Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Anyrail

Gestart door Hansw zaterdag 25 december 2021, 19:10:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Anyrail
Lid sinds: 2021

offline
Anyrail
Ik gebruik voor het eerst de proefversie van Anyrail voor mijn Roco geoline rails
Kun je op het werkblad geen maten opgeven maw de ruimte die je kan gebruiken

Mvg Hans
Re: Anyrail
Lid sinds: 2021

offline
Re: Anyrail
Beste , ik krijg nu als ik links bovenaan op  BESTAND druk , rechts een aantal keuzes  waar bij OPTIES 
Dan krijg ik scherm met vermelding werkblad CENTREREN  en daaronder keuze  MEETLATTEN  boven ,beneden , links en rechts 

Ik zie alleen niet welke schaal dit is

Mvg Hans 
Re: Anyrail
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Anyrail
Als je nou eens start met kiezen van Bestand, dan Help en dan nog een keer Help.
Dan  zie je perfect per onderdeel hoe je alles in kunt stellen.
Suc6
Re: Anyrail
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Anyrail
Citaat van: Hansw op zaterdag 25 december 2021, 19:10:58
Ik gebruik voor het eerst de proefversie van Anyrail voor mijn Roco geoline rails
Kun je op het werkblad geen maten opgeven maw de ruimte die je kan gebruiken

Beperkt, met "length" en "width" onder het tabblad "Settings". Daar kun je ook de fijnmazigheid van je grid opgeven, best handig.
Re: Anyrail
Lid sinds: 2021

offline
Re: Anyrail
Beste , ik heb toch moeite om zelf een baan te maken met Anyrail , je moet toch zelf alles uitdenken met welke rails je begint . Is er geen programma waar al uitgedachte banen instaan en de naam van de rail er bijstaat zodat je de baan exact kan kopieren en zo niet verkeerd kan leggen .
De baan die ik nu heb , heb ik overgenomen uit een ROCO catalogus bij de afbeelding worden ook de rails benoemd R2, R3 en R4 en waar je wissels moet leggen .
Ik ben namelijk totaal niet creatief , voor de scenery koop ik dan ook altijd kant en klare producten om mislukkingen te voorkomen .

Mvg Hans
   
Re: Anyrail
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Anyrail
Ja, Anyrail is zo'n programma.

Kies Bestand, dan zie je Help, die aanklikken
Kies dan Anyrail website
Kies dan voorbeelden

En je ziet dan een heleboel banen waarvan je alles zo kunt downloaden.

Suc6
Re: Anyrail
Lid sinds: 2012

offline
Re: Anyrail
ik denk dat je beter naar een baanplan kan zoeken op internet ipv Anyrail of een ander programma te gebruiken als je zelf niks wil bedenken,


anders kan je proberen om een bestaand baanplan na te tekenen in Anyrail, of proberen een baan na te maken van een foto of tekening; mijn baan is nagemaakt van een tekening;


mvg,
Michel
Re: Anyrail
Lid sinds: 2021

offline
Re: Anyrail
Beste , dank voor de tips
Het probleem is vaak dat als ik een baan vindt die ik  interessant vind of van een ander merk rails is en als het wel Roco geoline is de railnummers er niet bijstaan of een onderdelenlijst 
Ik ga dan vaak de fout in omdat ik  dan de verkeerde bocht of verkeerde lengte van de rechte  ( 200 of 185 ) heb gebruikt
Ik heb ook een railplan boekje van Roco geoline bekeken waar voorbeelden in staan maar je vindt dan net niet de afmetingen voor mijn ruimte

Mvg Hans       
Re: Anyrail
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Anyrail
Je zit hier tussen experts met Märklin-rails, dus dan is Roco Geoline waarschijnlijk een uitdaging vanwege onbekendheid met de rails en de eigenschappen (geometrie) ervan. Misschien een goed idee eens een visje uit te gooien bij de buren?