Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Contactadressen schuiven terug bij S88-n Rosoft

Gestart door PietMarklin donderdag 30 december 2021, 15:58:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Contactadressen schuiven terug bij S88-n Rosoft
Allen,
Ik heb een wat raar probleem met mijn S88 bezetmelders. Als een loc op een contactrail blijft staan dan lijkt het er op dat de opvolgende contactadressen van de volgende S88 module een adres terugschuiven.

Dit is mijn configuratie:
CS3+ met 2x een RoSoft S88-n-diode waarvan de output van de eerste s88-n module via UTP Cat5e kabel aangesloten is op de S88 aansluiting van de CS3+. De output van de tweede S88-n module is via UTP Cat5e kabel aansloten op de input van de eerste S88-n module. Van de eerste S88-n module is de GND en BR aangesloten op de massa van de CS3+ van de tweede S88-n module alleen de BR. In totaal zijn er dus 2x16 is 32 contactpunten, echter gebruik ik per S88-n module maar 10 contactpunten en zijn er per module dus 6 contactpunten niet in gebruik.

Opzicht werken de contactpunten prima en lichten geel op als er een loc over heen rijdt. Echter als de loc op bv contactpunt 9 van eerste S88-n module blijft staan en er rijdt bv een loc over contactpunt 3 van de tweede module dan licht opeens contactpunt 2 van de tweede module geel op terwijl contactpunt 3 geel had moeten oplichten. Dit lijdt uiteraard tot gekke situaties.

Wie herkend dit probleem en weet een oplossing?
Re: Contactadressen schuiven terug bij S88-n Rosoft
Mocht er ooit iemand tegen bovenstaand probleem aanlopen en er dus contactpunten op de CS3+ bij de verkeerde contactpunten geel oplichten:
Ik heb het opgelost door een UTP Cat5e kabel van 1 meter te nemen tussen de CS3+ en de eerste S88n-diode module. Als de eerste UTP kabel langer dan 1m is dan kan het fout gaan.
De UTP Cat5e kabels tussen de 1e en de 2e module en evt. volgende modules kan wel langer zijn dan 1m en zou bv 5m of 7,5m kunnen zijn.
Waarom de eerste kabel niet langer dan 1m mag zijn in mijn situatie is mij niet bekend.