UPDATE OPGELOST
Beste mensen, geduld is een schone zaak, zeker als je in Spanje woont, enkele weken moet wachten op bestellingen uit Nederland en maar een uurtje per dag aan je baan kunt besteden.
Om een oplossing voor de sluiting in de baan met 4 voedingsgebieden te vinden is er het nodige gebeurd.
Als eerste; er was in de voorgaande periode niets gewijzigd aan de baan! Omdat twee boosters plotseling een probleem leken te hebben; de bijbehorende trafo's gingen aan en uit en de CU 6021 schakelde na spanning te hebben gekregen spontaan uit, als eerste nieuwe boosters besteld. Als test eerst twee andere boosters op de plek van de probleemgevallen gehangen en dat ging goed.
In afwachting van de nieuwe boosters alles spanningsloos gezet en losgekoppeld. Om zeker te weten dat er geen probleem was met de gebruikte Märklin railscheidingen alle overgangen tussen de voedingsgebieden daadwerkelijk doorgeslepen zodat daartussen geen enkel contact meer mogelijk was. Toen vanaf de CU voedingsgebied 1 ingeschakeld en daarbinnen geen probleem. Toen voedingsgebied 2, ook geen problemen. Maar bij voedingsgebied 3 bleek er toch ook spanning te komen op gebied 4. Daarna alle bedrading nagelopen tussen deze twee gebieden en uiteindelijk bleek er inderdaad een verkeerde voedingsaansluiting te zijn. Inmiddels waren ook de nieuwe boosters binnengekomen en kon alles getest worden; de sluiting was verdwenen!
Rest uiteraard de vraag hoe kon alles goed functioneren wanneer twee gebieden door feitelijk twee boosters worden gevoed, zeker wanneer dit al ruim een half jaar het geval was? Zijn daardoor de twee nu vervangen boosters defect geraakt?
Maar misschien is dit weer een hulp voor anderen die met dit probleem te maken krijgen.
In ieder geval dank voor alle raadgevingen en hulp!
René