Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Welke wielen heb ik nu nodig?

Gestart door NS1617 zondag 06 februari 2022, 16:31:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke wielen heb ik nu nodig?
Lid sinds: 2018

offline
Welke wielen heb ik nu nodig?
Hoi allemaal,  ik zit al een poosje te zoeken maar kom er niet uit.

Ik heb een mooie Märklin motorpost welke moet gaan rijden op
M-rails.Toen het spul nog van mijn vader was heeft hij er een postwagon van Roco bijgekocht, nummer 46341. Omdat ik er graag twee postwagons achter wil hebben heb ik een gebruikte van Roco kunnen kopen. Hier zit geen doosje bij maar is met het nieuwere logo met het blauwe vierkantje onder het woord "ptt"  en heeft wagonnummer "003".

Beide wagons hebben ongelijke wielen en koppelingen.  Ik denk dat 46341 bij aankoop bij de winkel direct wisselstroom wielen heeft gekregen en Märklin koppelingen,  en de wagon die ik later heb aangeschaft nog origineel Roco is.

Mijn vraag is dan ook welke wisselstroom wielen gaan passen onder de postwagon. Er zijn veel verschillende wielen en ik weet niet goed hoe ik moet meten. Wie kan me aangeven welke wisselstroom wielen gaan passen?

Groet, Serge
Re: Welke wielen heb ik nu nodig?
Roco 40196 is de AC vervanging voor DC wielen. Zelf heb ik de Roco universeelkoppeling gebruikt op deze wagens, artikelnr. 40397
Re: Welke wielen heb ik nu nodig?
 @citaat

Bedankt Nestor, ga ik die regelen  :thumbup:

Groet, Serge