Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Crabbedam; De bouw

Gestart door Vinkendrecht woensdag 25 maart 2020, 09:27:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Crabbedam; De bouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Crabbedam; De bouw
Met grote belangstelling je update gelezen. Ziet er allemaal weer prachtig uit, zeer realistisch.

Alleen dat met die tanks snap ik nog niet helemaal. Op de foto zijn die weliswaar netjes uitgelijnd met de achter rand maar daar lopen ook sporen. Die zullen toch niet door de tanks heen gaan. Komen die dan op een stellage over het spoor of hoe moet ik dat begrijpen? Want dan vraag ik mij weer af waarom die tanks schuin moeten staan.
Je hebt ze aardig netjes en recht gedremeld. Zelf doe ik dat liever niet met de Dremel. Door de hoge draaisnelheid gaat de kunsstof smelten en krijg je ongelijkmatige randen. Dat moet dan weer gevijld of geschuurd worden en zo verlies je meerdere mm. Meestal gebruik ik voor deze werkjes een babyzaagje, je weet wel een beugeltje waar een klein ijzerzaagje in gespannen wordt, of een Roco zaagje. Dan heb je een mooie gladde strakke snede waar nog weinig aan na te bewerken is en heel weinig materiaalverlies.


Citaat van: Vinkendrecht op dinsdag 16 april 2024, 00:07:02De bus stopt straks voor de bakkerij.   
Dat is handig want dan kunnen de busreizigers meteen een broodje kopen.
Re: Crabbedam; De bouw
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 16 april 2024, 02:54:22Alleen dat met die tanks snap ik nog niet helemaal. Op de foto zijn die weliswaar netjes uitgelijnd met de achter rand maar daar lopen ook sporen. Die zullen toch niet door de tanks heen gaan. Komen die dan op een stellage over het spoor of hoe moet ik dat begrijpen? Want dan vraag ik mij weer af waarom die tanks schuin moeten staan.

Henk bedankt voor je complimenten.

op de eerste foto van de laatste update zie je onder de tanks een zwarte lijn. Op deze lijn staat de achterwand. Het achterste spoor loopt hier dus achter en gaat iets verderop naar beneden richting schaduwstation. De tanks zet ik schuin, ten eerste om ruimte te winnen en ten tweede, zo staat alles net een beetje anders en niet recht toe recht aan.
Het zagen ging prima met de dremel in de laagste stand. Daardoor smelt het plastic minder snel en met een vaste hand en goede ondersteuning kreeg ik de zaagsnede redelijk recht. Deze is ook niet breder dan de dikte van het schijfje als ik de delen weer tegen elkaar zet. Misschien ook meer geluk dan wijsheid.  :D
Re: Crabbedam; De bouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Crabbedam; De bouw
Martin,

Allereerst beterschap voor je vrouw toegewenst.

Mooie update weer en ziet er goed uit het schuine gelegde tank opslag terrein.
En herkenbaar dat denken aan de baan terwijl je in bed ligt en dan leuk de volgende dag de hersenspinsel uitproberen meestal pakt dat dan goed uit.
Het vervuilde wegdek is mooi geworden je zou aan het eind of aan het begin is maar hoe je het bekijkt of te wel waar de bus stopt aan de achterkant van de bus nog wat vervuilen daar waar de motor van de bus staat boven het asfalt.

Groet Michel
Re: Crabbedam; De bouw
Lid sinds: 2017

offline
Re: Crabbedam; De bouw
Re: Crabbedam; De bouw
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 16 april 2024, 08:16:53Het vervuilde wegdek is mooi geworden je zou aan het eind of aan het begin is maar hoe je het bekijkt of te wel waar de bus stopt aan de achterkant van de bus nog wat vervuilen daar waar de motor van de bus staat boven het asfalt.

Dankjewelvoor je reactie.
Die tip met het vervuilen achter de bus is een goeie. Nog niet aan gedacht. Ga ik zeker doen.

Citaat van: Pt2/3 op dinsdag 16 april 2024, 10:51:45Voor het "fijne" zaagwerk gebruik ik een juwelierszaag.

Deze kende ik nog niet Cees. Heb heb wel een 'gewone' figuurzaag. Dat lijkt er wel op. Ik heb alleen het probleem dat ik met zulke dingen altijd scheef zaag....  :?
Re: Crabbedam; De bouw
Lid sinds: 2016

offline
Re: Crabbedam; De bouw
Het effect van de zaagactie is denk ik bij de grootst overgebleven opslagtank het beste, doordat je er op ooghoogte toch niet omheen kunt kijken.
Of de plaatsing van de afgezaagde splinter optisch werkt, weet ik niet.  Maar dat zie je vanzelf als de achterwand geplaatst is. Vooralsnog: goeie actie!

Groet,

Peter