Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Problemen 60832 en cs3

Gestart door ÖBB donderdag 13 januari 2022, 11:17:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen 60832 en cs3
Lid sinds: 2009

offline
Problemen 60832 en cs3
Hoi allen, mij k83 decoders hadden telkens kuren daarom maar eens portemonnee getrokken en de m83 Mfx gekocht. 3 stuks zodat ik gelijk genoeg had. Nu aangemeld via cs3 ging prima echter 4 wissels deden het de andere niet. Nu dacht ik ik verwijder de m83. Hierna kende het systeem nog maar 1 m83 wissels werkte niet. Ook weer verwijderd en toen herkende cs3 niets meer. Een los artikel aangemaakt met adres 1 en warempel daar was de eerste m83 weer en wissels werkten. Bij de tweede m83 kon ik wel wissels toevoegen aan decoder b maar deden niks, decoder c niet zichtbaar. Hoe kan ik nu oplossen dat decoders weet automatisch zich aanmelden. Gr henk
Re: Problemen 60832 en cs3
Lid sinds: 2009

offline
Re: Problemen 60832 en cs3
Inmiddels 2 aan de praat middels dipswitch maar nr 3 wordt als ik ander artikel met zelfde adres invoer wel herkend, stroom krijgt hij ook maar geen wissel werkt erop. Als ik wissel los schakel op rails doen ze het. Heel erg apart. Ga maar mee terug heb vermoeden dat er iets niet klopt met decoder.

Gr henk
Re: Problemen 60832 en cs3
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Problemen 60832 en cs3
Als de decoders MFX zijn, hoef je niet aan de dipswitches te zitten.
Je moet een decoder toevoegen door de CS 3 ernaar te laten zoeken.
Aangezien je drie decoders hebt moet je dit dus drie keer doen, en twee keer zeg je dat het artikel zijn adres niet hoeft te behouden, zodat ze alle drie op verschillende adressen geprogrammeerd worden.

voorbeeld 1

voorbeeld 2

voorbeeld 3 met meerdere decoders

Wel alles in het Duits, maar je kan er je voordeel mee doen als je naar de beelden kijkt ;)