Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Storing ADDR zie foto

Gestart door Rob G vrijdag 14 januari 2022, 10:27:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Storing ADDR zie foto
Beste allemaal,

In mijn scherm komt een storing met gele driehoek ADDR.

weet iemand wat dat betekend?
Re: Storing ADDR zie foto
Lid sinds: 2015

offline
Re: Storing ADDR zie foto
Hallo,

zie vroeger topic (28 december 2016), is er sprake van dubbel / meerdere adressen?

grt
Jan
Re: Storing ADDR zie foto
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Storing ADDR zie foto
Rob, is het niet handig om eens de handleiding eerst helemaal door te lezen, en je vraag eens bij google/zoekfunctie invult, voor je hier allemaal vragen stelt over dingen die je in de handleiding/op internet zo kan vinden...? ;)
Re: Storing ADDR zie foto
Hallo naamgenoot,

Heb je hier iets aan ? Zie onderstaande link met het desbetreffende onderwerp.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64057.0

Succes met oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Rob Oude Mulders
Re: Storing ADDR zie foto
Ik heb dat dus niet kunnen vinden, anders had ik de vraag niet gesteld.
Re: Storing ADDR zie foto
Hallo ander Rob,

Bedankt voor je reactie, ook ik kon het in de handleiding nergens vinden. Ook niet in google trouwens zoals een ander hobbyist aangeeft.
Maar dat zou inderdaad kunnen dat het nog ergens staat wat ik niet gezien heb.
Ik heb dankzij jouw ontdekt waar het probleem vandaan kwam en daarvoor mijn dank.
Ik zal voor ander hobbyisten die tegen dit probleem aanlopen uitleggen wat er is gebeurd. En waar de oorzaak zat.

Ik heb een nieuwe ESU centrale en daarmee mijn oude loc's via het programma spoor gecodeerd/geprogrammeerd. Er waren echter 3 loc's waar een FMX decoder in zal wat ik niet wist, geen erg in gehad, of eigenlijk nooit meer naar gekeken, het reed en dat was goed, die zichtzelf OOK aangemeld hadden waardoor het probleem ontstond. De centrale herkend dat niet zelf maar gaf de ADDR storing. Dus doordat ik de loc programeerde en de centrale hem zelf terug vond ontstond deze storing.
Ik heb ook één Piko (3 rail)  railbus waar in de beschrijving (Boekje in de verpakking) (nieuw gekocht) een Motorola decoder is aangegeven (M128 decoder). Dus dan ga je ervanuit dat hij zichzelf niet aanmeld. Echter blijk nu dat er een FMX decoder in zit met nog meer functies dan dat er in de handleiding staan. Vreemd en verwarrend maar wel positief natuurlijk. Deze laatst bleef maar de ADDR melding geven omdat ik hem maar bleef programmeren, ondertussen rijden ze allemaal hun rondjes.

Ik hoop dat er nog iemand van deze informatie kan profiteren.

Dank allemaal voor jullie hobbyisten hulp.