Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin 37165 BR 94 dynamic stoom

Gestart door Todtnauerli zondag 26 december 2021, 15:47:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 37165 BR 94 dynamic stoom
Hallo allemaal,

De dynamische rookgeneratoren van ESu zijn ingenieus. Esu heeft een stoomlocomotief, de T 16, met een fabrieksmatig vervaardigde dynamische rookgenerator.

Ik heb een Märklin 37165 BR 94 in mijn inventaris.
Deze locomotief werd door mij uitgerust met een ESU
rookgenerator. De conversie duurde bijna
6 maanden, ook moest er een motor van SB-Modellbau in de locomotief worden geplaatst, zodat de Esu rookgenerator in de ketel past. Maar alles is goed gekomen. Vandaag laat ik alleen de video zien hoe ze loopt met de Esu rookgenerator.

Er volgt er nog één waarop u kunt zien hoe de
Riggenbach tegendrukrem werkt, dan is er een
rookpluim zonder stoom. Ik zal dat later in een andere video laten zien.

Met vriendelijke groeten
Udo

Hallo Alle,

die Dynamischen Raucherzeuger von der Fa.ESu sind schon genial. Esu hat eine Dampflokomotive , die T 16 mit fabrikmässigen dynamischen Raucherzeuger.

bei mir ist im Bestand eine Märklin 37165  BR 94.
Diese Lokomotive wurde von mir mit einem  ESU
Raucherzeuger umgebaut. Der Umbau dauerte fast
6 Monate, es musste auch noch ein von SB-Modellbau gefertigte Motor in die Lokomotive, damit der Esu Raucherzeuger in den Kessel passt. Es hat aber alles geklappt. Heute zeige ich nur das Video wie sie mit dem  Esu Raucherzeuger fährt.

Es folgt noch eines auf dem man bei Bergabfahrt sieht wie die
Riggenbachgegendruckbremse  funktioniert, dan gibt es eine
Rauch Fahne ohne Dampfausstoss . Das zeige ich aber später in einem anderen Video.

Mit freundlichen Grüssen
Udo

Video Märklin 37165 BR 94

zwaart


color


Re: Märklin 37165 BR 94 dynamic stoom
Mooi om te zien. :D

:thumbup: :thumbup:

Re: Märklin 37165 BR 94 dynamic stoom
Hoi Udo,

Dat ziet er natuurlijk weer waanzinnig uit, maar toch heb ik een vraag: waarom? ESU heeft dezelfde loc met dezelfde eigenschappen (al is de SB-motor wellicht beter?), dus waarom zoveel geld uitgeven aan een M-loc tenzij het gaat om de weg naar het resultaat natuurlijk.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Märklin 37165 BR 94 dynamic stoom
Hallo William,

U hebt zeker gelijk. Men had de locomotief van Esu mogen kopen. Maar ik wilde leren hoe ik de digitale componenten kon gebruiken door de conversies. Hierdoor kon ik een ander begrip van de digitale wereld ontwikkelen. Het heeft me veel geholpen bij het digitaliseren, het opzetten van de
decoder.

Nou, wat je niet moet vergeten is het plezier.

Met vriendelijke groeten
Udo

Hallo William,

Sie haben sicherlich recht,man hätte die Lok bei Esu erwerben dürfen. Aber ich wollte durch die Umbauten lernen mit den Digital Komponenten  umzugehen. Dadurch konnte ich ein anderes Verständnis für die Digitale Welt entwickeln. Es hat mir viel geholfen beim digitalisieren ,einstellen der
Decoder.

Gut, was man nicht vergessen darf ist der Spaß dabei.

Mit freundlichen Grüssen
Udo
Re: Märklin 37165 BR 94 dynamic stoom
Hallo allemaal,

hier is de video die de werking van de Riggenbach tegendrukrem toont. De 94 klokken
de rook per seconde bij lage snelheid.
per stoomslag/wielomwenteling.
Zodra de F-tatse voor de Riggenbach tegendruk
rem wordt ingedrukt, rijdt de locomotief zonder last en remt met dezelfde snelheid bergafwaarts. De stoomwolk is dan continu, wat aantoont dat hij geremd is.

De link is van mijn Instagram kanaal, klik er alsjeblieft in, dank je.
Met vriendelijke groet Udo.

Hallo Alle,

nachgereicht das Video mit der Funktion der Riggenbach Gegendruckbremse. Die 94 taktet
bei langsamer Fahrt ganz normal den Rauch pro
Dampfschlag/Radumdrehung.
Sobald die F-Tatse für die Riggenbach Gegendruck
bremse gedrückt wird. fährt die Lok ohne Last und bremst bergab bei gleicher Geschwindigkeit. Die Dampfwolke ist dann durchgehend ,daran sieht man das Sie gebremst fährt.

Der Link ist von meinem Instagrammkanal,bitte reinklicken,Danke.
Mit freundlichen Grüssen Udo.

https://www.instagram.com/p/CLhgVPdH-iBDDwn1T7onm870j5frd9N54mt4Ys0/?utm_medium=copy_link