Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Esu highlights

Gestart door erik01 woensdag 09 februari 2022, 07:25:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu highlights
Lid sinds: 2008

online
Esu highlights
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2013

offline
Re: Esu highlights
Aan de prijzen te zien is deze folder gericht op de VS. Zit er verschil in wat ze uitbrengen voor de Amerikaanse markt en Europese markt?
Re: Esu highlights
nobody
gast

Re: Esu highlights
Zie ook ===> klik
Re: Esu highlights
BW Rheine
gast

Re: Esu highlights
 @citaat
Markten bestaan nog wel degelijk, alleen ze heten nu digitale markten :D :D.
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Esu highlights
En dus spreken we niet meer van marktwerking maar van digitale marktwerking  :D
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2010

offline
Re: Esu highlights
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 10 februari 2022, 10:20:30
Markten bestaan niet meer sinds de komst van het internet.......

Dan heb je kennelijk nog nooit gezien dat ESU voor de Amerikaanse markt aparte decoders maakt. Zoek maar eens op Loksound Select.
Je kunt ze trouwens met enige moeite wel in Nederland krijgen: http://www.dccdecoderservice.nl/loksound_select.html
De prijzen zijn wel afhankelijk van de dollarkoers.

mvg,
Gert
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2010

offline
Re: Esu highlights
Het punt is dat er dus wel degelijk nog aparte markten bestaan. Die decoders zijn immers speciaal voor de Amerikaanse markt. Slechts door herimport zijn ze hier te krijgen.

mvg,
Gert
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2009

offline
Re: Esu highlights
Het zijn dus geen standaard decoders voor Amerikaanse modellen? Want daarvan zijn er genoeg verzamelaars ook buiten de VS.
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2009

offline
Re: Esu highlights
 @citaat

Dat was mijn idee ook: ik zag allerlei geluidsfiles van Amerikaanse modellen voorbij komen, maar waarom zouden die niet (zojuist toegevoegd) voor Europa bestemd zijn?
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2010

offline
Re: Esu highlights
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 12 februari 2022, 08:02:32
Dat is dus niet zo, het zijn sound decoders voor Amerikaanse modellen.

Ja, voor Amerikaanse modellen. Maar als je ze hier wilt kopen, dan heb je dus te maken met herimport. Als je even op de link klikt die ik eerder plaatste, dan zie je dat de prijzen afhankelijk zijn van de dollarkoers. Dus is er sprake van een aparte markt.

mvg,
Gert
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2010

offline
Re: Esu highlights
Ik denk niet dat dit zin heeft. Jij begrijpt kennelijk niet wat herimport betekent en dat je een ESU Loksound Select decoder alleen door herimport kunt verkrijgen. Dus laat maar zitten.

mvg,
Gert
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Esu highlights
 @citaat
Herimport lijkt mij onzin zijn toch dezelfde decoders.
De ESU Sounds van allerlei soorten loc's kun je toch van en over de hele wereld downloaden en in ESU decoders zetten.

groet
Harald
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2010

offline
Re: Esu highlights
Het lijkt jou misschien onzin, maar als je de link die ik eerder heb vermeld had gecheckt, had je al kunnen zien dat het wel degelijk zo is. Ook met je bewering dat de decoders hetzelfde zijn en de Select files op elke decoder kunnen, ga je compleet de mist in. Dat is domweg niet waar. Lees s.v.p. wat hier staat:
https://www.esu.eu/en/downloads/sounds/loksound-select/loksound-select-usa/

Select soundfiles kunnen dus uitsluitend op Loksound Select decoders worden gezet. En daarmee is er dus wel degelijk sprake van een aparte markt en dus ook van decoders die alleen via herimport verkrijgbaar zijn.

mvg,
Gert
Re: Esu highlights
nobody
gast

Re: Esu highlights
Select decoders en soundfiles horen bij elkaar en de loctypen waarvoor deze files zijn gemaakt.
Alle andere soundfiles kun je inderdaad downloaden en op de sounddecoders zetten. Ook U.S.A. geluiden.
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2013

offline
Re: Esu highlights
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 12 februari 2022, 11:54:00
@citaat Misschien omdat ook Europeanen met Amerikaanse modellen rijden: http://us-modelbaan-convention-ned.nl/

Maar waar gaat dit over? Wees blij met wat Esu brengt in plaats van delibereren over de vorm in plaats van de inhoud. Die LokSound Select spullen kun je sinds jaar en dag ook in Europa kopen zoals bij Amazon uit Europese magazijnen en meer webwinkels.

Gr, Ben.

Waar dit over gaat? De opmerking die jij zelf maakte over markten die niet zouden bestaan. Enfin, de meningen zijn hierover verdeeld en of er sprake is van een markt hangt denk ik ook af van de definitie die iemand eraan geeft. Verder denk ik een zinloze discussie in dit topic.
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Esu highlights
En zo is het cirkeltje rond...

Klaar en doorrrrr...
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2010

offline
Re: Esu highlights
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 12 februari 2022, 16:58:48
Die dingen kun je gewoon hier bestellen en in je Amerikaanse Marklin lokkie proppen.

Dan mag jij me vertellen waar je die 'gewoon hier' kan bestellen, want de bekende grote treintjeswinkel uit Vlaardingen verkoopt ze niet. En ook die nogal behoorlijk grote winkel uit Heerhugowaard levert ze niet. Je komt dus uit bij de eerder door mij vermelde aanbieder en die vermeldt niet voor niks dat de prijs afhankelijk is van de dollarkoers.


Citaat van: nobody op zaterdag 12 februari 2022, 15:47:16
Select decoders en soundfiles horen bij elkaar en de loctypen waarvoor deze files zijn gemaakt.
Alle andere soundfiles kun je inderdaad downloaden en op de sounddecoders zetten. Ook U.S.A. geluiden.

Ja, maar er zijn wel significante verschillen. Loksound Select decoders bieden functionaliteiten die gewone Loksound-decoders niet bieden. De Amerikaanse vestiging van ESU vermeldt: "Many LokSound Select Sounds contain up to 4 DIFFERENT Prime Mover or Steam Sounds on one decoder! These can be selected using CV48. No programmer needed" en "All LokSound Select decoders include up to 16 horns or whistles, 2 different brake squeals, and 2 different bells or bell rates". 

Prachtig natuurlijk, voor wie Amerikaanse locs heeft. Persoonlijk kijk ik vooral uit naar nieuwe loc- en rijtuigmodellen van ESU/Pullman. Hopelijk gaan we daar nog iets over horen.

mvg,
Gert
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2014

offline
Re: Esu highlights
@citaat Gert heeft toch echt een punt en zijn diverse producten die voor de Amerikaanse markt worden gemaakt, zelfs hier in Europa geproduceerd.
Deze producten kun je dan ook hier niet direct kopen alle leveringen komen vanuit Amerika.
Re: Esu highlights
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Esu highlights
Wat ik wel apart vind is dat op de Engelstalige site van ESU wèl Locsound Select te vinden is en op de Duitstalige niet (klik op "Deutsch"). Waarom zou dat zijn?
Geintje, is natuurlijk wel duidelijk waarom dat is lijkt me.
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2014

offline
Re: Esu highlights
@citaat het is heel simpel de folder is gewoon gemaakt voor de VS, CA en AU markt en er zijn nog wel degelijk markten want er gelden andere regels hier in Europa dan aan de andere kant van de oceaan.
Zo kan het ook zijn dat ESU alleen de rechten voor bepaalde geluiden of modellen voor de VS heeft deze kunnen dan dus alleen in de VS worden verkocht.
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2008

online
Re: Esu highlights
Re: Esu highlights
Lid sinds: 2009

offline
Re: Esu highlights
Nu was ik eigenlijk aan het denken om niets meer van de KPEV te kopen, maar wanneer ik dan deze zie:

https://www.esu.eu/fileadmin/videos/products/EngineeringEdition/BR78/31182.mp4

En dit nummer (8404) is gebouwd in 1915, dus geen twijfel erover dat dit een Epoche 1-model is!

Sorry M, maar zo kan het dus ook: in 1x 4 varianten, en niet jaren lopen trutten met telkens weer 1 variant...  >:-D

Met vriendelijke groet,
William