De titel "Nieuw begin van een treintafel" dekt de lading niet meer: beter is de continuing story van de bouw van een treintafel.
Alles heeft een tijdje stil gestaan. Ruzie met de decoders van rosoft: niet meer goed in te stellen. Andere decoders besteld - deze zijn ook te programmeren (yamorc) En nieuwe ideeën over de goederen overslag á la van Gend & Loos. Ook de draaischijf die opnieuw moest worden ingesteld, nadat ik de juiste versie in de ecos had gevonden. Bovendien was er plotseling het slanke kruiswissel! Dat kwam mij heel goed uit: scheelde twee wissels die ik op een andere plek heel goed kon gebruiken.
Eerst eens nagedacht over de veranderingen in de baan.
- de stootblokken verwijderd en de sporen doorgetrokken: zie pijlen bij B
- twee wissels verwijderd bij pijl A en deze verplaats naar de sporen bij pijlen B
- de kruising vervangen door slank kruiswissel: zie pijl A
Nu nog alle draden aanpassen voor bezetmelders en wissel bediening etc.
De draaischijf werkt weer, maar het blijft een zeer gevoelig apparaat: blijft soms toch hangen en raakt dan de programmering van spoor 1 kwijt. De schijf ligt wel volledig vlak -

wie weet raad?
Het is nu mogelijk met het onderste stations-spoor te rangeren via het binnen spoor, dat ook direct in contact is met de draaischijf en de opstelsporen.
De opstelsporen zijn ook bedoeld voor onderhoud voor de stoomlocomotieven.