Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (03-11-2020)
Ha die John.
Een goed idee om (overcompleet) materieel te verkopen en met de opbrengst daarvan weer verder te bouwen! :thumbup:
Vaak krijg je bij het bekijken van al het moois wat je hebt verzameld, ook gewoon weer meer zin om lekker aan het bouwen te gaan.

Veel succes (en plezier) met de verkoop en de doorstart voor jouw prachtige baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Goedemorgen AlbertJan,

meer een idee geboren uit noodzaak :(
Als we in een kasteel zouden wonen met genoeg ruimte en met een onbeperkt budget dan zou geen haar op m'n hoofd eraan denken om dit te doen.......

Zojuist diverse Märklin Insider jaarwagens te koop gezet:

Klikklak

Groetjes, John
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Hallo allemaal,

Zojuist nog meer Märklin wagens te koop gezet:

Klikklak

Groetjes, John
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Hallo allemaal,

en nog enkele Märklin wagensets te koop gezet:

Klikklak

Groetjes, John
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Hoi John, ik volgde "vroeger" met veel interesse jou
Topic. Ik ben zelfs een keer bij je geweest om
Te kijken.


Ik zag dat je al een tijd niets gepost hebt. Hoe staat de
Baan erbij?


Roy
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Hoi Roy,

alles nog in diepe rust hier, er valt niets te melden. Het ontbreekt nog steeds aan motivatie en inspiratie :-(

Groetjes en bedankt voor je reactie, John
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Citaat van: Tilly op maandag 31 januari 2022, 18:25:46
Het ontbreekt nog steeds aan motivatie en inspiratie :-(

Zonder het hele topic weer door te spitten even een korte reactie. Ik heb dat ook gehad, vooral toen ik ineens alles groot wilde opzetten. Misschien zie je parallellen, geen idee. Daardoor kwamen er zoveel problemen tegelijk op mijn pad dat het ene probleem het andere overschaduwde. Daardoor was analyse van een enkel probleem vrijwel onmogelijk. Ik heb alles van me afgegooid en er een flinke poos niet meer naar omgekeken. Ik heb daarna, eigenlijk door een verhuizing, alles afgebroken en besloten de nieuwe baan zo op te zetten dat ik 'm in stukjes kon opbouwen. Daaruit is mijn huidige baan ontstaan. In de basis is het een gewoon ovaal, waardoor een rondje rijden al snel mogelijk was, computeraansluiting tot stand gebracht en een besturingspakket geïnstalleerd, daarna één blok aangebracht, daarna een tweede etc, tot ik helemaal rond was. Daarna een extra spoortje gemaakt in het schaduwstation, met een wisseldecoder dus - weer wat moeilijker - en een tweede, derde etc. Nu werken alle geplande sporen en heb ik nog puzzeltjes als het gaat om bijvoorbeeld bijzondere eigenschappen voor bepaalde treinen (die mag daar komen en die niet enzovoort). Maar het plezier is wel terug. De voortgang is traag, erg traag, maar dat maakt niet uit.
Misschien heb je er wat aan, misschien niet. Dan leg je het gewoon naast je neer.
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Citaat van: Tilly op maandag 31 januari 2022, 18:25:46
Hoi Roy,

alles nog in diepe rust hier, er valt niets te melden. Het ontbreekt nog steeds aan motivatie en inspiratie :-(

Groetjes en bedankt voor je reactie, John

voor wat het waard is John, heel herkenbaar, bij mij was in 2017 de fut er ineens uit, 2018 alles afgebroken, op geborgen en 3 jaar niets aangeraakt nu weer langzaam begonnen met wat te tekenen en weer wat draadjes volgen.

Neem de tijd, je was een prachtige baan aan het bouwen overigens :thumbup:

Peter
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Citaat van: pjotterke op dinsdag 01 februari 2022, 07:48:52

Neem de tijd......


Dat doet'ie, er is al ruim 8 jaar niets gebouwd.....
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Ik heb jaren geleden de bouw van deze baan met veel plezier en bewondering gevolgd. Zelf denk ik dat er niet veel prive banen zijn die met zo veel aandacht voor detail en vakmanschap zijn gebouwd.Ik ben dus ook zeer onder de indruk van alles wat bereikt is.
Echter, helemaal in het begin van de bouw kwamen er blazen in de prachtige achtergrond die juist met zoveel moeite en tijd voorbereid was. John zei toen al dat hij daar een week ziek van is geweest.
Nu denk ik dus dat de lat zo hoog lag dat het doel niet haalbaar is voor iemand die zo perfect wil bouwen, je loopt dan steeds vast en dat kan best frustrerend zijn.
Ik ken John niet maar ik wil hem toch heel erg bedanken voor alle inspirerende berichten met schitterende foto's van de bouw, altijd zo strak en opgeruimd.

Vriendelijke groeten,
Gijs
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Dit verhaal heb ik ook toevallig gezien en gevolgd. Het is herkenbaar.
De inspiratie om te gaan bouwen kan soms een boost krijgen door allerhande omstandigheden.
Tijd en gelegenheid (& genoeg budget) alleen is niet altijd genoeg.
Je moet er ook echt zin in krijgen en dat is niet te forceren.
Zelf vind ik momenteel prima om een lok op m'n eenvoudige rollenbank te laten rijden, liefst met geluid en alle fratsen.
Plannen zijn er genoeg maar op t moment worden die doorkruisd door prioriteiten zoals isolatie en mss zonnepanelen op t dak.
Als dat achter de rug is, kan er iets leukers ondernomen worden op de zolder.
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)
Maar ooit slaat dat beestje(of moeten we tegenwoordig virus zeggen)   weer aan.....tot ongekende hoogten   ;)