Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer

Gestart door Jilger maandag 24 januari 2022, 09:39:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
Beste mensen,

Wie heeft er een goed idee voor een Märklin H0-baan voor mijn zoon?
De baan hoeft niet groot te zijn (ovaal met een staiotnsspoor is voorlopig meer dan voldoende). De grote uitdaging is echter de ruimte. Plaats voor een permanente tafel is er niet. Een baan aam het plafond lijkt mij ook niet handig, omdat het plafond maar 228 cm hoog is.

Wie heeft de gouden tip? Misschien een speciaal banenplan of een handige oplossing qua constructie. Ik ben heel benieuwd. Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
Hoi Jilger,

De grote vraag is natuurlijk: hoeveel ruimte is er wél?

Is het geen optie om de ruimte onder het bed te benutten?

Of bijvoorbeeld een klaptafel (zoals dit https://www.ikea.com/nl/nl/p/bjursta-klaptafel-voor-wandmontage-bruinzwart-80217524/, waarbij je er eventueel een iets grotere plaat op legt? Natuurlijk wél lastig met huisjes, boompjes, auto's  ;)...

Groeten,
William
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
Het bed omruilen voor een hoogslaper, dan kun je op een normale hoogte de baan bouwen.

Groet,

Frank
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
Ik had vroeger een ikea tafel als bureau (eenvoudig ding, tafelblad en 4 poten) ik had toen een aantal centimeter van die poten afgezaagd.
Daarop een spoorbaan gemaakt en voorzien van een omkasting daarover een mupliplex plaat die ik afnam, zo had ik nog steeds een bureau.
Enigste waar je op moet letten is de hoogte van de bureaustoel (zithouding), dat bepaald hoeveel centimeter je in hoogte hebt voor de baan.
Aangezien het voor een kind is zijn de hoogtes voor de tafel anders.
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
hoi,

Is dit iets: Neefjes en Nichtjes baan. Opvouwbaar. Je kan ook kijken naar een lade onder het bed. Andere voorstellen zijn al reeds gedaan.  Of kijk eens in Draadje over modules onder de bank
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
 @citaat @citaat @citaat

Begin NOOIT aan een hoogslaper wanneer jij degene bent die het bed mag verschonen. Mijn zoontje heeft er eentje, maar wat een ellende, iedere week weer...

Groeten,
William
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
De hoogslaper staat er al. Is inderdaad niet ideaal met opmaken. Maar de ruimte onder de hoogslaper wordt al ingenomen door allerlei speelgoed.
Het idee van de N&N-baan vind ik wel wat. Misschien kan ik daar wel wat mee.
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
Een baan langs de muur. Hoeft niet breed te zijn en je zou zelfs een kamer rond kunnen als je het uitneembare stuk bij de deur slim maakt. Eronder kastjes of zo voor opruimen van alles en nog wat. Heb je ook geen kleding en speelgoedkast nodig.
Re: Goed idee gezocht voor een H0-baan op een (kleine) kinderkamer
Beste mensen,

Dit probleem is opgelost. We gaan verhuizen en in het 'nieuwe' huis kunnen we wel een baan regelen op de kamer van onze zoon. Hij vindt het nu al helemaal leuk en ik heb nu al zin om die baan te gaan bouwen, hoewel de exacte invulling nog niet bekend is.
Toch bedankt voor het meedenken allemaal.

Groet,
Jilger.