Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

model 37450 BR45 Stoomlocomotief

Gestart door A3Rno zaterdag 15 januari 2022, 11:19:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
model 37450 BR45 Stoomlocomotief
Heren,
Ik ben in het bezit van dit fraaie model. 2e hands. Echter één ding valt mij op en dat is de "zwakke" geluidsmodule.
De stoomslagen worden betrekkelijk zacht weergegeven (ook met de volume regelaar op max).
Verder is de stoomfluit ook niet "echt". In mijn model van een Eloc BR194 (39223) zit een identieke realistischer fluit.
Weet iemand of de geluidsmodule aan te passen of te vervangen is?
Of moet ik dan decoders van ander fabricaat toepassen?
Re: model 37450 BR45 Stoomlocomotief
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: model 37450 BR45 Stoomlocomotief
Hoi Arno,

Deze loc is een model uit 2001 heeft nog een oud type Motorola decoder waar je het adres met dipswitches moet instellen.
En om meer dan 4 functies te kunnen bedienen, beschikt de loc over een tweede Motorola decoder.
De geluidsmodule is er één van de eerste generatie en je kunt er, behalve het volume niks anders aan instellen.
De geluiden in de module worden vanuit de twee decoders door de AUX poorten aangestuurd.

Als je een mooier geluid wilt, zul je de loc moeten ombouwen.
De decoders en geluidsmodule moeten er dan allemaal uit en vervangen worden door een moderne decoder, bijvoorbeeld een Loksound V5, of een Märklin msd3 decoder.
Re: model 37450 BR45 Stoomlocomotief
Hallo Ad,
Dank voor de reactie, ik ga eens nadenken of ik de investering ( al gauw €90 +) wil doen.
Groet Arno.
Re: model 37450 BR45 Stoomlocomotief
Geprogrammeerde ESU loksound 5 decoder  met sound files voor BR 45 = S0356 zit je, wanneer je goed zoekt, net onder de 100 euro.
KLIK

Re: model 37450 BR45 Stoomlocomotief
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: model 37450 BR45 Stoomlocomotief