Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?

Gestart door blackbird maandag 31 maart 2008, 13:47:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Hoi allemaal,

Wie kan mij vertellen welke ESU decoder ik nodig heb om digitaal te kunnen rijden met mijn BR 23105 van Roco ?

het gaat hier dus al om een analoge omgebouwde 23-er, geschikt voor 3 rail.

hij is nu digitaal met een TAMS decoder, maar daar ben ik niet tevreden over. Ik wil er dus een ESU decoder inbouwen, maar welk(e) type is/zijn hiervoor geschikt ?

Graag jullie reacties.

Mazzel,

Backbird
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Hallo Blackbird.

Voor een Roco (3-rail) kun je gewoon een ESU LokPilot of Loksound nemen.
Neem wel een multiprotocol.

Mvg,
Peter
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Voor de duidelijkheid:
ESU nr 52610 Lokpilot V 3.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Hoi Blackbird,

als de loc een NEM stekker heeft, zou ik wel een decoder nemen waar al een NEM stekker aanzit. Dat is wel zo makkelijk :D.

Deze loc heb ik ook 8), en daar heb ik een roco decoder voor gekocht. Bij mij zat wel een NEM stekker.
Maar volgens mij is dit gewoon een ESU.

Groetjes Sander
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Citaat van: Seinwezen op maandag 31 maart 2008, 23:04:53Deze loc heb ik ook 8), en daar heb ik een roco decoder voor gekocht. Bij mij zat wel een NEM stekker.
Maar volgens mij is dit gewoon een ESU.
Zou best kunnen echter Roco gebruikt(e) o.a. decoders van ESU, HKE, Kuhn en Lenz.

Mvg,
Peter
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Hoi allemaal,

mijn Roco BR23 heeft geen NEM-stekker, volgnens mij had ik een vna de erste versies. dus is het een kwestie van solderen 1

Begrijp ik verder goed dat ik voor dit omgebouwde model dezelfde decoder ESU Lokpilot V 3.0 kan gebruiken  als welke ik recentelijk ingebouwd heb in mijn Marklin BR44 (3047)? Neem aan dat het opgegeven nummer 52610 van Kroko 14253 klopt ?
Deze decoder kan dus eigenlijk alles aansturen wat kan rijden op Marklin digitaal ?

Mazzel,

Blackbird
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
De decoder is bedoeld voor DC motoren. Aangezien er in de Roco lok een DC motor zit kun je die gewoon gebruiken.

Mvg,
Peter
Re: BR23 van Roco 3 railversie met welke ESU ?
Hoi Freak,

Bedankt voor de toelichting !

Mazzel,

Blackbird