Hoi Joland,
Ik zie het, er klopt geen barst van.
Ik zie dat de relingen van de brug af zijn. Neem aan dat je de brug met de hand gedraaid hebt.
Bij mij lagen ze ook binnen ja en nee er vanaf na met de hand de brug gedraaid te hebben.
Net wat rob schrijft, controleer nogmaals of de code-blokje op de juiste plaats zitten en er geen ontbreekt.
Bij mij liep de vergrendel-lip tegen sommige code-blokjes aan waardoor de brug stil bleef staan of het code-blokje viel eraf.
De vergrendel-lip zit aan de brugkant waar geen huisje is.
Ik heb de vergrendel-lip schuin afgevijld, de onderkant dus die vlak over het code-blokje gaat, en ook de zijkanten, nu gebeurd het niet meer.
Als de code-blokjes goed zitten zou ik de schijf wissen en opnieuw laten aanmelden, dan spoor 1 instellen, hoeft niet als je daar geen voorkeur voor hebt, en initialiseren.
Als er een spoor is, zwart code-blokje hoor je een hoge pieptoon. Bij geen spoor, grijze code-blokje hoor je een lage pieptoon.
Bij het initialiseren kan je dus gelijk horen of het klopt.
De sensor, zit op de brug bij het huisje, gaat vlak langs de onderkant van het code-blokje en de vergrendel-lip vlak langs de bovenkant van het code-blokje. Het is heel kritisch. Het is het enige minpunt van de schijf.
Verder is de brug erg robuust. De brug zit met een drukkoppeling, net als de koppelingsplaten van een auto, met een drukveer vast.
Als de brug vast loopt blijft de motor, die heeft een wormwiel, gewoon doordraaien en kan er geen schade ontstaan. Daarom kan de brug met de hand gedraaid worden.