Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin Insider club news 2022

Gestart door BW Rheine woensdag 29 december 2021, 01:13:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Insider club news 2022
Ik krijg altijd de Duitse versie, maar die is nu nog niet binnen.
Ik denk dat de verzending in gedeelten gaat. Soms heb ik hem na een dag of 3 als het eerste bericht is verschenen, soms is het ruim een week later....
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
In Best is ook nog geen grote plof waargenomen. Zal binnenkort wel gaan gebeuren denk ik

Groetjes, Andre
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier heeft het gerammel van de brievenbus ook de komst van de 'dikke' Duitser verkondigd.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Twee minuten geleden is de Insiderzending in mijn Utrechtse brievenbus beland. Met een flinke kreukel rechtsonder in de bladen (door-en-door).
Groet, Paul
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier is vanmiddag de dikke Duitser op de mat gevallen. :)
Zondag maar heerlijk op de bank doorbladeren.

Groet Michel
Re: Märklin Insider club news 2022
Ja hoor.

Gistermiddag is de NL versie geland in beetje krom

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
De PostNL-app berichtte mij dat er vandaag ook een grote witte enveloppe verstuurd vanuit Zwitserland naar mij onderweg is. Maar de postbezorger moet hier nog komen...

Edit: de postbezorger heeft zojuist de enveloppe door de brievengleuf geworpen. Vrouwlief is lekker op haar tuintje met haar handen in de aarde te wroeten, ik ga er lekker voor zitten om de inhoud van de enveloppe te bestuderen. Prettig weekend iedereen.
Re: Märklin Insider club news 2022
de Insider is ook hier veilig aangekomen , incl oorkonde voor 20 jaar lidmaatschap . 
Re: Märklin Insider club news 2022
De Dikke Duitser 2/2022 is (onbeschadigd) in Scheveningen op de mat gevallen.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier kwam vanmiddag (23.04.2022) ook de NL-Insider 02.2022. binnen, 11 dagen nadat de Duitse versie aankwam.
Ik heb wel eerst werk verricht in de tuin en heb de inhoud nu pas een beetje bekeken. Ik ben niet sinds 1997 aaneengesloten lid geweest dus geen Carbidfleswagen voor mij. Bovendien vind ik de wagen niet eens mooi ook;-)
Uiteraard veel inhoud over 50 jaar spoor Z Miniclub. Weer een leuke vertaling: compowsitie.
Nu wel een grote honde(n)botbaan in plaats van de kleine meestal ovaal-, keerlusbanen waarvan er toch ook eentje in het blad staat.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Die dikke Duitser lag ook vrijdag middag op mijn deurmat. :D

Gegeven de ideeën van Newton, en de volgorde moet de die Duitser donderdag of vrijdag gearriveerd zijn.

Blij met het leesvoer voor het weekend.

Jan-Peter
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Vrijdag 22 april met een dikke plof viel de duitser weer op de deurmat. En nu zat er voor mij een mooie oorkonde bij, 20 jaar Marklin Insider lid. Tja, wat vliegt de tijd.
En weer wat leesvoer.

Groetjes, Andre
Re: Märklin Insider club news 2022
Nummer 3 verstoorde hier zojuist de langslapers op deze zonnige zaterdag!
Gaat mee in de koffer op vakantie over 1,5 week. B)
Dus ik hoopte al stiekem dat het voor de vertrekdatum binnen zou zijn.
Voor deze keer kijk ik dus niet op de omslag.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Dan zal ik maar bijna niks verklappen van de inhoud, ben trouwens ook druk bezig met andere dingen, anders was ik wel vandaag 11 juni 2022 naar de stamtafel Noord Nederland die op een nieuwe locatie wordt gehouden gegaan. Ik heb het niet op jubileummodellen (voorpagina) die maar een paar maanden in hun jasje rondrijden. Achterop een OBI-Silberling, meer vertellen zou meer zijn dan bijna niks...
Hier is dus nr. 03 / 2022 Duitse versie afgeleverd.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club news 2022
Zouden de postbodes in de rest van het land het Magazin eerst zelf lezen en later bezorgen?
Dirk en ik zijn kennelijk uitverkoren als abonnees, ik maak me al weer op voor nr. 4 :D
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ook hier net komen binnenwaaien.... O:-D
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Zojuist in Utrecht gearriveerd (D-versie).
Groet, Paul
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ook hier in Almere is de "dikke" Duitser gearriveerd. :thumbup:

Groet Michel
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Bij mij kwam vandaag een zware enveloppe binnen met daarin het NL-talige Märklin nieuws. Morgen eens rustig voor gaan zitten aan de eetkamertafel.
Re: Märklin Insider club news 2022
Ze vallen nu her en der binnen.
Veel leesplezier allemaal!
Rekening voor jaar-abo ook ontvangen: dat is nu € 42,00 op jaarbasis.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Bij mij plofte vandaag de dikke Duitser op de mat.

Met het bestelformulier voor de 2e Insiderlok en tevens op dit bestelformulier de bestelling voor de catalogus van volgend jaar.
Let daar dus op!
Ook de zomerbrochure zit er in.

Wat ik dan weer wel bijzonder vindt is dat je voor de jaarlijkse Insiderlok wel een bestelformulier krijgt maar voor het zoveel jaar lidmaatschap item geen bestelformulier krijgt en dat je daarvoor naar je dealer moet.

Henk
Re: Märklin Insider club news 2022
Citaat van: Baanloos op zaterdag 18 juni 2022, 13:33:23
Rekening voor jaar-abo ook ontvangen: dat is nu € 42,00 op jaarbasis.
Heb je een online versie dan? Want ik betaal het dubbele.

NL is hier gisteren geland.

Dat je de jaren lidmaatschap op moet halen zal wel met het automatische afhandelen te maken hebben.
Re: Märklin Insider club news 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat @citaat

Dan heb jij nog geluk dat er een dealer bij jou om de hoek zit Henk, ik zou er minimaal 60 km ( retour ) voor moeten rijden.
De dealer ziet jou natuurlijk ook graag in zijn winkel binnen komen in de hoop dat er iets aan je vingers blijft plakken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Insider club news 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Zat de bon voor x jaar lid producten niet bij de vorige editie? Staat daar ook bij de inhoud van het pakket: "Bestellcoupon für Jubiläums-modelle und Jubiläumsurkunden (nur betreffender Personenkreis)".
Dus dan is rijden naar een dealer niet nodig.
Zelfde punt is met de jaarwagon en catalogus, die staan ook op andere bestelbonnen.

En ik vermoed dat Leon geen insider lid is, maar alleen een Marklin Magazin abonnement heeft. Zover ik weet heeft M geen online account versies.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 juni 2022, 09:19:25
@citaat @citaat

Dan heb jij nog geluk dat er een dealer bij jou om de hoek zit Henk, ik zou er minimaal 60 km ( retour ) voor moeten rijden.
De dealer ziet jou natuurlijk ook graag in zijn winkel binnen komen in de hoop dat er iets aan je vingers blijft plakken  :)

Heen en terug toch nog 20 km.
Wat ik nu doe is het bestelformulier invullen, scannen en mailen.
Uiteraard moet ik dan wel naar de winkel om de spullen te halen, maar het scheelt toch wel wat benzine en dat is met de huidige prijzen wel prettig.

Henk   
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Weinig over de inhoud meer over de bijlagen, in jullie berichten, zal Baanloos blij mee zijn of is hij al met vakantie? Dan kunnen we los :-) LOL
De bon voor de speciale Insiderlidmaatschap producten krijg je thuis gestuurd met de insider. Als je alleen lid bent van de Duitse Märklin Magazin via een rechtstreeks abonnement bij de uitgever Press Up GmbH krijg je geen bestelcoupon of andere bijlagen.
De 1e en de 2e Insiderlok hoef ik niet dus wie wil kan etc... Heerlijke taalfout weer op de poster v/d E71: sluitringen
De bijbehorende wagenset heeft maar 1 wagen die ik zou willen hebben en dat is het model van de G10 wagen DB met sluitschijven. Ik verzamel / spaar die G10 wagens en dan alleen de modellen die zonder remmershuis of G10 met afgebouwd remmershuis zijn. G10 zit wel vaker in een wagenset, ik zoek dan los aangeboden exemplaren. Dus wie een exemplaar kwijt wil.
Ik zal het coupon voor de catalogus van volgend jaar niet moeten vergeten op tijd in te leveren. Daar was vorig jaar erg te laat mee, gelukkig een goede dealer die me toch de catalogus gaf.
Nu het Zomernieuws samengevat op papier, alles was immers al gepubliceerd of zo u wilt uitgelekt.
En o ja dit topic gaat over de insider. De NL versie kwam ook bij mij dit weekeinde. Dat moge wel duidelijk zijn uit het voorgaande.
Dirk :-{)

Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
In het afgelopen weekeinde, laat op de middag bijna avond, viel de dikke duitser weer binnen op de mat.

Groetjes, Andre
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier uiteraard ook al lang de NL versie binnen.

Nu ben ik (inmiddels een her-)her-intreder en nu een jaar of 5 lid. Eindelijk eens een Insider bestelling geplaatst, namelijk de E71.1 met bijbehorende set wagonnen.

Mijn vraag, wie heeft nog meer de E71 besteld?
Re: Märklin Insider club news 2022
In mijn vakantie is de NL versie geland.

Helaas heel erg beschadigd.  :-(

Post NL had er nog een plastic om heen gedaan om het bij elkaar te houden.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Insider club news 2022
Wat vervelend Cees,
Liggen de pagina's uit elkaar of omslag beschadigd?
Je zou er een mail aan kunnen wagen voor een nieuw exemplaar.
Re: Märklin Insider club news 2022
Dat viel mij ook al eens op dat de enveloppe vaak beschadigd en soms ook de inhoud.
Lijkt er wat op dat de gebruikte enveloppe wat te licht is voor de soms zware inhoud. Ik ben bang dat ze dat bij M niet in de gaten hebben.
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat @citaat

Bladen zitten nog wel aan elkaar, doch de bladen zelf zijn beschadigd.

zie de bijgevoegde foto's. Maar volgens mij ben ik niet de enige die dit overkomt.

groetjes uit beetje krom
opa cees.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ik zou inderdaad Märklin een mailtje sturen en deze foto's als bewijs meesturen. Ze zijn zeker bereid om een vervangend exemplaar te sturen.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Dat is mij ook eerder overkomen. Mailtje naar Märklin gestuurd (zonder foto oid) en na enige tijd kreeg ik een vervangend (en heel) exemplaar in de bus.

Groeten,
Wico
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat @citaat

Hoi Frans

Bedankt voor de tip.  :thumbup:

Heb M een mailtje gestuurd met de foto's , en ze bevestigen dat ze een nieuwe zending zullen sturen.

Maar afwachten wanneer het komt.

Dit was voor mij de eerste keer dat ik een zwaar beschadigde zending heb ontvangen.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat Graag gedaan Cees!
Re: Märklin Insider club news 2022
We vernemen graag van de extra plof Cees!
Benieuwd hoe lang het duurt....
Re: Märklin Insider club news 2022
Nr.4 ontvangen vr. 12 aug.
Arme postbezorger, een hele sjouw extra met deze hitte.

Iets anders over de betaling:
Ik kreeg, serieus, afgelopen week een brief van de ING of ik de "rede van betaling" voor een overmaking naar het buitenland wil geven.
Het gaat om 42 Euro abonnementsgeld naar gebr. Märklin.
Dit in verband met o.a. sanctiebeleid tegen landen zoals Iran, Rusland en Cuba.
De ING wil zelfs weten waar de omschrijving: Rechnung 6666876 abon MM voor staat.

Ik vind het een giller, ik maak een luttel bedrag over naar een al jaren bestaande firma, die gewoon overal met duits KvK en BTW-nr. te vinden is en moet dit helemaal verklaren, ja zelfs de rekening inscannen.
Zijn ze helemaal zot geworden bij de ING?
Heeft één van jullie ook een dergelijke brief ontvangen?
Ik bezin me trouwens nog op het antwoord, iemand suggesties?

Als ik niet meer antwoord zit ik waarschijnlijk in de nor verdacht van internationaal witwassen en steunen van een criminele organisatie.
Adieu, het was leuk om deel uit te maken van dit forum! :D

PS kan het forum nog een goede prodeo Advocaat regelen?
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
132 pagina´s extra sjouwen moest onze postbode. Ik ben voor zover ik weet de enige in de buurt die een Abo op de Duitse MM heeft. Zoveel extra hoefde mijn postvrouw niet te dragen.
Ook hier is nummer vier gisteren zaterdag 13 augustus 2022 aangekomen. Gisteravond laat pas gelezen en nu een berichie.

Ik heb de Abo al begin dit jaar betaald en toen was er nog geen oorlog in Oost Europa. Ik heb bij een andere nationale bank een rekening courant.
Ik heb de factuur betaald betaald naar een Duitse IBAN DE93...  Ik heb al veel dit jaar gekocht op ebay.de en andere buitenlandse winkels door heel Europa maar geen enkele keer uit te hoeven leggen waarom. Ben je wellicht slachtoffer van een steekproef geworden zou ik de bank gaan vragen en zeggen dat 42 euro echt geen witwassen of verdachte som geld richting de Duitsers kan zijn!

MM, een furieuze zomer in plaats van plaats rust voor de modelbouwer schrijf Peter Waldleiter in zijn voorwoord. Inhoud: veel over Miniclub en Minitrix. Ik ben een Hnuller dus...  Verder over SBB aardig wat. Deel 2 van de mooie baan van de heren Wöhr en Kanter. Bij een andere baan van een Märklin Freund geven de 3600 leds voor een modelbouwkamerplafond, spiegelwand geven een mooi plaatje. En de verlichting kan in blauw of rood of wit worden geschakeld. Gelijk onder het plafond loopt een paradebaan de hele kamer rond voor extra lange treinen. Heb ik al vaker gezien en blijft een leuk gezicht.
Als iemand nog naar de open deur dagen gaat in september neem dan voor mij de Sonderwagen in H0 mee.
Dirk :-{)
   
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat @citaat
Wat is de precieze reden dat ING die brief heeft gestuurd, hebben zij dat in de brief ook netjes uitgelegd? Je maakt een luttel bedrag over naar een IBAN in DE. ING kan precies zien wie de rekeninghouder is. Is die brief misschien spoofing? Zelf heb ik nooit zo'n brief gehad, ik heb ook geen ING, en ja: wat niet is kan natuurlijk nog komen. Maar als het zover komt, dan zal ik mijn bank wel even een ..... (censuur!) laten ruiken. Zou de transactie een veel groter bedrag zijn geweest, dan kan ik het mij nog wel indenken maar een bedrag lager dan € 50,00? Rare jongens, die ING-ers....
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier is de "fraudeur" weer; zo juist gebeld met de ING, dik 10 min. in de wacht en doorverbonden.
Vriendelijk te woord gestaan maar wel heel erg formeel. In eigen nette bewoordingen uitgelegd wat mijn grief is: de betaling van een laag bedrag naar een bedrijf binnen de EU. Citaat van de ING medewerker: "Kan zijn dat het bedrijf op een sanctielijst staat"
Kennelijk levert ons huismerk direct aan Poetin of Kim Yong Un(?)  Ach geef ze eens ongelijk.
Ik heb, zonder de medewerker te schofferen; die aardige mevrouw kan het verder ook niet helpen toch, aangegeven dat ik het nogal bizar vind om een hele verklaring te moeten geven voor een betaling van 42 € naar een firma in de EU.
Paar bezwaren aangegeven: 1) Moet ik voor iedere betaling naar het buitenland nu een brief verwachten?
Volgens ING medewerker niet het geval,  het betreft een steekproef.
Bezwaar 2: ING faciliteert bancaire transacties: maar moet ik dan de rede aangeven? Aantasting privacy.  WAT ik bestel heeft een bank toch geen donder mee te maken immers, vind ik. Al zijn het erectiepillen. :D  (Nee heb ik niet nodig beste forumleden...) 
Bezwaar 3: Märklin is als firma makkelijk te vinden op het www en voor een bank als ING zeker te traceren, ik ben toch niet de enige in NL die zijn abonnement of Insider-lidmaatschap betaalt als zijnde rekeninghouder van de ING.
Bezwaar 4: Ik krijg dus "huiswerk achteraf" op om een verklaring te geven en zelfs de rekening in te moeten scannen. Daar zit ik niet op te wachten.

De dame zou mijn bezwaren doorgeven naar de afdeling en ik hoor er nog van. :warning:
(Het kan dus zo zijn dat dit forumlid vanavond nog of anders later wordt opgepakt om te gaan zitten in een extra beveiligde gevangenis te Vught.)

De grootste crimineel van dit forum groet U allen hartelijk!
Re: Märklin Insider club news 2022
Aha een slachtoffer van de beruchte internationale Wwft check.
Tja die € 42 is een flut bedrag en valt geheel in het niet bij de bedragen die hopelijk door dit soort checks worden tegengehouden.
Een bank die al bekend staat om de dwingende schrijfstijl, Doe dit, doe dat of anders wordt uw rekening geblokkeerd c/q opgeheven.
Overigens de bank controleert niet vooraf dat gebeurt pas achteraf nadat gegevens zijn aangedragen.
Hopelijk heeft dit belletje geholpen en beseft de Wwft afdeling dat dit een onzinnige actie is.
Veel succes.

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Insider club news 2022
Maar we kunnen dus concluderen dat Putin Märklin rijdt?
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat Die conclusie mag je niet trekken... Misschien rijdt hij wel 2rail en heeft gewoon een grote partij Trix h0, Trix N of LGB besteld.  O:-D Märklin is meer dan alleen 3rail.  >:-D
Re: Märklin Insider club news 2022
Oja...stom van mij.
Re: Märklin Insider club news 2022
Deze zal waarschijnlijk wel op de sanctielijst staan.  :-) :-)
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
@bezwaar #1 Dus toch een steekproef in het kader van de Wet ter voorkoming van witwassen. Oef scheelt weer.
Vladimir zal ook wel niet zo blij zijn met de Oekraïne wagen #43763.

Hier is overigens vandaag #4 van de NL Insider binnen. Met 60 bladzijden een stuk minder dik dan de DE-versie.
Lever nog je bon in voor de catalogus voor 15 augustus 2022. En lever ook voor 15 augustus de bon in voor het exclusief model van de Insiderlok. Ja wer lekker op tijd geschreven van de redactie en dan de verzending lekker laat doen. Nu ontvang ik nog de Insider een stuk vroeger dan de meeste forumleden en zou dus eigenlijk al te laat zijn. Hoe wel dat niet zeker is want niet iedereen vermeld hier de komst van het blad. Wat ook wel weer begrijpelijk is. Maar goed de dealers accepteren meestal wel de coupons tot een paar weken na inleverdatum. 
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club news 2022
Citaat van: mDDM op maandag 15 augustus 2022, 21:46:03
Deze zal waarschijnlijk wel op de sanctielijst staan.  :-) :-)
Nee hoor. Deze mag je gewoon transporteren naar Oekraïne. Het is immers ook "onze" oorlog :?

Citaat van: trein-ice3 op dinsdag 16 augustus 2022, 19:59:45
Vladimir zal ook wel niet zo blij zijn met de Oekraïne wagen #43763.
Die lacht zich de ballen uit z'n boxer. Met z'n verkoop van grondstoffen aan India en China verdiend hij bakken met geld. En wij kopen het van India met een extra marge...
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Om maar weer even 'on topic' te geraken: vandaag weer een grote enveloppe van Märklin in de brievenbus met daarin het Märklin Magazin van augustus/september 2022 en de Märklin Insider Club News, editie 04.2022. In het magazin aandacht voor de dieselloc serie 290. en in het ICN het nodige over het H0-clubmodel, de E71 26.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Vandaag is de dikke Duitser ook in Utrecht in de postkast gevallen.

Ook met de uitnodiging in de begeleidende brief om naar de Open Deur dagen in september te komen.
@trein-ice3 / Dirk:
Oplettende abonnees van het Märklin WebNews weten dat deze inmiddels opnieuw zijn afgelast wegens verscherpte Coronamaatregelen...
(Bron: Märklin Webnews #299 van 29 juli 2022, verzonden ná druk en verzending van de Märklin Magazin/Insider News).

Groet, Paul