Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

probleem met ESU decoder

Gestart door Arthur zondag 09 januari 2022, 16:27:19

probleem met ESU decoder

probleem met ESU decoder
Ik werk al vele jaren met ESU decoders en programmeer ze meestal feillos met mijn Mobile Station. Ik heb nu een ESU 4 of 5 multiprocol, drie jaar oud. De loc heeft het er atijd goed mee gedaan. Nu wil ik adres 3 (optreksneldheid) 5 (maximum sneldheid) bijstellen. Het adres is 27. Wanneer ik de CV's probeer te wijzigen, gaat het adres (CV 1) verloren en kan er verder geen weg meer mee. Ik zet de decoder terug in fabriekinstelling: CV 8 op waarde 8 zetten. En dan terug naar mijn adres 27. Lukt goed. En nu weer de CV's 3 en 5 instellen. Weer ben ik mijn adres 27 kwijt.
Iemand die daar een verklaring voor heeft?
Re: probleem met ESU decoder

samen staan we sterker

Doe eerst eens cv3 en 5, en daarna cv1 ?

Anders ligt het, denk ik, aan decoder, als de rest goed werkt...

Mijn probleem is deels opgelost door in DCC te programmeren. Ik zit me nu echter wel verrot te zoeken om de loc netjes te laten stoppen op de remsecties, motorola, middelleider in negative gelijkspanning op de afremsectie. Alle waarden uit de handleiding in CV 27 heb ik al uitgeprobeerd.

Klein Jünkerath

CV 50 Analog modus: DC analoog uitzetten, bit 1 uit, ofwel waarde 2 van de huidige waarde aftrekken.
Als dat niet werkt:
Analoog in CV 29 helemaal uitzetten (bit 2, ofwel waarde 4 van de huidige waarde aftrekken)

Edit: bij een ESu 5 decoder evt. ook bit 2 uitzetten (ofwel: alleen waarde 1 blijft over in CV50).
Groet, Paul

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.