Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet

Gestart door Cavia donderdag 20 januari 2022, 16:09:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
     Beste mensen,

    Ik heb de volgende vraag op mijn ecos heb ik via Ecossniffer de Ma 6021 aangesloten en hieraan gekoppeld rechts ervan de Ma 6040  4 stuks
    Echter ik kan niet met de 6040 de wissels etc schakelen, de rode led's branden wel op de 4 keyboards. Wat wel werkt als ik van de 6021 stop indruk dan gaat wel de ecos op rood, dus er is wel enige verbinding tussen 6021 en Ecos.
    De aansluiting heb ik gedaan zoals deze in de handleiding van de Ecos staat.
    Zie bijlage welke schema ik gebruik.
    Alvast hartelijke dank voor jullie medewerking.

    Met vriendelijke groet,
    Rob
   
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Draai eens de draadjes van de aansluiting op de ECoS om. Het is een sniffer ingang. Zie ook dit draadje ESU ECoS, hoe werkt sniffer samen met Märklin Control 80F?

Groet Ronald.
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Ik heb geen 6040 (maar wel de 6021 aangesloten). En ik weet niet of dit dus werkt, maar: heb je de wissels en seinen die met de 6040 worden geschakeld, met hetzelfde nummer (en als Motorola) gedefinieerd in de ECoS?

Idem voor locs die je met de 6021 wilt aansturen. Die moet je eerst in de ECoS hebben staan, met decodernummer, en evt. aangeven met sniffernummer (als dat afwijkend is van het decodernummer, bijv bij een CV1 > 80, kan je het snuiffernummer lager zetten, mits er geen andere loc is met dat nummer).

Groet, Paul

Vervolg vraag Ecos icm Intellibox 650 kan dit
Beste mensen probleem opgelost.

Er is een pinnetje van de 6021 afgebroken en hierdoor geen informatie naar de 6040.

Nu is mijn volgende vraag:

Ik heb nog een intellibox art nr 650. kan ik deze ook op de Ecos aansluiten via de snifferingang van de Ecos.
Want op de intellibox 650 kan ik dan links ervan de 6040 aansluiten van Marklin.
Jullie alvast weer hartelijke dank voor het meedenken.


Met vriendelijke groet
Rob

Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Hoi Rob,

Ja, Je kan de Ibox (650) op vergelijkbare manier  aansluiten als de 6021.
De draden gaan op dezelfde manier de sniffer in.

En zolang je alleen DCC of M2/M1 gebruikt op de IBox voor zowel loks als wissels gaat t werken. (Niet met Sx)

Jan-Peter
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Hallo jan-Pieter,

Bedankt voor je snelle reactie en informatie.

Ik ga ermee aan de slag en sluit de IT650 aan via sniffer op de ecos.

Met vriendelijke groet,
Rob
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
M.b.t. lokomotieven: je zult in de Ecos het snifferadres in moeten geven, dat is het adres van de lok in de Intellibox.

Gr, Ben.
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De aangesloten Marklin 6021 en 6040 werken niet
Kan je de ib niet beter op lichtnet gooien?