Zijn er hier ook mensen die met deze tool werken voor hun mld3 of msd3
Ik gebruik deze decodertool en de marklin decoder programmer om de ml of msd3 naar mijn wensen te programmeren.
Op zich een handige leuke tool waarbij er behoorlijk wat mogelijkheden te vinden zijn.
En gekoppeld aan de bieb van marklin waarin al redelijk veel loks te vinden zijn. (update)
Ook stoom locomotieven met bijvoorbeeld functie dat de vuurkist flakkert tijdens het kolenscheppen.
Dit zit standaard al op bijv; lok BR44 39881 op F24
En uitgang 1-4 is ruim in mogelijkheden aan te passen, van knipperlicht, flitslicht, flakkeren, marslicht, gyralicht, rookgenerator enz enz al aangegeven.
Maar ik mis een redelijke gebruiksaanwijzing en of iets aan uitleg van al die toch leuke instel mogelijkheden.
Bijvoorbeeld; de rookgenerator is ingesteld op uitgang1, ingesteld standaard op dimmer, maar kan ook ingesteld worden als rookgenerator of een van de andere vele functies.
Wat doet deze als ik dimmer verander in rookgenerator?
Is deze instelling voor bijvoorbeeld soort van dynamisch rook?
Minder rook bij stilstand meer bij het rijden?
Want F1 is vaak bij stoomloks de rookgenerator, dus waarom staat deze bij een msd3 stoom hier niet standaard op als de rookgenerator in functiepictogram wordt weergegeven?
Wat houden bij de logische functies EN 1,2,3,4 enz OF 1,2,3,4, Xof en flipflop settings in?
Ik ken wel "in loop" , maar de betekenis van flipflop?
Ik kan zien dat bij bijvoorbeeld; Vuurkist met kolenschep geluid de functie is ingesteld als flipflop set 1 met uitgang 3 aan, bij dezelfde functietoets is ook het geluid van kolenscheppen aan en flipflopset 1 reset.
Maar zie nergens wat dit nu precies inhoud.
Bij functie lichtwissel bij deze br44 is ook een flipflopset gebruikt dan als flipflop2
Iets zegt mij dat het te maken heeft met het combineren van uitgang met geluid/of anders, maar dit werkt ook zonder flipflop of EN
Tot nu toe kopieer ik netjes de functies en settings die ik wil naar een andere plek in de functietoetsen wat met een ms2 makkelijker te bedienen is.
Of verander alleen dingen die ik begrijp.
2 filmpjes van marklin gekeken op youtube, maar dit is een basisuitleg, en zie nog geen nieuwe? (zou elke week verschijnen marklin en marklin shop)
Zelf vind ik de combinaties die tegelijk aan gaan wel leuk zoals werkende vuurkist samen met kolenschepgeluid en schudrooster samen met aslade licht
Maar dit was al door marklin voor geprogrammeerd in de BR44 in de bieb.
Je kan zelf al digitaal het analoge rijrichtingwissel klik geluid programmeren als je wil, staat wel in de bieb

Het enige jammer tot nu toe is dat marklin niet de af-fabrieksdecoder bij mij laat her-programmeren, alleen updates
Programma geeft aan dat dit geen "nachrust" decoder is.
Wat meer uitleg en informatie van de instelmogelijkheden zou leuk zijn, want op zich best een leuk en vrij makkelijk te gebruiken tool.