Op zich vind ik driewegwissels mooi en bij het ontwerpen pas ik ze dan ook graag toe, zeker bij kleine banen, maar alleen als dat met het spoorverloop goed uit komt. Hier vind ik hem wat dat betreft niet geslaagd: de route voor een trein die rechtsaf slaat op de driewegwissel slingert nogal en bovendien is er een richtingswissel tussen de 24130 en de wisselbocht. Zoiets is een gevoelig punt voor ontsporingen. Als ik het ook maar enigszins kan vermijden, leg ik naast een 24130 nooit een bocht in tegengestelde richting, en al helemaal niet van een wissel. Ooit deed ik dat wel, maar ja, al doende leert men...
Zonder de rest van het plan aan te passen zou ik liever links in de bocht willen beginnen met een meegebogen wissel 24671 en even later een 24611. Dat kan op meerdere manieren, hieronder zie je de meest eenvoudige. Bijkomend voordeel is dat het voorste stationsspoor er een heel stuk langer door wordt.
Als tegenbocht voor de wissels ben ik geen fan van combinaties van 206 en 207 (of 107). Als ik een aanzienlijk grotere parallelafstand wil dan de 77,5 die de 224 oplevert, gebruik ik meestal korte rechte stukjes zoals de 064's uit het eerdere plaatje. Als alternatief gebruik ik soms wel eens een paar 912's die ik dan 0,1° extra buig. In WinTrack kan dat heel gemakkelijk, hoe dat in Anyrail moet, weet ik niet. Dankzij die 912's past er een royaal perron, maar kant en klaar kopen gaat niet, je zult het zelf moeten maken. In Anyrail lijkt het soms wel dat er ergens genoeg ruimte voor is, maar dat komt doordat de sporen erg smal getoond worden. Dat kun je instellen, zo heb ik begrepen. C-rail incusief bedding is 40 mm.
Naar de rest van het plan heb ik nog niet goed gekeken. Wél heb ik de indruk dat de sporen op een aantal plaatsen vrij dicht bij elkaar liggen. Mogelijk zelfs zo dicht, dat treinen die elkaar op bepaalde kritische punten in de bochten passeren elkaar zouden kunnen raken. Dat valt in de Anyrail plaatjes niet zo op, maar als je de sporen 40 mm breed tekent, wordt het al wat duidelijker.