Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten

Gestart door 1200Blauw dinsdag 21 december 2021, 21:08:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 21 december 2021, 18:47:40
Vervolg.

Gisteravond nog een mail gestuurd naar MSL, in mijn beste Duits, met de vraag hoe het mogelijk is dat ik zoveel meer moet betalen.
Het antwoord was positief: Sie erhalten den Roco Artikel 78316 zum VB-Preis von 271,41€.

Ik helemaal blij dat mijn Duits zo goed is en de mooie lok alsnog in de vitrine komt te staan.  :)

Ze proberen het gewoon hè... Voor hetzelfde geld was je er toch in meegegaan en hadden ze een leuk centje extra verdiend. Natuurlijk heb je voor een bepaald bedrag een afspraak gemaakt. Wordt die eenzijdig gewijzigd, dan kun jij er natuurlijk zonder gevolgen weer vanaf. Ik moet me al heel erg vergissen als je niet gewoon op je strepen had kunnen gaan staan en de afname voor die €271,- kunnen afdwingen (eisen) zelfs.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  :) :thumbup:
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Hoi hoi,

Nou als externe materialen of dingen duurder worden kan je niet zomaar er vanuit gaan dat alles hetzelfde blijft. Ik had al rekening gehouden met een prijsstijging, want die was al heel lang geleden gemeld ( aan mij ). De containerprijzen vanuit China zijn enorm gestegen en ja kosten worden ten alle tijden door berekend, zoiets als: niets nieuws onder de zon.

Maar ik was dus heel blij toen ik van de week ging betalen en "gewoon" de oude prijs nog mocht aftikken 😍. Al en met al een fraaie loc en vectron nummer 18 ofzo hahaha.


Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Citaat van: ACTS.zuid op woensdag 22 december 2021, 08:01:22

Overigens: het bedrijf achter MSL is Casisoft MindWare en da's weer een onderneming van Modelleisenbahn Holding GmbH waar Roco ook toe behoort. Je betaalt daar altijd de hoofdprijs voor Roco / Fleischmann spullen. Ga op zoek naar een winkel met korting, 10% is het minste wat overal gegeven wordt.

Gr, Ben.

Ik heb nochtans automatisch 32€ korting gekregen op de BLS Re 465 met sound (Roco 71939) bij de afrekening.
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
 @citaat Ik ook: €312,13 door "Special-price activated" maar dat geldt niet voor een ieder.
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Ha ok , dat is de reden , bedankt voor de info. ;)


Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Citaat van: Mister1736 op zondag 26 december 2021, 00:02:57
Hoi hoi,

Nou als externe materialen of dingen duurder worden kan je niet zomaar er vanuit gaan dat alles hetzelfde blijft.

Tuurlijk wel. Afspraak is immers afspraak! Als dat eenzijdig gewijzigd wordt kun je er op z'n minst gewoon vanaf. Sterker nog, als je al betaald hebt zijn ze gewoon verplicht terug te betalen als ze niet voor die prijs willen leveren.

Meer leesvoer


Edit Looney Tunes: alleen citaat van meest recente bericht laten staan, rest verwijderd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Citaat van: Mister1736 op zondag 26 december 2021, 00:02:57
Hoi hoi,

Nou als externe materialen of dingen duurder worden kan je niet zomaar er vanuit gaan dat alles hetzelfde blijft. Ik had al rekening gehouden met een prijsstijging, want die was al heel lang geleden gemeld ( aan mij ). De containerprijzen vanuit China zijn enorm gestegen en ja kosten worden ten alle tijden door berekend, zoiets als: niets nieuws onder de zon.

Maar ik was dus heel blij toen ik van de week ging betalen en "gewoon" de oude prijs nog mocht aftikken 😍. Al en met al een fraaie loc en vectron nummer 18 ofzo hahaha.

Sommigen hebben altijd mazzel. Ik bestelde bijna een jaar geleden dezelfde loc bij de zo bewierookte winkel uit Vlaardingen voor de oude prijs. Helaas pindakaas is afspraak hier geen afspraak en mag ik gewoon 15% meer betalen..... misschien toch maar eens een andere leverancier zoeken.....


Edit Looney Tunes: citaat gerepareerd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Even de algemene voorwaarden bij Modeltreinexpress lezen Floris. Daar staat een passage: prijswijzigingen en leveringen voorbehouden.

Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
De bewierookte winkel uit Vdg stuurt volgens mij netjes een email als de prijsverhoging vanuit de fabrikant van een nog niet uitgeleverd artikel te hoog wordt en heb je de mogelijkheid het model te annuleren. Je betaald ook niets vooruit.
Het is inderdaad een beetje rare gang van zaken doen natuurlijk. Ik zou ook zeker naar een andere leverancier uitkijken.

Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Interessant. Mijn leverancier in Duitsland heeft prijsverhogingen nog nooit doorberekend gehad. De bestelde prijs is tot nu toe nog altijd blijven staan.  ;)


Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Ook mijn duitse leverancier heeft nog nooit een prijsverhoging doorgegeven. Daarin boven betaal ik 19% BTW i.p.v. 21% over de overeengekomen aankoopprijs.
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Is dat dan ook met verzending naar Nederland? Alle Duitse webshops die ik ken rekenen de BTW van het land waarnaar ze verzenden (25% in mijn geval aangezien ik in Denemarken woon).

Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten
Ik heb gewoon 21% BTW betaald bij de Duitse winkel.