Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??

Gestart door treinscoot donderdag 27 maart 2008, 21:41:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Dennis, wie is jouw handelaar?

Groet, Anne W
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Ik heb voor 249,00 euro die met geluid thuis, tenminste als hij ooit komt.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Anne W op zaterdag 17 mei 2008, 18:55:59
Dennis, wie is jouw handelaar?

Groet, Anne W
Kelber te ranst(belgie)

Broechemlei 21

Dennis
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Beste Dennis,

Heeft de beste man ook een website, of waar ik moet ik Ranst ongeveer zoeken?

Bedankt voor de moeite.

Groet, Anne W
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Anne Ranst ligt vanuit Mortsel richting Wommelgem voorbij Wommelgem richting Ranst en dit allemaal ten  zuiden van Antwerpen
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 17 mei 2008, 20:44:27
Ik heb voor 249,00 euro die met geluid thuis, tenminste als hij ooit komt.
Ik heb ook nog niets van mijn dealer gehoord.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
hallo,

er schijnen problemen te zijn met de decoder, volgens mijn leverancier.
vandaar de uitgestelde levertijd.

joop
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Joop wie is die leverancier van jou dan?
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Johnnytrein op maandag 19 mei 2008, 16:15:50
Joop wie is due leberancier van jou dan?
kijkkijk daar gaan jou lettertjes toch ook aan de haal 8)

Dennis
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
oesje  :oops:  :shock:
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Vandaag heeft mijn handelaar mij gebeld en kan de 39640 afhalen.
Morgen of overmorgen even doen.
Ik hoop dat hij aan mijn verwachtingen voldoet voor de prijs van 237 euro.

Jonny.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Jonny op maandag 19 mei 2008, 19:20:02
Ik hoop dat hij aan mijn verwachtingen voldoet voor de prijs van 237 euro.

Das niet duur, is dat z'n reguliere prijs voor de Br64?
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Dag Ad,

Een dergelijke prijs (rond de 230 - 240) vind je over enkele weken regelmatig op ebay, en zeker ook bij de webpagina's van de handelaren (zonder de kosten van Ebay).
Je kon ook intekenen op een prijs rond de 230 euro in januari / februari (in Duitsland). Nu wordt de loc aangeboden via Ebay voor net geen 250 euro's.

Groeten, Paul
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Jonny,

Dan ben je de 1e hier, denk ik :) Filmpje, filmpje, filmpje :!: Ben echt razend-benieuwd naar dit model :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Ja filmke maar dan liefst eentje zonder takkeherrie alleen het loc geluid aub
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Ik heb hem vandaag opgehaald.
Zeer mooi model heb hem nog niet getest, maar toen ik hem vanmiddag bij de handelaar was zei hij direct dat hij gister ook 1 heeft uitgeleverd en deze had hij ook al weer terug gekregen.
De reden "blikken geluid" en na geinformeerd te hebben zei hij dan komt er een nieuwe decoder in.
Dus eigenlijk al een iets van slecht bericht, maar zoals gezegd moet die van mij nog testen.

Jonny.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Jonny op dinsdag 20 mei 2008, 19:52:55
De reden "blikken geluid" en na geinformeerd te hebben zei hij dan komt er een nieuwe decoder in.
Dus eigenlijk al een iets van slecht bericht, maar zoals gezegd moet die van mij nog testen.

De loc is natuurlijk behoorlijk klein, veel ruimte voor een goede klankkast is er niet :idea: Hopelijk verwachten mensen niet te veel, als het geluid trager afgesteld is dan kan dat volgens mij een heel leuk klinkend locje zijn :) Wil 'em graag eens goed beluisteren dus als je een camera hebt...;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
of een microfoon :mrgreen:

Ik denk dat ik voor een grotere stomer ga.
Maar weet helemaal niks zeker :? :? :?

Dennis
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Ik heb hem getest en ben zeer tevreden. :D :D
Hij loopt zeer mooi, maar dat moet ook wel met zo`n nieuwe motor. :wink:
Het geluid valt niet direct tegen, maar doordat ik erop geattendeerd was ook kritisch geluisterd en misschien wel iets "blikken geluid" maar dat het nu zo erg is dat ook weer niet.
Anders gezegd als ze mij het niet hadden gezegd was het mij niet opgevallen. :mrgreen:
Model is zeer mooi en zeer gedetaileerd, SUPER model en ben er zeer tevreden mee.
Ik kan helaas geen filmpje maken, maar er zullen beslist andere mensen zijn die hem ook hebben kunnen ophalen en misschien wel een filmpje kunnen maken. 8)

Jonny.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
CiteerIk kan helaas geen filmpje maken

Met een paar mooie close-up foto's zijn we ook blij hoor :-D
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Märklin heeft een testbericht van de Br 64 geplaatst.

Testbericht der BR 64
Aus MODELLEISENBAHNER, Juni-Ausgabe 2008, Seite 62-65


Ik heb nog steeds niets van de dealer gehoord, maar ja ik had em wel vrij laat besteld, eind maart geloof ik.

Er staat iets in over de hoge graad van detailering en dan zegt men:

"Allerdings hat Roco die Messlatte mit seinem vor zwei Jahren auf den Markt gebrachten Modell auch ordentlich hoch gelegt."
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Hallo Ad,

Kijk eens een paar berichten eerder in dit draadje: draadje... Niettemin, dank voor de melding.

Groeten, Paul
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: p.ghijsen op dinsdag 27 mei 2008, 21:34:21
Hallo Ad,

Kijk eens een paar berichte eerder in dit draadje: draadje... Niettemin, dank voor de melding.

Groeten, Paul

Oeps, niet gezien :oops: , alle eer aan jouw Paul.  :wink:
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Dag Ad,

Liever dat twee mensen met de info komen, dan geen  :lol: Heb je toevallig het artikel in het blad gezien of enkel de website? Ik hou ook deze deze draad op Stummis in de gaten.

Groeten, Paul
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: p.ghijsen op woensdag 28 mei 2008, 00:19:53
Heb je toevallig het artikel in het blad gezien of enkel de website?

Hoi Paul, nee ik lees dit blad niet, maar op http://www.maerklin.de/de/produkte.html staat een link naar dit artikel in pdf. Klik op Testbericht.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Inmiddels ook een bespreking in MiBa. Ook positief. Voornaamste kritiekpunt is op de wat oubollige uitvoering van het drijfwerk met boutjes en zo. Dat was in dit draadje ook al ergens genoemd.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: henkv op woensdag 28 mei 2008, 21:24:32
Inmiddels ook een bespreking in MiBa. Ook positief. Voornaamste kritiekpunt is op de wat oubollige uitvoering van het drijfwerk met boutjes en zo. Dat was in dit draadje ook al ergens genoemd.
dat heeft wel charme vind ik.
beetje old-school marklin gedoe :wink:

Dennis
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
En de Miba heeft ook een grote advertentie op de achterkant, waar blijft de levering door Märklin Nederland?

Groet, Anne W
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Bij de voorserie 2 tot 6 per handelaar was er kritiek van mensen over het geluid van de lok. Daarop heeft marklin besloten dat het qua instelleingen zou worden aangepast en dat het nu beter zou moeten klinken.

Dit staat op stummi's forum en andere flora. De Duitse handelaren verwachten eind mei, begin juni dat de loc massaal op de markt wordt gebracht, dat wil zeggen dat ze uitgeleverd gaan worden.

Een week later zijn wij dan hopelijk ook aan de beurt.


Het leuke is dat de Roco AC versie van de br 64 4 antislipbanden heeft en dus qua massa afname slechter is en daardoor ook gevoeliger voor vuile wielen. Ook de spanning van de sleper van de roco versie is niet altijd perfect, waardoor bovengenoemd probleem kan worden verergerd. Je kan het wel verhelpen als je aan sleper wat gaat rommelen. Maar reclame vindt ik dit niet voor Roco.
Ook dit komt van een Duits forum.

De Marklin versie heeft 2 anitslipbanden.

Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Hoe komt het dan dat de meeste duitse handelaars deze loc volop leveren. Ik zag deze week op de duitse ebay een verkoper die aangaf 50 locs beschikbaar te hebben. Volgens mij is het meervoud van forum fora en niet FLORA. Dat gaat over heel iets anders.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Davy op woensdag 28 mei 2008, 23:04:13
Bij de voorserie 2 tot 6 per handelaar was er kritiek van mensen over het geluid van de lok. Daarop heeft marklin besloten dat het qua instelleingen zou worden aangepast en dat het nu beter zou moeten klinken.

En die moeten zeker weer allemaal retour Marklin om te worden afgesteld?
Maar ja beter een kleine voorserie retour, dan een hele grote serie.

Citaat van: Davy op woensdag 28 mei 2008, 23:04:13
Het leuke is dat de Roco AC versie van de br 64 4 antislipbanden heeft en dus qua massa afname slechter is en daardoor ook gevoeliger voor vuile wielen.

Waarom is dit leuk Davy?
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Davy op woensdag 28 mei 2008, 23:04:13
Bij de voorserie 2 tot 6 per handelaar was er kritiek van mensen over het geluid van de lok. Daarop heeft marklin besloten dat het qua instelleingen zou worden aangepast en dat het nu beter zou moeten klinken.

Dit staat op stummi's forum en andere flora. De Duitse handelaren verwachten eind mei, begin juni dat de loc massaal op de markt wordt gebracht, dat wil zeggen dat ze uitgeleverd gaan worden.

Een week later zijn wij dan hopelijk ook aan de beurt.


Het leuke is dat de Roco AC versie van de br 64 4 antislipbanden heeft en dus qua massa afname slechter is en daardoor ook gevoeliger voor vuile wielen. Ook de spanning van de sleper van de roco versie is niet altijd perfect, waardoor bovengenoemd probleem kan worden verergerd. Je kan het wel verhelpen als je aan sleper wat gaat rommelen. Maar reclame vindt ik dit niet voor Roco.
Ook dit komt van een Duits forum.

De Marklin versie heeft 2 anitslipbanden.


hallo davy 

dit melde ik al op 19 mei, ik had dit bericht al van mijn leverancier gehoord.

grtz  Joop
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Vind het een goede zaak dat er eens goed naar de instellingen gekeken wordt :idea: Geluid mooi laten lopen bij een stoomloc moet je echt even wat tijd aan besteden. Het model dat gebruikt werd voor de presentatie op Dortmund liep bere-slecht en het geluid was veel te snel :idea: Hoop dat ze de modellen nu af fabriek uitleveren met goede instellingen zodat het model meteen maximaal kan bekoren als de eigenaar het voor het eerst op de baan zet 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Eigenlijk zou Marklin een pulsgever moeten toepassen om het puffen te synchroniseren.
De ESU loksound heeft hier een aparte input voor.

Bij mijn Br 05 krijg ik het geluid niet langzaam genoeg en de parameter staat al op max. (interval tussen twee stoomslagen).
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Dat zou natuurlijk geweldig zijn maar ook duurder denk ik...? Overigens kun je behalve het interval ook nog de snelheid van van het rijgeluid aanpassen :idea:
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Kappa op donderdag 29 mei 2008, 21:33:43
Bij mijn Br 05 krijg ik het geluid niet langzaam genoeg en de parameter staat al op max. (interval tussen twee stoomslagen).

Hoeveel cilinders heeft de 05 eigenlijk?
Houd er ook rekening mee dat de cilinder twee kanten opwerkt!. Een tweecilinderlok heeft dus 4 exhaustslagen per wielomwenteling, een 3 cilinderlok 6.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: DB op vrijdag 30 mei 2008, 10:57:29
Citaat van: Kappa op donderdag 29 mei 2008, 21:33:43
Bij mijn Br 05 krijg ik het geluid niet langzaam genoeg en de parameter staat al op max. (interval tussen twee stoomslagen).

Hoeveel cilinders heeft de 05 eigenlijk?
Houd er ook rekening mee dat de cilinder twee kanten opwerkt!. Een tweecilinderlok heeft dus 4 exhaustslagen per wielomwenteling, een 3 cilinderlok 6.

Ik heb het even opgezocht en de br 05 heeft 3 clinders en ik ben van twee uitgegaan, dus zal ik het geluid van mijn Br 05 moeten aanpassen. :oops: :roll: :mrgreen:

Maar nu weer back on topic over de Br 64.......
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Overigens geeft het in mijn optiek niet eens altijd het meest realistische beeld wanneer je de stoomslagen exact synchroon laat lopen met de wielomwentelingen :idea: Als je wat experimenteert met verschillende settings dan merk je al snel wat je hersenen een overtuigend samenspel vinden 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Kappa op donderdag 29 mei 2008, 21:33:43
Eigenlijk zou Marklin een pulsgever moeten toepassen om het puffen te synchroniseren.
De ESU loksound heeft hier een aparte input voor.

Bij mijn Br 05 krijg ik het geluid niet langzaam genoeg en de parameter staat al op max. (interval tussen twee stoomslagen).

Klopt dat staat ook bij de instellingen. De nieuwe br 18,3 heeft wel.

Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Ik was vandaag toevallig op het juiste moment bij WSUM in Waalwijk, daar stond de BR 64 op de testbaan, ik had een vraag:

hoe kom je er aan: "wij hebben er een paar besteld op de messe, deze is van een klant, hij rookt niet".

ik heb er even mee gereden, ik vond het geluid niet slecht, alleen op kruipsnelheid was het aantal "stoom exhaust slagen" meer dan 2 maal hoger als mogelijk is op die snelheid (kwestie van slagen tellen per wielomwenteling, het moeten er 4 zijn, het waren er minimaal 9)

Is dit wat Märklin u aan het corrigeren is?

Groet, Anne W

Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Hopelijk :)
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: ^Rook op zaterdag 31 mei 2008, 23:25:53
Hopelijk :)

Het schijnt.
Je kan natuurlijk ook zelf de instellingen aanpassen. Ik ben daar mee bezig geweest. Met de instellingen die Marklin het lokje je nu zou geven was het bij mij nog niet helemaal naar m'n zin. Ondertussen heb ik het redelijk kloppend gekregen.

groet, René
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
En met welk apparaat kun je dat doen?

Groet, Anne W
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Dag Anne W,

Het CS kan dat. Zie de handleiding.

groeten, Paul
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: Anne W op zondag 01 juni 2008, 22:14:37
En met welk apparaat kun je dat doen?

Het kan inderdaad met een CS maar ook met bijvoorbeeld een ECoS of een lokprogrammer. Marklin vertelt je niet welke CV's je kan benutten maar je kan de decoder behandelen alsof het een loksound MFX is  :D.

Relevantie CV's zijn met name CV57 en CV58.

Groet, René
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Geluid van de Br 64. Bron stummi;s forum test br 64

http://www.punktkontakt.de/misc/br64_fahren.mp3

Volgens mij heb je quicktime nodig voor het afspelen.

Geluid klinkt erg goed.

Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
hoeft niet, is MP3.
windows media is prima.

Dennis
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Treinvrienden

Zij is echt lief en mooi
Een mooi geluid en rijdt mooi rustig
Het geluid is rustgevend ,mooi voor het kleine lokje

Alhoewel ik zijn ZUS, de TP 800 stoerder vind
met zijn grote ketel en rookkastdeur

Ik ben blij met mijn tweede BR 64

Groetjes
Peter R.
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Hallo Rene,

Citaat van: renevoorburg op maandag 02 juni 2008, 07:17:15
Het kan inderdaad met een CS maar ook met bijvoorbeeld een ECoS of een lokprogrammer. Marklin vertelt je niet welke CV's je kan benutten maar je kan de decoder behandelen alsof het een loksound MFX is  :D.

Kun jij bevestigen dat de decoder in de nieuwe BR64 inderdaad is uit te lezen en in te stellen met de ESU LokProgrammer :?: Dit geldt namelijk niet voor alle Marklin MFX-decoders :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Wie heeft ervaring met BR64 (nr 39640) ??
Citaat van: ^Rook op dinsdag 03 juni 2008, 13:30:11
Kun jij bevestigen dat de decoder in de nieuwe BR64 inderdaad is uit te lezen en in te stellen met de ESU LokProgrammer :?: Dit geldt namelijk niet voor alle Marklin MFX-decoders :)

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar begreep van een iemand op marklin-users.net dat hij 'm met de lokprogrammer uitgelezen had. Vermoedelijk door wel eerst de decoder uit de lok te verwijderen en 'm direct te koppelen.

Er was wel iets vreemds mee. De geluidsinstelling in de CS die overeenkomt met CV58 (de steilheid van de curve van de exhaust geluiden) geeft in de CS een waarde van 250 (de maximale waarde). Volgens Lokprogrammer is de waarde (van CV58) 115. De maximumwaarde die met de lokprogrammer in dat register in te stellen is is 127.

Het verschil tussen beide is apart, maar bedenk dat een MFX-decoder geen echte reguliere CV's heeft maar CV's als het ware 'emuleert' op basis van de echte MFX geheugenadressen (leerde ik toen ik probeerde te achterhalen hoe ik zonder een CS de functionmapping in een MFX decoder kan aanpassen - het is niet mogelijk).

Groet, René  :D