Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Littfinski lichtsignaaldecoder

Gestart door Colman woensdag 26 maart 2008, 21:27:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Littfinski lichtsignaaldecoder
Ik heb zonet enkele signaaldecoders aangekocht LS-DEC-DB waarop ik Viesmann lichtsignalen wil aansluiten, maar dit lukt me niet.  Ik krijg immers geen enkel signaalbeeld.  Ik sluit alle diode aansluitingen aan volgens schema maar waar blijf ik nu met de laatste draad met de diode ?   Wordt die ook ergens aan de decoder aangesloten of moet die aan rood of bruin ?
Wie kan mij een aansluitschema  bezorgen voor 2 inrijseinen (2xrood, 1xgeel, 1xgroen,1x wit) aan één zijde van deze decoder?  Volgens de bijsluiter kunnen er 4 zo'n signalen aan deze decoder (2 aan elke zijde)

Bedankt

William
Re: Littfinski lichtsignaaldecoder
Citaat van: Colman op woensdag 26 maart 2008, 21:27:05
Wie kan mij een aansluitschema  bezorgen voor 2 inrijseinen (2xrood, 1xgeel, 1xgroen,1x wit) aan één zijde van deze decoder?
Als dit voor 1 sein is dan is het geen inrijsein maar een uitrijsein.

Met alle diode aansluitingen zul je denk ik bedoelen de (kleur)draden met weerstanden.
Gebruik je ook een lichttrafo (KL1 aansluiting)

Mvg,
Peter
Re: Littfinski lichtsignaaldecoder
Sorry maar wat bedoel je met KL1 ? 
Aan de linkse zijde van de decoder komen rood en bruin (digitale stroom) en aan de rechterzijde wordt een lichttransfo aangesloten.  Inderdaad alle draden van het signaal met een kleurtje worden aan de decoder aangesloten zoals in de beschrijving.  Maar er blijft een draad met een diode over .  Waar gaat die ?
Re: Littfinski lichtsignaaldecoder
KL1 is de aansluiting van de lichttrafo.
De draad met de diode gaat nu naar een aansluiting van de lichttrafo.

Mvg,
Peter
Re: Littfinski lichtsignaaldecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski lichtsignaaldecoder
Beste William,

Vanaf de trafo moeten er twee draden lopen, één naar de lichttrafo aansluiting van de decoder, de andere vanaf de seinen naar de andere aansluiting van de lichttrafo

Je kunt het ook vragen aan de Nederlandse vertegenwoordiger van Littfinski, die vind je op de website van Littfinksi www.ldt-infocenter.com/netherlands, de naam van de man is Jaap Kramer.

Groet, Anne W