Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Krokodil Diddy
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag

Auteur Topic: Krokodil Diddy  (gelezen 37789 keer)

PatcheTrain

• Toffe Gast
  • *
  • K-rail
Re: Krokodil Diddy
« Reactie #500 Gepost op: vrijdag 08 april 2022, 15:15:55 »

@ Hans - bedankt Hans om mij aan mijn schooltijd te doen herinneren. Het is meer dan 50 jaar geleden waar we tijdens de wiskunde les leerden over sinus, cosinus, tangens etc. Ik stelde mijn toen de vraag wat ik daar in godsnaam mee ging doen. Ik had nooit kunnen denken dat ik meer dan 50 jaar later dankzij jou zou herinnerd worden aan de wiskunde les. Alvast bedankt voor de formules...
Ik heb een vraagje aan de Ecos gebruikers. Het symbool van de herlaadbare batterijen is soms leeg, soms de helft of minder groen...wil dit zeggen dat de batterijen moeten vernieuwd worden?
Ik heb en treinstel waar de verlichting van de wagens en van de sluitwagen met eigen sleper het niet meer doen. Waar moet ik zoeken naar de oplossing? Of heeft het iets met de batterijen van de Ecos te maken? Bedankt voor de input
Met vriendelijke groeten,
Patrick

K-rails, EcosII, ITrain5.0, Digikeijs, MTB5 wisselmotor

Hanzi

• Vaste Inboedel
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #501 Gepost op: vrijdag 08 april 2022, 15:38:02 »

zo zie je maar weer, vroeger of later komt die theoretische wiskunde je echt een keer praktisch van pas (hou ik mijn puberzoon ook nog steeds voor....).
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Jan22

• Vaste Inboedel
  • Dwarsliggers op de rails sporen niet
« Reactie #502 Gepost op: vrijdag 08 april 2022, 17:01:39 »

Ik begin wel met de eerste halve meter  2% en dan naar  gemiddeld 3% .
:thumbup:

Vuistregels zijn makkelijker dan rekenen.
Doe je dat bovenaan de helling ook zo?

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #503 Gepost op: vrijdag 08 april 2022, 18:04:10 »

De batterij indicator van de ECoS is altijd al een beetje vaag ding geweest, zoals jij het beschrijft is het bij mij ook.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

Het enige wat echt belangrijk is dat het vinkje laad batterijen aanstaat als er daadwerkelijk oplaadbare batterijen/ accu’s in zitten.

Maak je gebruik van gewone batterijen dan dient het vinkje uit te staan, en dien je eens in de zoveel tijd de batterijen te vervangen.

Het treinstel waar het licht niet meer van brand heeft niets met je ECoS te maken, als alles het niet meer doet zou je kunnen beginnen om bij de sleper te kijken, ik ga er vanuit dat ieder rijtuig een eigen massa veer heeft?

Mvg,

Peter Degeluidsman

PatcheTrain

• Toffe Gast
  • *
  • K-rail
« Reactie #504 Gepost op: dinsdag 12 april 2022, 09:54:16 »

@ Peter - de loc en de wagens en de sluitwagen zijn gloednieuw...hebben gefunctioneerd, en plots niet meer. Ze zijn allen met elkaar verbonden met koppeling met elektrische doorkoppeling (ik weet niet hoe ik dit ander moet benoemen) Ik heb enkel de centrale afgezet en vervolgens deed de verlichting het niet meer. Daarom dacht ik dat de centrale de decoder van de sluitwagen niet meer herkend... ik duik er eens verder in.
Met vriendelijke groeten,
Patrick

K-rails, EcosII, ITrain5.0, Digikeijs, MTB5 wisselmotor
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog