Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

het verweren gaat mij steeds beter af.

Gestart door eduardo zondag 12 december 2021, 19:18:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
het verweren gaat mij steeds beter af.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
het verweren gaat mij steeds beter af.
hallo allemaal, het verweren lukt mij steeds beter, het werken met de airbrush, met de pigmenten en "washes", het gaat prima. Hier een Märklinlok serie 85000, die ik 41 jaar terug kocht. Prima oefenmateriaal, ik zet hem ergens op de baan, waar hij niemand lastig valt, hij doet het namelijk niet meer. Ik hoor graag het commentaar van de luitjes die er al langer mee bezig zijn.  Ed
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
en nog wat fotos. Ed
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Ik vind het goed gelukt Ed, een oude dame die haar sporen verdiend heeft  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Ed ,

heel mooi gedaan man ! , waarom maak je haar niet gelijk lopend, een mooie dame behoort te bewegen toch ?. :D

Is ze analoog of reeds digitaal omgebouwd ?. :D

Mvg Gert
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Prima voor elkaar en levensecht, Ed  :thumbup:

Dat gaat je inderdaad goed af  ;)

Grtz Tony
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
het is een analoge lok. die had ik 41 jaar terug gekocht, technisch is het niet veel meer, maar om te oefenen heeft zij haar nut bewezen en een ere plek op de baan gekregen.
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Hoe bedoel je? oefenen?
Ik vind de lok prachtig, echt mooi gedaan!

Groet,

Michael
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Als ik de lok zo beoordeel is deze rijp voor de sloop. De roest onder de ketel ziet er waarheidsgetrouw uit, evenals de kalkafzetting. Je zou de cilinders nog van roestsporen kunnen voorzien. Ik vind het er geslaagd uitzien :thumbup:

Citaat van: michaelk op dinsdag 14 december 2021, 09:24:10
Hoe bedoel je? oefenen?
In het begin is het werken met een airbrush wennen. Dus het is wel handig om hiermee te oefenen. Het is daarom aan te bevelen om met oud(er) materieel te beginnen. Als het dan niet gaat zoals je verwacht had kun je het een en ander herstellen of zelfs helemaal opnieuw beginnen.
Daarnaast kun je het oude materieel ook gebruiken om nieuwe technieken te testen. Het is natuurlijk zonde om daar een gloednieuw stoomlok van € 450,- voor te gebruiken.
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Je kunt wel zien dat die loc 41 jaar oud is. Al die tijd niets mee gedaan zeker? :D
Kortom: mooie verwering als de loc moet uitbeelden dat hij al lang terzijde staat.
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
Citaat van: 1200Blauw op zondag 19 december 2021, 14:31:14
Je kunt wel zien dat die loc 41 jaar oud is. Al die tijd niets mee gedaan zeker? :D
Kortom: mooie verwering als de loc moet uitbeelden dat hij al lang terzijde staat.

ik heb op internet fotos gezien uit de jaren 70 van stoomlocs met wagons, die er niet veel beter uitzagen. Vermoedelijk op het eind van hun loopbaan, dus laat maar gaan moet men hebben gedacht.
Re: het verweren gaat mij steeds beter af.
 @citaat Dat ook. En het feit dat er geen vast team meer op een stoomlok was.