Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer

Gestart door vanb donderdag 13 januari 2022, 21:33:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
Hallo

Ik heb een Marklin br216 gekocht die omgebouwd is naar DCC fullsound. Dit werkt perfect op mijn cs2. Op het mobile station heb ik alleen geluid op F1 en f2. Hoe kan dat?


Gr Maikel
Re: DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
[Ugh] Welk MS dan? (denkend aan A.v. Duin's "de Buurtsuper")

Op de MS meldt een DCC decoder zich niet zelf aan, omdat de MS geen Railcom ondersteund. Elke functie moet apart handmatig aangezet worden in de MS.

Jan-Peter
Re: DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
Hoi Jan Peter
Mobile station 2/3  de zwarte
Re: DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
Op pagina 14 van de Nederlandse handleiding (F/NL MS2 Handleiding) staat hoe je de extra functie kan toevoegen aan een DCC lokomotief.
Daar geef je bij op of het een moment functie is of permanent en welke symbool je daar bij wil hebben.

Uiteindelijk zit de lok dan wel in de MS, maar heeft de MS geen flauw idee of die functie ook daadwerkelijk op de lok zit. De MS stuurt gewoon de opdracht in DCC formaat. Klaar. (Niet zoals MFX waarbij de lok de MS verteld wat ie zoal kan....)

Jan-Peter

Sorry geen verwijzing naar versie nr van de handleiding of sectie in de handleiding omdat die er niet inzitten. En ik gebruik de Trix MS2 handleiding.
Re: DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
Aan het proberen geweest om de functies erbij te krijgen maar ter vergeefs helaas.
Re: DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
Wat heb je dan allemaal al gedaan? Wat is de vervangende decoder? Heeft de CS2 niet gewoon MFX gebruikt om in te lezen? Het is wat jan-peter aangeeft. Zelf de functies in de ms2 toevoegen en je zou die moeten kunnen aansturen met DCC.
Re: DCC lok heeft op mijn mobile station2/3 maar 2 geluiden en op mijn cs2 veel meer
Zou de lok eerst op een apart programmeerspoor zetten, dus zonder andere loks.

Lok wissen uit de ms2.
Daarna mits hij alleen op het spoor staat de ms2 van stop halen en als het goed is moet hij deze dan zelf vinden.
Bij mijn baanstofzuiger met een goedkope decoder geeft hij al een aantal standaard functies, F1 F2 enz
Voor het meeste kan je de nieuwe handleiding van de ms2 van marklin site gebruiken.
Net wat janpeter zegt,  handleiding volgen bij handmatig toevoegen/aanpassen.
Daarna eventueel voor het gemak op een lokkaart zetten.

Het enige wat ik weet dat er echt veranderd is dat zonder ms2 update je niet die extra bladen van de functies kan openen.
Alleen F0 tot F15 zonder update, bij mij tenminste.
Deze update is voor de nieuwe loks met veel langere functielijsten wel handig wil je alles benutten wat je lok kan.
En de loklijsten worden vernieuwd bij een update.