De tekening is me duidelijk, maar waarom er een hoogteverschil tussen de twee sporen nodig is ontgaat me. De parallelafstand van de sporen in het aangegeven gebiedje is ±78 mm, tussen de beddingen is ±38 mm vrije ruimte. Ik zou daar een dubbelspoors portaal plaatsen, ook als je 2 cm hoogteverschil hebt. Bij het lagere spoor moet je dan onder het portaal zelf wat extra's knutselen om die 2 cm op te vullen. Om aan beide kanten van het dubbelspoor nog eens 4 mm vrije ruimte te hebben, moet de vrije doorgang van het tunnelportaal minimaal 126 mm zijn. Die zijn vast wel te koop, en anders maak je er gewoon zelf eentje.
Aan de andere kant van de tunnel liggen de sporen in een bocht, en de parallelafstand van de sporen in die bocht is niet overal hetzelfde. De grootste afstand is ±86 mm, direct naast de meegebogen wissel, daarna gaat het snel naar de kleinste, ±74 mm. Omdat er 24130's in de binnenbocht liggen, is er nogal veel vrije ruimte nodig naast de rails. Twee enkelspoors portalen naast elkaar lijkt me geen goed idee, dan blijft er te weinig vrije ruimte over. Daarom raad ik ook daar een dubbelspoors portaal aan.
Edit: Als je het portaal direct naast de meegebogen wissel legt, moet de vrije doorgang van het portaal minimaal 160 mm zijn, waarbij je naast de bedding van de binnnenbocht 19 mm vrij laat en naast de buitenbocht 15 mm. Als je het portaal een eindje van de wissel legt, mag het iets smaller zijn, maar een vrije doorgang van minder dan 145 mm past nergens.