Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding

Gestart door michaelk zaterdag 08 januari 2022, 09:21:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Hallo,

Ik weet niet welk probleem het eerste begonnen is....ik heb na jaren van "stofvangen" de spullen weer een beetje "geactiveerd"

Op mijn kleine speel en testbaan werken de (IEK) S88 bezetmelders niet meer, af en toe gaan alle bezetmelders aan of uit bij het friemelen aan de cat 5 aansluiting (eigenlijk in- en uitpluggen). Het lijkt me geen kabelbreuk (daarmee ben ik vanwege mijn werk goed bekend), maar vaak gebeurd er ook niets.
De contactrails geven echter niets door aan de CS1.
Het werkt dus niet, ik heb bijna alles los gehaald op één bezetmelder om te kijken of het probleem veranderd, geen succes!

Het is me een paar maal opgevallen dat het scherm van de CS1 kan uitvallen, voor 15-30 seconden, indien er geschakeld wordt van Stop naar Go. De eerste keer viel het op bij gebruik van software, koploper en traincontroller, maar nu zie ik het af en toe ook gebeuren bij het bedienen van de CS1, weer van stop naar go. Het scherm blijft oranje maar er is geen tekst te lezen....dit varieert gewoon en is niet constant

Op de kleine baan is geen kortsluiting.

Is er nog iets wat wellicht te proberen is?
Of is dit een bekend probleem en gaat de CS1 de geest geven, geheel of gedeeltelijk?
En moet ik rekening houden met de aanschaf van een nieuwe centrale i.p.v. een lok?
Voorlopig kan ik geen andere problemen ontdekken in het functioneren van de CS

Groeten,

Michael

Edit: beschrijving 09-01-22
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Uw CS 1 heeft die ooit de update naar CS 1 r gekregen?  Was ooit een overgang van Märklin naar ik dacht ecos
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
CS1 had geen s88 en sniffer tot de hardware update, dus is i.i.g. V3.0 (de ESU en dus CS1R update)
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
S88 aansluiting is met V2.0.4 ook mogelijk. Dacht dat die ombouw van hardware bij 2.0.3 plaatsvond.
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Hallo allen,

antwoord van John is correct.

Firmware 1.5 en/of 1.6 is zonder hardware update, en hiermee is het CS1 uitgeleverd zonder S88 en sniffer poort, en zijn er alleen Motorola en mfx locs en magneetartikelen aan te sturen, firmware af 2003
Firmware 2.03 en/of 2.04 is na de hardware update verzorgt door Marklin, idem. Met versie 2.04 werkt deze ook met Esu boosters, firmware van 2006 of 2007
Vanaf firmware versie 3.0 of hoger is de betaalde Reloaded update van Esu geinstalleerd, zijn overige protocollen als DCC eveneens geinstalleerd, firmware is nog steeds updatetable.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
Dank voor de correctie, komt waarschijnlijk dat ik teveel firmware 2 machines zonder sniffer heb gezien, vandaar de verwarring.
Re: CS1 scherm valt uit, geen of slechte bezetmelding
V 2.0
Firmware 2.04