Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Revisie en opknappen LIMA DDM Panda

Gestart door Supervisors_NL donderdag 06 januari 2022, 20:29:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Revisie en opknappen LIMA DDM Panda
Hallo,
Ik heb via MP een setje kunnen kopen van een Lima DDM Panda.
Het gaat om 3 delen, een stuurstand, een 1-2e klasse wagon en een 2e klasse wagon.

Het setje is in een redelijke staat maar heeft wel aandacht nodig.
Ik heb met belangstelling dus het oude draadje van Willem E: Lima DDM-1 Panda - Opknappen en pimpen gelezen.
Een aantal zaken zie ik daarin terug. Wat ik graag wil weten is waar je de nodige onderdelen vandaan kunt halen.
Ik lees iets van een "Lima man"

Ook bij mij ontbreken de roosters, en is de pantograaf afwezig. Verder zijn er enkele kleine onderdelen afwezig, zoals bijvoorbeeld een trapje.

Daarnaast moet ik iets verzinnen om een sleper te bevestigen aan deze set.
Ik wil hem namelijk op een Marklin baan gaan gebruiken met een Märklin 1600 loc.
Helaas zitten er ook geen stroomvoerende koppelingen op zowel de 1600 als de DDM.

Wie heeft er tips voor mij waar ik onderdelen kan vinden.
Ik hoor het graag.


Re: Revisie en opknappen LIMA DDM Panda
John van der Linden, alias de Limaman, stond jaren met een stand vol Lima-modellen en -onderdelen op de beurs in Houten. Helaas is hij in 2016 overleden. De stand is nog even voortgezet, maar ook al jaren niet meer door mij gesignaleerd.

De onderdelen voor DDM zaten altijd in een zakje per rijtuig in de verpakking. Die zakjes verkocht de Limaman dus ook apart. Goede kans dat er mensen zijn die de zakjes ooit hebben gekocht, maar er nooit wat mee hebben gedaan. Melden die zich hier niet, dan eens op andere forums vragen of een gezocht-advertentie op Marktplaats zetten.

Over die pantograaf hoef je niet rouwig te zijn. Was nogal een lomp ding. Gewoon een beetje goed gelijkende pantograaf uitzoeken.

De modellen zijn later nog uitgebracht door Rivarossi, maar ik dacht met alle onderdelen gemonteerd. Geen idee of ze als reserve-onderdeel te bestellen zijn.