Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?

Gestart door madmenno zondag 30 maart 2008, 13:26:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgende maand of de maand daarop een SBB Re460 aan te schaffen voor het testen van mijn nog aan te leggen tunnelbovenleiding. De Re460 schijnt de lastigste loc te zijn voor bovenleiding vanwege zijn smalle pantografen, dus wordt het tijd om er eentje naar mijn baan te dirigeren  :P

Nu ben ik een op zoek naar Re460's en vroeg me af welk merk de beste/mooiste versie maakt. Mijn voorkeur gaat uit naar M*, Roco of Hag. Hag is vrij duur, maar wel erg mooi en uitstekende motor natuurlijk. Echter uit ervaring met diverse Roco TRAXX locs weet ik dat de detaillering van Roco locs ongeevenaard is. Ook hebben Roco TRAXX locs erg goede motoren, al weet ik niet of de Re460's die ook hebben.
Ik heb geen enkele ervaring met Re460's, dus ben echt van jullie afhankelijk  :lol: :lol:

Die nieuwe Roco dubbeltractie set met een Re460 in rode uitvoering en een dummie Re460 (Roco nr. 68398) lijkt mij een erg goede optie. Ik vraag me echter af waarom de set zo goedkoop is. Kost niet meer dan een enkele Re460 van Roco.

Graag advies. Alvast bedankt  :)

Groetjes,
Menno
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
De goedkope versies van Roco zijn qua detaillering minder dan de normaal geprijsde modellen.

Op beurzen kan je zat 460 modellen krijgen van Marklin een delta versie heb je vanaf 80 euro en een versie met geluid uit een startset voor zo'n 170 a 180 euro.


Maar ook versies met de oude sinusmotor zijn nog volop verkrijgbaar voor goede prijzen op Houten bijvoorbeeld.



Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 15:49:26
De goedkope versies van Roco zijn qua detaillering minder dan de normaal geprijsde modellen.

heb je enig idee welke set Menno bedoelt?
Met die set is niets mis, het is nl geen hobby setje. (Playtime)
1 gemotoriseerde lok, 1 dummy.
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Heey,
tjah welke is nou de beste?
ik heb zelf een toch wel behoorlijke verzameling Re 460's en mijn voorkeur gaat verreweg uit naar HAG maar roco is ook mooi märklin de nieuwe modellen ook perfect.
De Roco set is zo goedkoop omdat het een soort hobby is de detailering is wat minder.
Veel succses met je beslissing :wink:
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Dag Menno,

Als je het budget hebt, neem dan een HAG. De kwaliteit is perfect en het rijgedrag idem dito. Je voelt en ziet echt het verschil met de andere merken.

Groeten, Paul
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Citaat van: madmenno op zondag 30 maart 2008, 13:26:49
Hallo allemaal,

De Re460 schijnt de lastigste loc te zijn voor bovenleiding vanwege zijn smalle pantografen, dus wordt het tijd om er eentje naar mijn baan te dirigeren.

Groetjes,
Menno

Als je het voor de bovenleiding doet. HAG en Roco leveren hun modellen met smalle sleepstuk aan de pantograaf, Märklin echter levert haar model met breed sleepstuk.
Als je met de Re 460 je bovenleiding wilt controleren valt Märklin dus al af om als eerste aan te schaffen  :wink:
Blijft over HAG of Roco daar doe ik geen uitspraak over

Mvg, Johan
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Hallo beste mensen,

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik wordt steeds weer een beetje wijzer.
Ja, zoals Paul zegt, als je het kan betalen neem een Hag. Dat is wel waar, ik heb onlangs mijn eerste kennis gemaakt met Hag modellen en ze rijden perfect.
Als het zo is, wat Johan zegt, dat M* zijn 460's levert met een breed sleepstuk, dan wordt het wel makkelijk denk ik.
Ik ga dan gewoon voor een Roco om mijn tunnelbovenleiding eens lekker te testen. Zit ik alleen nog met de vraag welke Roco ik moet nemen. Zoals enkelen van jullie zeggen, zitten er verschillen in detaillering tussen de diverse Roco Re460's. Weet iemand hoe je aan het artikelnummer ofzo kan zien wat een volledig gedetailleerde of een wat mindere is? Of is dit alleen bij nadere inspectie van het model zelf te zien?
Ik ben echt wel geinteresseerd in die nieuwe dubbelset die ik in de eerste post noemde, maar als die minder mooi zijn, dan neem ik daar geen genoegen mee  :P
Ik kreeg door een forumlid al een mooie Re460 aangeboden, echter is dit een 'Sondermodelle' die niet zo in het echt heeft rondgereden, dus ik twijfel nog......

Groetjes,
Menno
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Citaat van: HansKl op zondag 30 maart 2008, 17:33:24
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 15:49:26
De goedkope versies van Roco zijn qua detaillering minder dan de normaal geprijsde modellen.

heb je enig idee welke set Menno bedoelt?
Met die set is niets mis, het is nl geen hobby setje. (Playtime)
1 gemotoriseerde lok, 1 dummy.

Ik weet precies welke set hij bedoeld. Dit zelfde geldt ook voor de goedkope V200 ook deze is simpeler dan de duurdere versie.

Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 20:32:58
Citaat van: HansKl op zondag 30 maart 2008, 17:33:24
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 15:49:26
De goedkope versies van Roco zijn qua detaillering minder dan de normaal geprijsde modellen.

heb je enig idee welke set Menno bedoelt?
Met die set is niets mis, het is nl geen hobby setje. (Playtime)
1 gemotoriseerde lok, 1 dummy.

Ik weet precies welke set hij bedoeld. Dit zelfde geldt ook voor de goedkope V200 ook deze is simpeler dan de duurdere versie.



Davy,

Weet jij misschien ook wat de specifieke verschillen zijn? Is het een handvaatje hier en daar die wat minder mooi zijn, of zijn het echt structurele versimpelingen, waardoor het model er bijvoorbeeld anders uitziet.

Groetjes,
Menno

P.S. Ik denk dat ik volgend weekend gewoon eens bij Wentink in Arnhem binnenloop en ga kijken. Dan kan ik de verschillen misschien zelf ook ontdekken :)

Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Hallo Menno,

Ik heb van Roco en van Märklin Re 460'ers gehad. Ik vond beide merken goed en mooi gedetailleerd. Ik had wel de sinus-460. (39608 en 39609)
Ik had voor de Märklin 460/465 een apart setje gekocht, met de smalle sleepstukken voor de stroomafnemers. Die kon je dan verwisselen met de brede. Rijdend met smalle sleepstukken op je loks moet je dus veel nauwkeuriger de bovenleiding aanleggen.

Veel su6 met bouwen.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Citaat van: madmenno op zondag 30 maart 2008, 20:44:28
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 20:32:58
Citaat van: HansKl op zondag 30 maart 2008, 17:33:24
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 15:49:26
De goedkope versies van Roco zijn qua detaillering minder dan de normaal geprijsde modellen.

heb je enig idee welke set Menno bedoelt?
Met die set is niets mis, het is nl geen hobby setje. (Playtime)
1 gemotoriseerde lok, 1 dummy.

Ik weet precies welke set hij bedoeld. Dit zelfde geldt ook voor de goedkope V200 ook deze is simpeler dan de duurdere versie.



Davy,

Weet jij misschien ook wat de specifieke verschillen zijn? Is het een handvaatje hier en daar die wat minder mooi zijn, of zijn het echt structurele versimpelingen, waardoor het model er bijvoorbeeld anders uitziet.

Groetjes,
Menno

P.S. Ik denk dat ik volgend weekend gewoon eens bij Wentink in Arnhem binnenloop en ga kijken. Dan kan ik de verschillen misschien zelf ook ontdekken :)


Je geeft je antwoord zelf al.  Het aantal met de hand opgezette onderdelen is minder.
Re: Welk merk SBB Re460 is het beste/mooiste?
Citaat van: Davy op zondag 30 maart 2008, 22:04:30
Het aantal met de hand opgezette onderdelen is minder.

Nah er is bij de Re 460/465 weinig onderdelen met de hand opgezet met die gladde lokkast. Daar ligt het prijsverschil echt niet in.

Mvg, Johan