Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’

Gestart door OmeLaurus zaterdag 29 januari 2022, 22:08:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Ik gebruik een ECOS2 in combinatie met twee Digikeijs DR4088GND bezetmelders. Nu heb ik op bezetmelder 1 sinds kort poortje 16 in gebruik genomen, maar wat ik ook doe die blijft altijd 'Bezet' melden zodra er een kabeltje op aangesloten wordt. Het probleem verhuist ook blij mee als ik bijv poort 15 (goedwerkende terugmelding, nooit spookmeldingen op dat blok) en poort 16 omwissel. Dan is het blok zonder problemen ineens altijd bezet.
De bedrading loopt keurig gescheiden, onderlinge verbinding via netwerkkabel, ECOS op de laatste firmware.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Het betreffende blok geeft een permanente melding door dat het bezet is lijkt mij.

Spoorstaven niet goed van elkaar gescheiden.
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Nee want als ik het kabeltje van poort 16 omzet naar een goed werkend blok waar ik nooit problemen mee heb geeft 'ie op dat blok ineens een bezetmelding.
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Wat Fred bedoelt te zeggen is dat je het probleem niet bij je DR4088 moet zoeken, maar aan de andere kant van dat kabeltje. Bij je geïsoleerde stukje rails daaraan. Dat is niet goed geisoleerd.
En bij geen goede isolatie geeft je ECOS aan dat die poort dus altijd bezet is.
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Precies zoals hierboven staat: de laatst toegevoegde sectie detecteert iets. Met of zonder trein erop.
Dat betekent dus dat de sectie (spoorstaaf) niet goed geïsoleerd is.

Groet,

Peter
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Even ter verduidelijking: de laatste poort detecteert ook als ik die aansluit op een bestaand blok waarvan ik 100% weet dat daarvan de isolatie en terugmelding goed is. Als ik het volgens jullie 'foute' blok op een andere  poort aansluit werkt dat ook goed. Met blok en kabeltje is echt niets mis.
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
 @citaat

Dan kan ik alleen maar concluderen dat de DR4088 kapot is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: DR4088Gnd met ECOS, poort 16 altijd ‘bezet’
Jammer, ik had gehoopt dat iemand het als een bekend probleem zou herkennen.