Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Zwartepietjes H0 formaat

Gestart door Rob G donderdag 06 januari 2022, 16:59:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zwartepietjes H0 formaat
Help.
Ik ben zelf altijd Sinterklaas jaarlijks dus dat is bij ons een hot item. Nu heb ik een Sint met 4 Pieten maar ik ben een optocht aan het maken door de stad.
Nu zoek ik poppetjes die tot Pietjes kunnen worden omgebouwd. Gewoon echte Pietjes, zwart zoals vroeger met baret etc. Niet alle poppetjes zijn geschikt natuurlijk. ook moeten ze pofbroekjes aan en met klei lukt dat niet echt natuurgetrouw.

Zelf maken lukt helemaal niet, is er iemand die poppetjes zelf maakt in H0 maat? Natuurlijk zijn er modelletjes een beetje om te bouwen maar het moet gewoon er wel goed uit zien. Tips zijn welkom..

Groet van Sint ha ha ha.
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Tips. Kopiƫren? Van een goed poppetje een mal maken en daar zelf poppetjes mee gieten. Of kijken of er ergens 3d tekeningen zijn en die uit (laten) printen?
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Er zijn ook wel middeleeuwse Preisertjes te vinden, die hebben vaak al wel wat weg van Pietjes.
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Dat is wel een idee.  dank je.
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Zwartepietjes H0 formaat
Wel leuk om Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten op je baan te hebben, hier lopen ze ook al jaren rond :D (zelfgeschilderd Artitec setje).
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.msg1325558#msg1325558