Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Weinert decals, hoe bevestigen

Gestart door Heynsbergen vrijdag 14 januari 2022, 15:55:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weinert decals, hoe bevestigen
Lid sinds: 2021

Alles gaat op stoom

offline
Weinert decals, hoe bevestigen
Om dubbele locnummers te vermijden, heb ik voor mijn dubbele BR24 en BR86 decals van Weinert besteld. Die zijn vandaag binnengekomen. Nu is mijn vraag hoe ik die het beste kan bevestigen. Ik neem aan lijmen, maar wie heeft dat al eens gedaan en met welke lijm?
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Hoi Martin,

Ik zou de decals met water erop plaatsen en voorzichtig met een wattenstaafje aandrukken.
Succes.

Wim

Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Dat zijn toch gewoon afschuifplaatjes? Dus uitknippen en in een schoteltje met een beetje water leggen. Na enkele seconden er uit nemen en het plaatje van het grondpapier op het model "schuiven". Zachtjes aandrukken en deppen met wattenstaafje of tissue. Om de decal ook op oneffen ondergrond mooi vlak aangelegd te krijgen kun je een flesje decal softener (Mr. Hobby of andere aanbieder) gebruiken. Hiermee de decal bestrijken na het aanbrengen en een uurtje laten drogen. Dan ligt deze hautnah aan op het model.
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Lid sinds: 2021

Alles gaat op stoom

offline
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Ik vergeet erbij te vermelden dat de decals natuurlijk op de plaats moeten komen van de huidige bedrijfsnummers. Bovendien zijn het geen afweekbare decals, maar metalen plaatjes.
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
 @citaat  @citaat Zie ===> klik
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Stel, het zou wél gaan om de eerder genoemde decals. Hoe verwijder je dan het beste de originele nummers? Tandpasta? CIF? Aceton? Ethylacetaat? Wat test wél de originele nummers aan, maar niet de verf?

Just wondering...

Groeten,
William
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
 @citaat 'k Gebruik een glaspen. Voozichtig. Daarna polijsten.
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Lid sinds: 2021

Alles gaat op stoom

offline
Re: Weinert decals, hoe bevestigen
Behalve het bevestigen, dat zal nu wel lukken, zijn de plaatjes van zilverkleurig metaal. Hoe verf je die zodat de tekst er toch uit blijft springen?
Re: Weinert schilden
Lid sinds: 2010

offline
Re: Weinert schilden
Hoi,

Kijk eens hier: Hoe schilder je lokschilden?

Groet Ronald.