Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Hohendorf, mijn eerste baan. ...... kan eindelijk naar m'n treintjes kijken...
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Hohendorf, mijn eerste baan. ...... kan eindelijk naar m'n treintjes kijken...  (gelezen 9648 keer)

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
Re: Hohendorf, mijn eerste baan. ...... wissels aansluiten en het begint te roesten.
« Reactie #100 Gepost op: maandag 29 augustus 2022, 18:48:47 »

Hoi Sander,

Je bent weer druk in de weer geweest :thumbup:
Toch even een aandachtspuntje, bij de wissel kastjes strip je de draden te lang aan, het koper kan elkaar makkelijk raken en dat vinden je aandrijvingen niet leuk.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Barry1972

• Stamgast
Re: Hohendorf, mijn eerste baan. ...... wissels aansluiten en het begint te roesten.
« Reactie #101 Gepost op: maandag 29 augustus 2022, 18:53:31 »

Scherp opgemerkt  :thumbup:

Ik vind het wel mooie strakke draad trouwens met een vaste koperen kern, beter dan de blauw gele draad met gewikkelde koperdraad.
Waar heb je deze vandaan?
« Laatst bewerkt op: maandag 29 augustus 2022, 18:57:22 door Barry1972 »

Sanderz28

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #102 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2022, 19:59:04 »

@Peter, zodra ik alles netjes ga wegwerken word dit opgelost, sommige kabels zijn ook nog wat te lang dus moet ik nog inkorten.

@Barry, als je het grijze bedoeld. Senior nam dit draad mee maar het is draad waarmee je bijvoorbeeld een thermostaat aansluit Dynamic 2x0,80.

Hanzi

• Vaste Inboedel
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #103 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2022, 21:09:31 »

Prima draad, maar wel wat gevoeliger voor breuk kan ik uit ervaring (zit ook veel onder mijn baan verwerkt, maar dan 24- en 32-aderig) zeggen: let vooral op met strippen van de isolatie dat je de koperdraad niet beschadigt, want er is een reëele kans op een toekomstige breuk op dat punt.
Verder is het handig om jezelf aan te leren consequent te werken; nu zit de ene keer de rode ader in de rode steker en de andere keer zit de rode ader in de groene steker. Hou rood gewoon voor rond (afbuigend) aan en  -in jouw geval- blauw voor rechtdoor.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 augustus 2022, 21:15:21 door Hanzi »
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Sanderz28

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #104 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2022, 21:39:41 »

Ik snap wat je bedoelt, nadat ik het aangesloten had stond het eea verkeerd. Rood was rechtdoor en andersom vandaar de inconsequentie. Los ik nog wel een keer op. Vind de bedrading die Marklin gebruikt voor de aansturing van de wissels echt verschrikkelijk dun en lastig te strippen.

Hanzi

• Vaste Inboedel
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #105 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2022, 21:55:24 »

Tja, M gebruikt volgens mij 0,14mm2 (voor de functie dik zat trouwens, tenzij het heeeeele lange enden worden) en dit is 0,8mm hetgeen overeenkomt met 0,5mm2.
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Sanderz28

• Zeer Toffe Gast
  • *
Re: Hohendorf, mijn eerste baan. ...... kan eindelijk naar m'n treintjes kijken...
« Reactie #106 Gepost op: zondag 18 september 2022, 18:48:23 »

Vandaag de vitrinekast ingericht, ik kan niet alles kwijt maar ik ben er tevreden mee.

IMG_20220918_163844 by Sander Zuurbier, on Flickr

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
Re: Hohendorf, mijn eerste baan. ...... kan eindelijk naar m'n treintjes kijken...
« Reactie #107 Gepost op: zondag 18 september 2022, 19:49:53 »

Nice, very nice ...

Groeten,
Wico
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog