Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172

Gestart door klaaslek vrijdag 21 januari 2022, 17:04:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Goedemiddag,

Wellicht al eens ter sprake gebracht maar ik kan er niets over vinden.

Ik heb een EditsBooster gebouwd en wil die aansluiten op mijn marklin-baan en bedienen via een mobile station 1 (de CS2 is mij nog wat te prijzig)
Mijn vraag is of dit mogelijk is en zo ja hoe dit moet.

Vriendelijke groet klaas :)
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
volg
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Hoi,

De editbooster kan worden aangesloten aan de rail uitgang op pinnen 2 en 4 (resp. rood en bruin, rij informatie en massa, O en B, etc ).
Houdt er rekening mee dat je wel kan aansturen, maar niet initialiseren/aanmelden.


Jan-Peter
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
En een afschakelen door kortsluiting is er ook niet, de stroom wordt wel beperkt tot 10 Ampère wat heel veel is.

Hoeveel loks heb je tegelijk rijden?

Groet, Anne W
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Citaat van: klaaslek op vrijdag 21 januari 2022, 17:04:41Ik heb een EditsBooster gebouwd

Als je hem toch al zelf hebt gebouwd, ben je vast wel in staat om er een extra kortsluitingsbeveiliging in te knutselen. Begrensd op 3 à 4 A bijvoorbeeld, dat is al heel veel voor een baan die je met een MS 1 wilt bedienen.

En als je daar toch nog niet voldoende aan hebt, bouw je gewoon nog een booster.
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
 @citaat

Bijvoorbeeld een "zelfherstellende" zekering van 3 ampère.

Groet, Anne W
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
 @citaat Dat had ik op mijn eerste baan ook. Een Edits booster van 10A op een Intellibox. De baan verdeeld in 5 groepen en die elk afgezekerd waren met de zekeringen die Anne W beschrijft.
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Ergens in mijn bouwtopic vind je een beschrijving/foto's van mijn zekeringen paneeltje, ik heb ook 5 groepen, in serie met de zelfherstellende zekeringen zitten ook schakelaars waarmee ik de desbetreffende sectie spanningsloos kan maken in geval van een "noodgeval".

Groet, Anne W
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Mij ontgaat geheel waarom je achter een simpele regelaar als een MS1, waarmee je zelfs geen wisseltje kunt schakelen, een 10A Edits booster wilt plakken. In mijn beleving kun je 2 treintjes tegelijk met de hand bedienen zonder ongelukken, vrouwen misschien 3. En dat geheel ook nog eens opdelen in 4 secties....... :D ;)

Gr, Ben.
Re: Edits booster aansluiten op Mobile station (1) 60172
Je kan ook de helft van de eindtorren er af halen, zit je op 5A. En als twee mogelijkheid de 0,15 ohm weerstanden vervangen voor 0,33 ohm. Dan heb je 5 A of bij de helft van de torren 2,5A.
De rest van de componenten op de print zijn niet zo duur.Je kan dan overwegen vanuit dezelfde trafo meerdere prints te voeden. Een kleine schakeling toevoegen voor de kortsluit beveiliging is dan genoeg bij meerdere boosters. Is niet zo gecompliceerd