Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Niet alle functies zichtbaar in MS2

Gestart door molly w dinsdag 21 december 2021, 16:43:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Niet alle functies zichtbaar in MS2
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Niet alle functies zichtbaar in MS2
Nog niet zolang in mijn bezit Roco stoomloc SNCF 231 voor 3-rail (art.nr 79079). Voor het besturen gebruik ik een MS2 (2e hands op beurs) = Märklin art.nr 60653.
Het viel me laatst op dat ik bij deze loc van de 12 functies er maar 5 (nr 0-4) in mijn MS2 zie - zie afbeelding. Bij andere loc's zijn het er meer. Blijkbaar wisselt het aantal beschikbare functies per loc. Hoe kan ik de andere beschikbare functies van mijn franse loc in mijn MS2 krijgen?
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Loc aansturen via DCC (of een 2e motorola adres gebruiken).
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Hol Mooly,

het lijkt erop dat je nog niet de laatste update (3.1210 hebt geladen.
Daarmee kun je in plaats van 10 lokjes nu 40 streepjes onderin het display hebben. En dus ook maximaal 32 functie toetsen (bereikbaar via de shift toets).

John (VT601)
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 21 december 2021, 16:49:44
Loc aansturen via DCC (of een 2e motorola adres gebruiken).

Loc opnieuw ingevoerd. Herkennen --> DCC. Is dus als DCC ingevoerd, maar dat verandert niets aan het aantal zichtbare functies. Deze tip werkte dus niet.
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Ik heb versie 2.5
Hoe moet ik mijn MS2 opwaarderen in mijn uppie? Ik zie op internet dat je daarvoor een CS nodig hebt, maar die heb ik niet. De club is gesloten vanwege lockdown, dus dat schiet niet op.

Verder meen ik me ter herinneren dat ik aanvankelijk wél meer functies kon aanspreken, maar nu niet meer. Zou het te maken kunnen hebben dat de loc op de clubbaan heeft gereden en dat er toen ongemerkt en onbedoeld wat gewijzigd is in de instellingen?? (Ik heb hem niet zelf op die baan aangemeld, dus mijn naam is Haas) Ofwel,kan het te maken hebben met CV instellingen????
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Het is heel goed mogelijk dat jouw MS2 teruggezet is door aankoppelen van een CS2/CS3 met een oudere softwareversie.
Het is lastig dat je niet bij de club-collega's kunt. Ik zie overigens ook geen woonplaats in je profiel, zodat iemand uit jouw buurt zou kunnen helpen.

Overigens kun je een MS2 ook update met een ge-update MS2. Je moet wel even de goede volgorde aanhouden.
Met je CV-instellingen heeft het voorlopig niet te maken. Deze worden bewaard in de decoder.

John (VT601)


Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Ik vermoed dat je denkt dat ik op de club mijn MS2 aan het apparaat van de club heg gehangen. Dat is niet zo, ik heb alleen de locomotief meegenomen. Die is daar op het programmeerspoor gezet en aangemeld - wat overigens niet meteen lukte, doch na uit- en aanzetten van de controller daar. Dat was geen CS2 of 3, eerder een ECoS of zo.

Dus mijn MS2 kan daar niet gedowngraded zijn. Ik heb gekeken, de mijne heeft versie 2.5.

Blijft dus raar dat mijn Franse ROCO loc minder functies toont dan andere locomotieven, bijv van Piko.
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Je zult zelf de toetsen moet aanzetten of de MS2 updaten.
Als je toevallig in de buurt van Rijssen woont kan ik de MS2 wel voor je updaten.
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Kijk even op blz 15 van de >>handleiding van de MS2<<.
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: Niet alle functies zichtbaar in MS2
Perfect! Met hulp van pg 15 (in de mijne pg 14) ontbrekende functies opnieuw aangemaakt. En weer wat geleerd.