Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

PBModels

Gestart door Wijbe zondag 19 december 2021, 02:22:52

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
PBModels
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
PBModels
Nog een aantal dagen speculeren;

https://pbmodels.nl/

CiteerPBModels is een nieuwe Nederlandse modelspoorfabrikant en stelt zich graag aan u voor. Wij hebben al jarenlange ervaring in het ontwikkelen en fabriceren van modellen en hebben dit in het verleden ook samen met andere modelspoorfabrikanten gedaan.

Nu vinden we het tijd om zelf modeltreinen in 1:87 van hoge kwaliteit en detailleringsgraad te gaan maken. Van tekening tot eindresultaat, geheel in eigen beheer. Met moderne, hoogwaardige techniek aan boord ontwikkeld door YaMoRC (Karst Drenth, u wellicht bekend).
De modellen zijn van uitstekende kwaliteit, voorzien van fijne details met etswerk. En keuze in analoog gelijkstroom, DCC, AC, DCC Sound en AC Sound.
Volgende week lanceren we ons eerste model. We verklappen nog niet wat dit zal zijn. Maar op deze site zullen dan wel maar liefst 10 verschillende uitvoeringen zijn te bewonderen.
De klok loopt af.
Wij wensen u, voor dan, alvast veel kijkplezier

Re: PBModels
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: PBModels
Klinkt veelbelovend!
Ben benieuwd.
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
Dat is reuze spannend! Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
Re: PBModels
ACTS.zuid
gast

Re: PBModels
Wie googled vindt de bestuurder(s).   ;)

Goed bezig, zaterdag meer......

Gr, Ben.

Re: PBModels
Lid sinds: 2020

offline
Re: PBModels
Ben benieuwd, ns spul of ook andere maatschappijen?
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
En is daaruit uit op te maken wat er zaterdag onthuld wordt?
Re: PBModels
ACTS.zuid
gast

Re: PBModels
De klok loopt, nog 2 dagen en het dieseltje wordt onthuld......


PB Models

Gr, Ben.
Re: PBModels
pukkie
gast

Re: PBModels
Ik ben benieuwd naar de aankondiging.
Ik hoop dat het een NS trein stel.
Ik denk de kameel 🐫
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
En het is een..... Wadloper



Ziet er fraai uit :thumbup:
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
Wauw, waanzinnig  :thumbup:
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: PBModels
Prachtig model, daar word je hebberig van !! benieuwd wat ze gaan kosten !
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Met prijzen zullen we spoedig gaan komen.
Hangt nu een beetje af hoe de situatie is in de wereld enz enz.

Maar daar komen we spoedig mee.
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

offline
Re: PBModels
Citaat van: robert39 op zaterdag 25 december 2021, 15:10:04daar word je hebberig van !!
Dat word ik niet, want ik ben het al.

Leuke promofilm :thumbup:
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Mooie promofilm en bijzonder mooi model als je de pré productiemodellen zo ziet. Ik ben erg benieuwd wat de prijzen van deze modellen gaat worden. Weet iemand welke winkels PB models verkoopt, of verkopen ze alleen zelf via de website?

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

offline
Re: PBModels
Wijbe is vast in de wolken. Heeft hij soms (iets) meer geweten? Zie zijn onderschrift bovenaan!
Re: PBModels
Lid sinds: 2009

offline
Re: PBModels
Wat een fantastische modellen, een mooi logo, geweldig!

Ik ben heel benieuwd naar het verhaal hierachter, de totstandkoming, etc...

Groeten,
William
Re: PBModels
BW Rheine
gast

Re: PBModels
De mooiste wens, is toch een kerstwens.
Van harte voor de liefhebbers.
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: PBModels
Heel mooi.

Ben ook benieuwd naar de decoder(s).
Hopelijk ook een AC versie zonder decoder net als in DC. Zodat je zelf kan kiezen. 
(tenzij er een volledige esu inzit O:-D)

Meine
Re: PBModels
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: PBModels
Citaat van: Meine op zondag 26 december 2021, 07:22:29Ben ook benieuwd naar de decoder(s).


Kijk eens hier: KLIK
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re: PBModels
In de eerste nieuwsbrief staat Esu plux22.
Re: PBModels
ACTS.zuid
gast

Re: PBModels
Leuk hoor PBModels......



....dit treintje hoort in een net landschap en past hier prima. Eens zien wat het gaat worden, ben heel benieuwd.

En volgend jaar kerst natuurlijk de onthulling van Koploper ICM3......  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PBModels
Dat ziet er mooi uit en fijn dat er Esu decoders inzitten.

Ben benieuwd naar de prijzen en op welke manier je ze kunt kopen ( winkels / online )


Iedereen fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2022

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
Citaat van: Meine op zondag 26 december 2021, 07:22:29
Ben ook benieuwd naar de decoder(s).

Staat gewoon op de website:

CiteerDe Wadloper verschijnt in maar liefst 10 verschillende uitvoeringen: vijf DH1 motorwagen uitvoeringen en vijf DH2 treinstel uitvoeringen in de schaal 1:87, in zowel DC, DCC, AC digitaal en full SOUND. Al onze digitale modellen zijn voorzien van ESU decoders. De modellen hebben een metalen frame en de motor is uit het zicht geplaatst (met dubbel vliegwiel) en ligt in het midden met een dubbele cardan aandrijving. Alle modellen zijn voorzien van interieur, per inzet periode van het model is dit verschillend. Diverse details aan het model zijn los aangezette kunststof en geëtste onderdelen.

Maar dat had je natuurlijk al lang zelf op de website gevonden.  ;)

Citaat van: Degeluidsman op zondag 26 december 2021, 10:09:24
Ben benieuwd naar de prijzen en op welke manier je ze kunt kopen ( winkels / online )

Dat wordt later bekend. Ook of je ze alleen via de website kan kopen of ook via de winkels. Zie ook het draadje bij de buren: PBModels HD 1 en HD 2 (wadloper)


Groet Ronald.
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PBModels
 @citaat

En schrijven   ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
Ziet er erg mooi uit PBModels! Ik heb op de 3103 nog een keer een raampje vernield dus denk dat als de prijs goed is ik die maar aan moet schaffen :-)

Rijden ze zonder problemen (even los van hoe mooi het is) door R1 bochten?
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
De Wadloper is reeds getest op R1 C en K rails.
En dat gaat prima.
Re: PBModels
Lid sinds: 2019

online
Re: PBModels
Leuk  :D voor mij een dh1 oude stijl en een dh2 nieuwe stijl. Is er al bekend wanneer ze te koop zullen zijn?
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: PBModels
Ze zijn prachtig. Puik werk. :thumbup:
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Citaat van: JWO op woensdag 29 december 2021, 16:50:24
Leuk  :D voor mij een dh1 oude stijl en een dh2 nieuwe stijl. Is er al bekend wanneer ze te koop zullen zijn?

Voorjaar 2022
Re: PBModels
Lid sinds: 2016

offline
Re: PBModels
Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen. Als Groninger mogen wadlopers niet in m'n verzameling ontbreken natuurlijk. :D
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: PBModels
@PB models, is het geluid origineel van een wadloper opgenomen voor de geluidsdecoder ?
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels

Opnemen bij een echte Wadloper was niet meer mogelijk (bv in Polen)
Dus zijn we zelf aan de slag gegaan met diverse rij en rem geluiden van de Wadlopers (echte geluiden dus) welke zijn verwerkt met de motorgeluiden van de VT 628 (zijn Duitse broer)
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Leuke ontwikkeling!
En als alle Nederlandse varianten uitgebracht zijn kan er ook altijd nog een Roemeense versie gemaakt worden.  :)
https://www.treinreiziger.nl/mee-wadloper-roemenie-nog-steeds-actief/

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
Of, indien daar een markt voor is, versies voor Argentinië (als internationele train!) en Roemenie. Veel van de Wadlopers hebben een mooi tweede leven gevonden. Hier een overzicht: http://wadloper.diesel-trein.nl/teksten/huisstijl.html

Het landschap is nogal anders dan een weiland bij Dronrijp en de dijkdoorgang bij Harlingen haven: http://wadloper.diesel-trein.nl/teksten/foto.php?foto=3203-zarate & https://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_(spoorwegmaterieel)#/media/Bestand:J30_974_Bf_Encarnaci%C3%B3n,_%C2%BBEnlace_internacional%C2%AB.jpg :-)

De PBModels website is trouwens weer online. Helaas nog geen prijzen.
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Leuke websites die je doorgeeft, erg informatief!
En of er een markt voor is is inderdaad maar de vraag.

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
Om het af te maken een playlist met meer dan 200 Wadloper filmpjes. Dan valt het pas op in hoeveel verschillende varianten ze al hebben rondgereden: https://www.youtube.com/playlist?list=PLD912BF5DFFAEC1FD

Veel korte clips maar ook enkele pareltjes zoals dit halfuurtje "Wadloper Railaway Zuid Amerika". Het geheel is trouwens nog gewoon in NS geel. Dus de PBModels passen nu ook al op modelbanen met een Argentijns thema :D
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: PBModels
Heerlijk. Niks over verven. Alleen even het Nederlands logo er af (en ook niet helemaal want je ziet het nog half) en rijden maar.
Re: PBModels
Lid sinds: 2012

offline
Re: PBModels
wanneer komt de bestel mogelijkheid en prijzen online?
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: PBModels
Citaat van: PK op woensdag 05 januari 2022, 21:41:27
Veel korte clips maar ook enkele pareltjes zoals dit halfuurtje "Wadloper Railaway Zuid Amerika". Het geheel is trouwens nog gewoon in NS geel. Dus de PBModels passen nu ook al op modelbanen met een Argentijns thema :D

Een unieke gelegenheid voor PBModels bij Miniatur Wunderland mochten die daar naast Brazilië ook nog een stukje Argentinië bouwen.
Of reed Wadloper ook over de grens naar Brazilië?
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
 @citaat

Helaas niet. De Wadlopers hebben alleen als deklading een Braziliaanse haven aangedaan op weg naar Argentinië. Ze hebben alleen gereden in Paraguay, Uruguay en Argentinië.

Hier de Wadlopers als deklading (heeft Miniatur Wunderland al zoiets?): https://misdiasenlavia1.blogspot.com/2012/05/mas-wadlopers-en-argentina.html Wel meer mooie foto's op die site trouwens. Even zoeken naar "Wadloper".
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
De prijzen staan op de website. Het is ook mogelijk om te bestellen: www.pbmodels.nl


  • DH1 340 euro (AC) / 430 euro (AC sound)
  • DH2 +80 euro

Het mag altijd minder maar volgens mij is dit toch redelijk voor het aangebodene. Ik kijk uit naar mijn (geluidsloze) 3103'tje! Ga binnenkort maar eens beginnen aan een klein Fries spoordijkje.

edit: @PBModels Het is via de KVK gegevens natuurlijk te zien wie jullie zijn, maar wanneer het moment van geld overmaken er aan komt zou het wel vertrouwen scheppen (ook voor garantie in de toekomst) als die informatie duidelijk op de website staat.
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Absoluut en daar werken we op dit moment aan.
We hadden een hele checklist die we moesten afgaan voor we de shop online moesten zetten en dit vinkje hadden we gemist.

We weten dat we vertrouwen moeten opbouwen, vandaar dat wij geen aanbetaling vragen.

Pre order = geen aanbetaling.

Bedankt voor de tip.
Re: PBModels
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels
Klinkt goed :-) Ook een beperkte aanbetaling van 10 of 20% was helemaal niet raar geweest.

Nog een ongevraagde tip: enkele velden op de formulieren zijn hoofdlettergevoelig. Bij het invullen van het email adres (2x zelfde veld, maar de eerste op de iPhone browser automatisch met een hoofdletter) resulteerde dit eerst in een foutmelding.
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Klopt, is reeds bekend en daar werken we aan :)
Re: PBModels
Lid sinds: 2019

online
Re: PBModels
Nog een kleine opmerking. Ik heb een dh1 en dh2 besteld. Bestelling is wel in account te zien, maar geen order bevestiging per mail ontvangen. Dit is volgens mij vrij gebruikelijk, wellicht iets om toe te voegen?
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Dat doet het bestelsysteem wel.
Zit ze toevallig in de spam?
Niet, dan even mailen naar info@pbmodels.nl

Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
Ben benieuwd naar het, bij de buren aangegeven, te komen filmpje met sound. Pre orders lopen zo te lezen lekker daar, maar zou zelf wel even willen weten hoe 't rijdt voor eventueel te bestellen of is er t.z.t nog mogelijkheid tot annuleren?
Komt er binnenkort ook wat meer info van de technische kant van het model (bv over draaistel/sleper/en is de DH2 los te koppelen of vast gekoppeld)?
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Er komt een nieuwe video online over de gebruikte techniek

Er komt in de komende maanden ook een video online waarin ze netjes rijden in een fraai landschap.
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
Citaat van: JWO op zaterdag 08 januari 2022, 19:35:00
Nog een kleine opmerking. Ik heb een dh1 en dh2 besteld. Bestelling is wel in account te zien, maar geen order bevestiging per mail ontvangen. Dit is volgens mij vrij gebruikelijk, wellicht iets om toe te voegen?

Bevestiging is hier gewoon binnen gekomen met de elektrische postduif, lijkt dus wel te werken.
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
Citaat van: Huskywolf op zaterdag 08 januari 2022, 20:33:52
Citaat van: JWO op zaterdag 08 januari 2022, 19:35:00
Nog een kleine opmerking. Ik heb een dh1 en dh2 besteld. Bestelling is wel in account te zien, maar geen order bevestiging per mail ontvangen. Dit is volgens mij vrij gebruikelijk, wellicht iets om toe te voegen?

Bevestiging is hier gewoon binnen gekomen met de elektrische postduif, lijkt dus wel te werken.

en hier niet, ook niet in mijn spambox. Wel de een mail om de subscription te bevestigen.