@ Henk: dank voor je uitgebreide reactie.
Over de keerlussen:
Inderdaad zijn het twee in elkaar liggende keerlussen. Hiervoor heb ik gekozen om met zo weinig mogelijk ruimte toch de treinen te kunnen keren - of als zij via wissel 22 uit het schaduwstation komen en keren (bij in de richting van de klok rijden) - of (bij een rijrichting tegen de klok in) weer naar wissel 22 terug kunnen gaan naar beneden. De cirkel ligt bovendien boven de cirkel in het schaduwstation. Door de ruimte van de kamer heb ik geen klimspiralen gepland, maar lange stijgende trajecten - deels dubbelspoor en deels enkelspoor.
Overigens is dit een voorlopige situatie. Behalve de keerlussen, de brugdelen en de plaatsing van wissel 22 is het de bedoeling de baan verder uit te breiden (zie voorbeeld voor uitbreiding). In dit plaatje (er staat een fout in bij w24-w28, moet ik nog corrigeren) is te zien wat het plan is. Vier sporen bij station, een draaischijf en locomotiefloods en rangeersporen. Ook de tijdelijke keuze van de 206 i.p.v. 207 is begrijpelijk door de wissel ligging (w40)
De keuze van een vaste rijrichting - ik neem aan dat je bedoeld in de keerlussen - is een goed idee. Dan is het wellicht eenvoudiger om de wisselstraten te benoemen. Hier moet ik nog even over puzzelen. De bedoeling van de hoofdbaan is om met de klok mee te rijden. Dat houdt dus tevens in dat na komst uit het schaduwstation bij w22 in principe de keerlus moet worden gereden via w25, w26, w27, w33, w34, w40, w38-39, w35, w27 of in omgekeerde richting, w27, w35 , w38-39 etc.
Misschien kan op de binnenbaan wel in twee richtingen worden gereden. Ga uitzoeken of dit te automatiseren is.
De sporen 12 en 13 zijn bedoeld om een "soort van Gent & Loos" te creëren met een kleine loods voor goederen bij het station.