Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lichtdecoder Viessmann 5074 combineren met momentcontactschakelaar 5547

Gestart door Butselboy donderdag 30 december 2021, 11:54:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lichtdecoder Viessmann 5074 combineren met momentcontactschakelaar 5547
Hoe maak je de aansluitingen van de momentcontactschakelaar 5547 op de verschillende groepen van de lichtdecoder 5074? Volstaat het om de ingang van de 5547 aan te sluiten op de 16V uitgang van groep 1 van de 5074, en dan telkens de rode en groene schakeldraden door te verbinden met de verschillende ingangen E1 en E2 van elke groep, terwijl je de voeding van de verschillende led-lampjes aansluit op de 20 V uitgang van de 5074, en dit voor elke groep?
Ter verduidelijking heb ik 2 afbeeldingen toegevoegd uit de handleiding van de 5074.


Alvast bedankt,


Jos
Re: Lichtdecoder Viessmann 5074 combineren met momentcontactschakelaar 5547
Heel juist. De bruine draad van de 5547 verbindt je met elke 16V uitgang (zie mijn gele verdeler bovenaan), de groene en rode telkens met een groep E1 en E2, en de led's moeten naar 20V.
Zie in bijlage de foto van de aansluitingen van mijn lichtdecoder.
Ter info : op groep1 en groep2 staan de dip-schakelaars beide op onweer omdat er 2x8 blauwe led's aangeschakeld zijn. Vandaar voor mij ook E1 en E2 verbonden.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Guy
Re: Lichtdecoder Viessmann 5074 combineren met momentcontactschakelaar 5547
Guy, bedankt voor de snelle respons en de heldere verduidelijking aan de hand van de foto. :thumbup:
Ik moet dus voor elke groep apart de 5547 verbinden met de 16V ingang van elke groep via een gemeenschappelijke verdeelplaat, en niet alleen enkel de 16V ingang van groep 1, zoals ik verkeerdelijk dacht. Dat was voor mij niet duidelijk uit de handleiding.


Jos

Re: Lichtdecoder Viessmann 5074 combineren met momentcontactschakelaar 5547
Ik moet dus voor elke groep apart de 5547 verbinden met de 16V ingang van elke groep via een gemeenschappelijke verdeelplaat, en niet alleen enkel de 16V ingang van groep 1, zoals ik verkeerdelijk dacht. Dat was voor mij niet duidelijk uit de handleiding.

Idd Jos. Succes.