Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door ciobitud woensdag 26 januari 2022, 10:14:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De modelspoorders die interesse hebben in een ICRm hebben in ieder geval dit jaar een mooie keuze. :)

Groeten,
Herman
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Bij de buren werd al vermeld dat het sneu voor Exact-train, maar ik denk dat wel mee valt, LS Models brengt de oude versie van de ICRm uit, met deurhendel en Exact-train niet, die brengt de ICRm anno 2022 uit, wat wel een verschil is LS models brengt ook de oude ICR weer uit en bij Exact-train ging dat nog enkele jaren duren. Maar concurentie is helemaal niet erg, krijg je alleen maar een beter eindproduct van. Vroeger had je ook een Lima versie en een Marklin versie met een behoorlijk prijzenkloof, de hobbyist heeft nu wat te kiezen. LS Models zegt wel April 2022, maar maak daar maar minimaal 2024 van.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 26 januari 2022, 11:39:15

Maar concurentie is helemaal niet erg, krijg je alleen maar een beter eindproduct van.


Ik denk dus dat dat niet zo is.

Stel je voor dat iemand aankondigt per april aanstaande Wadlopertjes te gaan leveren, wat denk je dat dat doet met PBModels bijvoorbeeld? Je kunt daar natuurlijk lak aan hebben als consument maar voor de continuïteit van het NL assortiment is dat helemaal niet zo geweldig.....

Gr, Ben.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 26 januari 2022, 11:39:15
Bij de buren werd al vermeld dat het sneu voor Exact-train, maar ik denk dat wel mee valt, LS Models brengt de oude versie van de ICRm uit, met deurhendel en Exact-train niet, die brengt de ICRm anno 2022 uit, wat wel een verschil is LS models brengt ook de oude ICR weer uit en bij Exact-train ging dat nog enkele jaren duren.

LSM brengt ook ICRmh (anno nu) uit.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat

Absoluut niet, de rijtuigen anno 2021 hebben geen deur zelfbediening hendel meer in de deur en LS Models maakt deze nog steeds wel, Exact-trains maakt wel anno 2021

Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lees jij de folder van LS wel? LS brengt ICRmh (Anno nu), ICRm en ICR uit. ExactTrain brengt ICRmh uit en is van plan later ook oudere uitvoeringen uit te brengen.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Exacttrain brengt de complete stam uit met de daarin uitgebeeld de verschillen die de verschillende rijtuigen rijk zijn. LS Models brengt op basis van hetgeen de folder laat zien een beperkt aantal rijtuigen uit, waarbij de rijtuigen niet zijn aangepast aan de huidige toestand. Op basis van de folder van LS Models en de uitwerkingen van Exacttrain, die ik heb beoordeeld, kom ik tot de slotsom dat Exacttrain zijn naam eer aan doet. Met de rijtuigen die LS Models levert kun je geen exacte treinsamenstelling realiseren. Het voordeel van Exacttrain is dat je na iedere rit op de baan niet de gehele spoorbaan hoeft af te struinen om de afgevallen onderdelen terug te vinden.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
En heb je het voor LS Models dan over ICR, ICRm of ICRmh?
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 26 januari 2022, 14:57:16

Absoluut niet, de rijtuigen anno 2021......bla..... bla......


De foto is van treinspottertje op Flickr en je hebt denk ik zo van hem geen toestemming die hier te plaatsen..... ;)
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2020

Als 'tie rijd zie je d'r nix van

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
En je dacht niet, ik kijk eerst even in het Piko-topic of het daar al is gemeld, maar zet het gelijk in het LS Models topic?  8o
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2020

Als 'tie rijd zie je d'r nix van

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Jep, het draadje was toch al vervuild met Exact-trains 😁
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ja precies, laten we hier anders ook Roco gaan behandelen.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Onlangs stuitte ik op 3 draadjes bij BahnOnline.ch

Het blijkt dat niet alleen Märklin/Trix en Piko met een SBB-Giruno komen, maar LSModels ook.

Alle drie gepland voor 2022. Alleen die van Piko is een samenwerking met Arwico (Exklusiv für Arwico, nur in der Schweiz erhältlich).
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hallo Allemaal,

Ik was vanmiddag bij mijn dealer: Wentink treinen hobby aan de Steenstraat in Arnhem en daar kon ik het eerste rijtuig bewonderen van de IC direct welke tussen Amsterdam en Brussel rijdt. Mijn dealer vertelde mij dat hij in het magazijn meerdere exemplaren heeft binnen gekregen. Ik ben benieuwd of er ook al meer dealers in Nederland zijn welke deze rijtuigen ook al hebben ontvangen. Volgens mij was het de bedoeling dat Piko als eerste zou uitkomen met deze modellen, maar stiekem was LS models eerder. Iets wat ik overigens niet van LS models gewend ben omdat levering nog wel eens lang kan duren. Maar nu zijn ze dus de eerste.

Ik vind het wel erg mooie gedetailleerde rijtuigen!

Groet, Jasper
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Alle winkels zijn beleverd, dit is wat er nu beschikbaar is, bron MCH.



Plaatjes zie je op de Facebook pagina van ModeltreinCentrum A'foort - Wierden: https://www.facebook.com/ModeltreinCentrum/

Gr, Ben.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
LSM heeft direct na de aankondiging van Exacttrain begin dit jaar, geroepen in april te gaan leveren. Dat is niet gehaald, maar wel juni voor de eerste batch. Dan zal de rest de komende maanden wel volgen.

Piko gaat denk ik de laatste worden. Heeft alleen de aankondiging naar voren gehaald, maar denk niet de leverdatum: eind dit jaar.

Exacttrain en PB willen in de loop van het jaar leveren. Als China een beetje meewerkt.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik vond dit ook nog bij LS Models. Kost wat, € 699,99, maar dan heb je ook wat. En ik heb het spul op de foto.  :D
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Kleine aanvulling: de set is bij slechts 1 dealer te bestellen. De totale oplage wordt 150. De fabrikant verwacht kwartaal 3 de set uit te brengen.

Hier verdere info: https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/LS-Models-MW2117AC-OEBB-Nightjet-Set-NJ40421-6-tlg-Ep-6-AC.html

Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Mooie set maar vorig jaar zomer al aangekondigd en zou eind 2021 geleverd worden. Met LsModels weet je het nooit......  :D

Je hebt de trein ieder geval fraai op de plaat gezet.  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: LS Models Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Vorig jaar maart een LS Models loc besteld. Je raadt het al, nog steeds niet uitgeleverd.