Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689

Gestart door Mercruiser vrijdag 21 januari 2022, 20:53:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Goedenavond,

Vandaag de gloednieuwe DB 260 van Marklin (37689) mogen ontvangen
Echt een prachtmodel, helaas krijg ik de loc niet rijdend op de baan.
Volgens de handleiding zou dit digitaal adres 26 of adres 3 DCC hebben.
Op mijn ban , aangestuurd met een intellibox en iTrain krijg ik geen respons uit de loc, volgens mij doe ik iets niet helemaal goed, of vergeet ik iets?
normaal is het loc aanmaken, functies evt, adres invoeren en protocol... maar..?

Mercruiser
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Intellibox SO 22 op 0 en SO 25 op 1 zetten (alleen DCC na reset)
Daarna een reset/reboot.

Nu staat er alleen DCC 'leeg' data op de rail.
De lok zou nu specifiek op adres 3 moeten reageren.

De nieuwe multi-protocol decoders van Marklin laten het niet toe om het in gebruik zijnde protocol uit te zetten. MFX is zo wie zo niet van toepassing en met de bovenstaande SO, is er na een reboot alleen DCC op de rail aanwezig, en dus zal de lok naar adres 3 luisteren.
Daarna kan CV50 wijzigen zodat je de protocol waarop de BR260 reageert zelf kiest. (In dit geval is DCC niet uit te schakelen omdat dat protocol in gebruik is)

Dit is min of meer mijn standaard actie bij de blijde gebeurtenis van een nieuwe lokomotief op de baan (koploper en Intellibox 650). MM/MFX uit, en lange DCC adressen aan. Mijn vader gebruikt de MM2 en MM Ext (tot 255) adressen.

Jan-Peter
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
wow Jan- Peter,

Nu ga je even voorbij mijn kennis wat betreft de kennis in dit soort dingen.
Heb nu de intellibox op adres 3 gezet en in de locdata op DCC 28, nu werkt hij gewoon.
Omdat ik al mijn locs eigenlijk standaard op motorola 27 zet, had ik dat bij deze ook gedaan.

Berrie
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Weet overigens iemand mij te vertellen waar de afkorting ABV, uit voor staat in de functie f5?

Berrie
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Is dat niet het remgeluid uitzetten?
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: nieuwe 260 dieseloc Marklin 37689
Berrie,

ABV is de rangeerstand waarbij de automatische rem gedrag is uitgezet (Automatisches BremsVerhalten).

Jan-Peter