Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

bedrading Marklin 37887

Gestart door Ploffer zaterdag 29 januari 2022, 19:36:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bedrading Marklin 37887
Lid sinds: 2008

offline
bedrading Marklin 37887
Door een stomme fout is mijn Stoomlocomotief van Marklin met nummer 37887 gevallen en nu zijn er 3 draden los gebroken, een rode groene en bruin. Wie kan mij op weg helpen waar deze draden die van de tender naar de locomotief lopen vast horen te zitten. De rode is duidelijk die is doorgebroken, dus ik hou groen en bruin over. 1 aansluitpunt zit bij de koolborstels daar zie ik nog een klein stukje blanke draad aan een soldeerpunt. Maar welke kleur er op moet is onduidelijk. Verder kan ik niet ontdekken waar dan de derde draad op zou moeten komen en ook niet welke kleur dus. Graag advies of iemand zo'n loc heeft en er een foto of schema van heeft hoe de bedrading loopt.   
Re: bedrading Marklin 37887
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: bedrading Marklin 37887
Rood komt van sleepcontact.
Bruin is massa (spoorstaaf)
Groen gaat naar motorschild, en zit net als de blauwe aangesloten via de spoel (lijkt op weerstand) aan het lipje bij de koolborstelhouder.

Mvg
Marcel
Re: bedrading Marklin 37887
Lid sinds: 2008

offline
Re: bedrading Marklin 37887
o.k. bedankt voor de info, ga ik later op deze dag de draden solderen
Re: bedrading Marklin 37887
Lid sinds: 2008

offline
Re: bedrading Marklin 37887
Ik heb de bedrading kunnen repareren en de loc rijdt weer als vanouds.
Bedankt voor de reactie en wat mij betreft is dit probleem opgelost en kan dit item worden gesloten.