Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

PBModels

Gestart door Wijbe zondag 19 december 2021, 02:22:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re: PBModels
Bij mij ook geen mail om de bestelling te bevestigen. Ook niet in de spambox.
Vanmiddag wel de nieuwsbrief ontvangen waar ik mij op 25 december op geabonneerd heb.

Ik kan wel inloggen en daar staat dat mijn bestelling in de wacht staat.
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Kleine bug gehad in het systeem. Vanaf nu mailt het systeem naar iedereen.
Geen mail? excuus voor het ongemak, maar blijft wel netjes in je account staan.

Excuus voor het opstartprobleempje.
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Ik herken bovenstaande ook. Wel een mail dat mijn account is aangemaakt, maar geen bevestiging van de bestelling. Gelukkig kun je inloggen op de site en alsnog je bestelling zien. Ik zag bij de buren dat de oplage 200 stuks per variant betreft. Hoeveel zijn daarvan geschikt voor 3rail?

Groet,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
25% per nummervariant
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re: PBModels
Geeft het bestelsysteem ook aan als de limiet voor een variant bereikt is ?
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: PBModels
Dan zijn de 3 rail modellen dus zo uitverkocht !! Gelukkig heb ik gelijk besteld  :thumbup:
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: PBModels
Die Qual der Wahl, kies ik voor de periode dat ik in de DH meereed of voor een moderne variant. Alle tien is een aardige aanslag is overbudgettering.
Wel vreemd dat hier een modelspoorfabrikant zijn waar aan mag prijzen in plaats in het verkoophoekje want ik zie een nieuw account PBmodels die reacties geeft.

Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Ik vind het wel fijn dat PB Models de moeite heeft genomen om zich hier aan te melden. Volgens mij wordt er niets aangeprezen door PB Models zelf maar worden er enkel vragen beantwoord die wij stellen. Dat lijkt mij prima en hebben we als forumleden profijt van. Immers, we weten nu dat de oplage voor 3 rail beperkt is en dat het model op C en K rail is getest. Kortom, niet treuzelen wanneer je dit model wilt bemachtigen.

Groeten,
Herman

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
Citaat van: trein-ice3 op zondag 09 januari 2022, 00:25:49
...
Wel vreemd dat hier een modelspoorfabrikant zijn waar aan mag prijzen in plaats in het verkoophoekje want ik zie een nieuw account PBmodels die reacties geeft.

Dat bedacht ik me ook al.
Re: PBModels
ACTS.zuid
gast

Re: PBModels
Citaat van: trein-ice3 op zondag 09 januari 2022, 00:25:49

Wel vreemd dat hier een modelspoorfabrikant zijn waar aan mag prijzen in plaats in het verkoophoekje want ik zie een nieuw account PBmodels die reacties geeft.


Er wordt hier geen waar aangeprezen door PBModels. En het verkoophoekje is daar ook helemaal niet voor bedoeld.

Gr, Ben.
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

offline
Re: PBModels
PB Models reageert alleen maar.
De aandacht op de waar vestigen doen we helemaal zelf.  :)
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
 @citaat

Ja, en ik hoop dat PB Models dat hier blijft doen. De simpele bevestiging dat het model getest is op C en K track haalde mij over om direct een bestelling te doen. Het had natuurlijk ook per email gekund, maar toch wel zo praktisch dat anderen het ook kunnen lezen.
Re: PBModels
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: PBModels
Hallo allemaal,

Citaat van: forumbeheer op woensdag 15 maart 2017, 22:07:05
:arrow:c4.Het is niet toegestaan om in welke vorm dan ook reclame te maken en of het aanprijzen van materialen, websites en goederen die een direct en/of indirect commercieel belang hebben danwel dienen naar jezelf of je eigen bedrijf toe. Hiervoor dient men een sponsorovereenkomst te hebben met het 3railforum. Vragen hierover kun je mailen naar bestuur@stichting3rail.nl) (link opent je email-programma).

Er is hier geen sprake van reclame. Er wordt alleen gereageerd op vragen over diens producten. Dat staan we wel toe, en juichen we zelfs toe. Zouden meer fabrikanten mogen doen. PB is hier overigens niet de eerste in. Hopelijk blijven ze dit doen  ;)
Re: PBModels
Lid sinds: 2009

offline
Re: PBModels
Citaat van: PBModels op woensdag 29 december 2021, 15:33:04
De Wadloper is reeds getest op R1 C en K rails.
En dat gaat prima.
Ook op de kruisingen?
Want die hebben iets hogere puko's.

Citaat van: PBModels op zondag 02 januari 2022, 19:48:09

Opnemen bij een echte Wadloper was niet meer mogelijk (bv in Polen)
Dus zijn we zelf aan de slag gegaan met diverse rij en rem geluiden van de Wadlopers (echte geluiden dus) welke zijn verwerkt met de motorgeluiden van de VT 628 (zijn Duitse broer)
Ik hoop dat daarbij geluiden uit de cabine, zoals ATB ontbreken of op z'n minst uitschakelbaar zijn, zodat je alleen het "buitengeluid" hoort.
Het is mij in HO namelijk nog niet gelukt om in de cabine te komen. ;)
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
@Sascha : Dank :) We zullen er zeker op toezien dat we geen reclamepraatjes gaan houden.
Informerend moet het blijven.

De vraag over de rail : De Wadlopers zijn ook getest op de kruisingen. Omdat het frame (ook van de DH1) van metaal is, geven deze wissels geen problemen.

De opmerking over het geluid : Er zit geen ATB bel of binnengeluiden in. Alles speelt zich qua geluid buiten de trein af :)
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: PBModels
 @citaat en alle reacties hierboven over mijn opmerking.
Dan zit het dus helemaal goed, prima zo, het viel mij namelijk op. Had nog geen account van Märklin, LS Models, B-Models, Alpha Modell, Piko, Artitec, Alsacast, ExactTrain of al die anderen gezien die een rechtstreekse reactie gaven op vragen over hun producten. Of het is mij niet opgevallen dat ze reageren want ik lees ook lang niet alles.
Heb inmiddels de keuze voor een DH1 en 2 gemaakt anders kreeg je geen account(?) en nieuwsbrief alleen vond ik niet voldoende!
Ik hoop toch wel dat maximaal sigma 25 procent Märklin digitaal uitvoeringen geen granieten limiet is. Zeker niet voor toekomstige NL-materieel-modelspoorfanaten want die vissen dan achter het (spoor)net.
Dirk :-{[
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

offline
Re: PBModels
Ik schat sowieso al in dat ze snel uitverkocht zijn, en met maar 50 wisselstroomstellen per serie helemaal! Mijne zijn uiteraard besteld  B)
Re: PBModels
nobody
gast

Re: PBModels
Definitie van reclame: "gunstige informatie over een product of dienst die je aanspoort het te kopen."
Bron ===> klik
:D
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
@citaat
Ik denk dat de moderators meer deze gedachte rondom reclame volgen: https://www.reclamecode.nl/definitie-van-reclame/

Maar on-topic: @PBModels Ik ben benieuwd hoe de logistiek rondom reparaties (garantie of niet) in zijn werk gaat. Ik hoop dat voor een aanschaf in de webshop rechtstreeks naar jullie opsturen altijd een optie blijft?

En uhm, volgend jaar een driedelige Sprinter Nieuwe Generatie in H0? Of misschien een Alstom Coradia Stream in gele NS en rode DSB look? (niet dat zo'n ding op mijn baan past..):-D
Re: PBModels
Lid sinds: 2014

offline
Re: PBModels
Citaat van: trein-ice3 op zondag 09 januari 2022, 15:30:28
Ik hoop toch wel dat maximaal sigma 25 procent Märklin digitaal uitvoeringen geen granieten limiet is. Zeker niet voor toekomstige NL-materieel-modelspoorfanaten want die vissen dan achter het (spoor)net.
Dirk :-{[
Ze moeten ergens mee beginnen, ik vermoed dat dit op basis van de balans tussen 2rail en 3rail rijders is.
Zelf denk ik dat het meer in de richting van 33% voor 3rail moet zoeken.
Re: PBModels
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels
Ik heb de 3119 ac met sound besteld, de 3103 met sound is al uitverkocht volgens de webwinkel.

Erg blij met de komst van dit unieke model, succes pico bello  :thumbup:
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PBModels
Ik heb de 3215 uiteraard met sound besteld  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Citaat van: Barry1972 op maandag 10 januari 2022, 00:31:00
Ik heb de 3119 ac met sound besteld, de 3103 met sound is al uitverkocht volgens de webwinkel.
Huh, de 3103 kan ik nog gewoon selecteren in de webshop.
Zelf heb ik al eerder dit weekend de 3103 en 3215 besteld. Ik ben erg benieuwd naar de definitieve modellen. :)

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2016

offline
Re: PBModels
Toch wel even een aantal dagen nagedacht want heb al e.e.a. in de pre-order, maar kon het toch niet laten en net de 3209 (AC) en 3228 (AC Sound) besteld.
Re: PBModels
pukkie
gast

Re: PBModels
Ik heb de 3103 gisteren morgen ochtend besteld
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Vraagje over de tijdperken, die zijn voor de DH1 en DH2 varianten hetzelfde (3204 & 3107, 3228 & 3112, etc) behalve voor de 3209, klopt dat?
Zo ja wat is dan het verschil tussen de 3209 en 3215, alleen het nummer?

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
@Kned :
Inderdaad, alleen het nummer.
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Bedankt, dan staat het nu goed op https://www.nlinmodel.nl/pb_models
De overige 2-rail/3-rail varianten voeg ik later nog toe

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: PBModels
Ik vind vooral de marketing van PB models extreem goed! Nog voordat ze ook nog maar een treinstel echt in productie hebben, kwaliteit beoordeeld kan worden, etc. etc. al vele mensen overstag om een bestelling te plaatsen!
Petje af hoor  :)
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
De treinen zijn al in productie hoor. Die loopt as we speak :)
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Citaat van: Adjebelle op maandag 10 januari 2022, 13:07:36
Ik vind vooral de marketing van PB models extreem goed! Nog voordat ze ook nog maar een treinstel echt in productie hebben, kwaliteit beoordeeld kan worden, etc. etc. al vele mensen overstag om een bestelling te plaatsen!
Petje af hoor  :)

Marketing is inderdaad goed maar volgens mij speelt ook wel mee dat (ongeveer) bekend is wie erachter zitten. Daardoor heeft men al een voorsprong...

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels
Citaat van: Herman05 op maandag 10 januari 2022, 07:46:44
Citaat van: Barry1972 op maandag 10 januari 2022, 00:31:00
Ik heb de 3119 ac met sound besteld, de 3103 met sound is al uitverkocht volgens de webwinkel.
Huh, de 3103 kan ik nog gewoon selecteren in de webshop.
Zelf heb ik al eerder dit weekend de 3103 en 3215 besteld. Ik ben erg benieuwd naar de definitieve modellen. :)

Groeten,
Herman

Toen ik op de bestelknop drukte, kreeg ik de melding dat het model niet meer leverbaar was?
En ben dus voor de 3119 gegaan.
Vreemd.

:idea: Aanpassing, zojuist geprobeerd en ik kon de 3103 nog wel bestellen, nou ja het is dus de 3119 geworden  :)
Maar volgens mij is het enige verschil het nummer als ik de plaatjes bekijk..?

Zelf niet heel bekend met deze trein, maar de gunfactor voor de nieuwe fabrikant en omdat ik het gewoon een geweldig  model vind daarom heb ik dit fraaie treintje besteld  :)

Wachten is begonnen  :P :D
Re: PBModels
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels
 @citaat Bovenstaande post aangepast.

Twijfel zelf nog over een 2-tje kost €100 meer en dan heb je er eigenlijk 2...
Maar ik vind de 1 hoe zeg je dat? aandoenlijker?  :P :D
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PBModels
 @citaat
Dan neem je van ieder model toch een versie Barry  ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PBModels
BW Rheine
gast

Re: PBModels
Juist, twijfels weg, 2 keer blij :D.
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Citaat van: Barry1972 op maandag 10 januari 2022, 16:51:50
:idea: Aanpassing, zojuist geprobeerd en ik kon de 3103 nog wel bestellen, nou ja het is dus de 3119 geworden  :)
Maar volgens mij is het enige verschil het nummer als ik de plaatjes bekijk..?
Volgens mij zijn ze hetzelfde maar op de website staat wel een verschillende inzetperiode. Zal wel met het nummer en uitvoering te maken hebben.

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

offline
Re: PBModels
Zojuist de 3107 en 3204 AC dig. + sound besteld. Dat verliep vrij vlotjes.
Re: PBModels
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels
Citaat van: KNed op maandag 10 januari 2022, 23:57:05
Citaat van: Barry1972 op maandag 10 januari 2022, 16:51:50
:idea: Aanpassing, zojuist geprobeerd en ik kon de 3103 nog wel bestellen, nou ja het is dus de 3119 geworden  :)
Maar volgens mij is het enige verschil het nummer als ik de plaatjes bekijk..?
Volgens mij zijn ze hetzelfde maar op de website staat wel een verschillende inzetperiode. Zal wel met het nummer en uitvoering te maken hebben.

Koen
Ja zag ik ook, maar het lagere nummer is blijkbaar langer inzetbaar?, en bij de 2-tjes zie ik het niet terug..
Maakt niks uit, mooi model 👍🏻😊

Altijd leuk een ronkend dieseltje, ik geniet daar meer van qua sound,  dan de sound van een eloc  :) waar ik er al meer dan genoeg van heb 😊
Re: PBModels
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels
Citaat van: Degeluidsman op maandag 10 januari 2022, 19:41:04
@citaat
Dan neem je van ieder model toch een versie Barry  ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Iets van budget, en rekening houden met het feit dat ik niet weet wat de andere fabrikanten voor smakelijks dit jaar nog uit de hoge hoed toveren  :)
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Net bekend geworden op FB. PBModels komt dit jaar net zoals Exact-Train en LS Models met ICR rijtuigen. De NL rijder heeft dus wat te kiezen.  8o

Groeten,
Herman
Re: PBModels
ACTS.zuid
gast

Re: PBModels
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
Je zou haast denken dat het al 1 april is met zoveel fabrikanten die ICR tegelijk maken...
Maar ben benieuwd als ze dan allemaal in de (web)winkels liggen hoe ze eruit gaan zien. En of we binnenkort alle specs horen zodat dat alvast naast elkaar te zetten valt. (want bij de wadloper ben ik nog benieuwd naar bewegend beeld, voor ik m'n keuze maak...)
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: PBModels
Ik had al even geïnformeerd bij mijn LTB (lokale treinen boer :D).
Deze kan ze niet bestellen.
Derhalve ga ik mijn geld uitgeven aan een andere locomotief en/of aanverwante artikelen.

Meine
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Citaat van: Meine op dinsdag 01 februari 2022, 13:33:12
Deze kan ze niet bestellen.
Wat sneu, een winkel zonder internet.
Volgens mij kan iedereen ze op de site van PB Models bestellen. Dat hij niet voor je wilt bestellen is wat anders :)

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

offline
Re: PBModels
Citaat van: Herman05 op dinsdag 01 februari 2022, 13:37:05
Citaat van: Meine op dinsdag 01 februari 2022, 13:33:12
Deze kan ze niet bestellen.
Wat sneu, een winkel zonder internet.
Volgens mij kan iedereen ze op de site van PB Models bestellen. Dat hij niet voor je wilt bestellen is wat anders :)

Groeten,
Herman

Waarom zal een winkelier deze rijtuigen van PB Models bestellen? Voor de winkeliers gelden dezelfde condities als de consument. Ergo de winkelier maakt alleen maar kosten en mag vervolgens bij garantieverplichtingen nog meer kosten maken.
Re: PBModels
Lid sinds: 2014

offline
Re: PBModels
@citaat voor de consumenten geldt de advies prijs, winkeliers krijgen korting en bepalen zelf wat hun uiteindelijke verkoop prijs word. Tenzij er prijs afspraken zijn?
Voor een echte winkelier is de klant koning en zal deze er toch wel wat moeite voor doen lijkt mij.


@John denk als je wacht tot bewegende beelden je achter het net zult vissen, of je krijgt dure wederverkoop ;)
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
@citaat @citaat
Zoals ik zei, de winkelier wil niet bestellen, maar kan dat wel. Ongetwijfeld heeft hij daar goede redenen voor. Maar voor de zaken die je noemt zou je ook een service-fee kunnen vragen als winkelier.

@citaat
Nee, winkelier krijgt geen korting. Zie ook de website van PB Models.

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2014

offline
Re: PBModels
Dan krijgen ze er een vergoeding ervoor komt op het zelfde neer ;)
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
 @citaat Wat is er niet duidelijk aan dit bericht?



Als PB-Models alsnog een vergoeding moet geven dan zijn ze een deel van hun marge kwijt. Waarom zou je dat doen als bedrijf? Zeker niet als je zelf rechtstreeks aan particulieren gaat verkopen via Website en beurzen? De paar mensen die je niet via de winkels bereikt is tegenwoordig zo klein. En als een winkelier voor een goede klant wil bestellen dan mogen ze dat via de webshop doen.

Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: PBModels
Het is een duidelijke keuze van PBModels om het zo te regelen.

Voor mijn LTB is het niet rendabel om met dezelfde prijs in te kopen. Ik koop mijn nieuwe producten in de winkel. En Ja dat is (soms) wat duurder. Maar als er wat mee is, kan ik langs het bedrijf, in plaats van onpersoonlijk via de mail en post. In dit geval laat ik het lekker zo als het nu is.

Het is een keuze. Van zowel van mij, als van PBModels om het zo te doen.
Geen wadloper voor mij. Maar er zijn nog zoveel andere leuke treinen.  :D

Meine