Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

isolatie

Gestart door jwvb vrijdag 06 januari 2023, 17:45:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
isolatie
Lid sinds: 2021

online
isolatie
Hallo modelspoorbaan bouwers

ik vraag me af of het een goede keuze is

ik wil met de nieuw aan teleggen H0 baan met C-rails de isolatie van Armaflex gaan gebruiken (6mx1mx1.9cm LxBxD)

dit zit op de rol en is niet de zelfklevende versie wil het vast zetten met dubbelzijdig tape

zijn er meerdere die dit als isolatie gebruiken tussen multiplex platen en de rails

wat zijn jullie ervaringen met deze isolatie?

graag zie ik jullie advies of suggesties

jwvb

Re: isolatie
Lid sinds: 2016

offline
Re: isolatie
Geen ervaring mee, tenminste niet op deze manier. Lijkt me prima voor de geluiddemping maar wat doet het voor de scenery? Plakt er iets op aan de bovenkant? Als gips, sculptamod, das klei, houtlijm en dergelijke niet hechten, wordt het lastig er iets moois op te bouwen.
Dat zou mijn enige zorg zijn.

Groet,

Peter
Re: isolatie
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: isolatie
Armaflex isolatie is synthetisch dat voornamelijk gebruikt wordt voor isolatie tegen warmte en kou. De meest voorkomende toepassing van het materiaal is als buisisolatie. Of Armaflex ook geschikt is voor geluidsisolatie, durf ik niet voor mijn rekening te nemen. Op https://www.eki.nl/armaflex  meldt men wel dat Armaflex goede acoustische eigenschappen heeft maar er ook een geluiddempende werking van uitgaat, is mij niet bekend. Anders gewoon even bellen met de leverancier om navraag te doen?
Re: isolatie
Lid sinds: 2021

online
Re: isolatie
peter ik wil alleen de armaflex onder de rails leggen(1cm uitsteek aan beide kanten) en dan lijkt probleem me dat geen probleem meer

en @FransW armaflex heb ik een mail gestuurd en wacht ik nog op hun antwoord wel al mensen gesproken die er mee werken en die zeggen volmondig dat het ook geluids isolerend werkt maar wacht toch graag even de reactie van fabrikant af

maar sta natuurlijk wel open voor andere opties

Jan