Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Loc's werken niet

Gestart door Rob G vrijdag 14 januari 2022, 08:12:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc's werken niet
Rob G
gast

Loc's werken niet
Beste allemaal,
Ik blijf nog even vragen houden over mijn net aangeschafte ESU. Sommige van jullie weten er zoveel van. Echt heel fijn.

Ik heb nu een aantal loc's via het programma spoor werkend. Echter bij een aantal andere niet, die reageren niet op de F toetsen ook niet op het programma spoor.

Als ik de loc uitlees dan ziet hij hem wel. Dan sla ik deze op via de toets opslaan (dus dan zou hij er moeten zijn). En als ik dan ga instellen zie je hem wel bewegen of met zijn lichten knipperen maar op de baan reageren ze niet. Waar zit ik niet goed.

Als ik de decoder uitlees geeft hij aan "Decoder profiel : Generic NMRA.

P.S op mijn voormalige Intellibox reed alles?   Helppppp.
Re: Loc's werken niet
Lid sinds: 2010

offline
Re: Loc's werken niet
Waarom lees je ze uit? Je kan toch gewoon DCC-adres invoeren bij "nieuwe lok", rijstappen aangeven en dan rijden?
Re: Loc's werken niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Loc's werken niet
Generic NMRA is nog wel eens een (wat oudere) decoder zonder Railcom+ of mfx(+). Die zal hij dus niet zelf inlezen, maar die moet je zelf aanmaken als nieuwe loc.
Groet, Paul
Re: Loc's werken niet
Hoi,

Klopt helemaal, ondertussen ben ik er uit met hulp van verschillende kanten. Enkele loc's hebben delta digitale decoders en die gaan we vervangen door ESU decoders.

Dank en een fijn weekend.