Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ITrain en trein verlichting vraag

Gestart door topslob zaterdag 04 december 2021, 23:33:50

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
ITrain en trein verlichting vraag
In iTrain 4.12 zijn er een aantal plaatsen waar je aangeeft wat voor verlichting een loc of trein heeft.
Bij de loc eigenschappen stel ik alle beschikbare functies in.
Bij de trein eigenschappen geef ik aan welke functies Aan moeten als de trein gaat rijden
Bij de treinroutes kan ik hetzelfde doen, echter gekoppeld aan binnenrijden, wachten of vertrekken.

Als ik een trein waarvan de verlichting Uit is van een blok naar een ander blok verplaats met de muis en routeren kies gaat echter lang niet altijd de verlichting aan. Bewerk ik de trein eigenschappen, wissen en weer opnieuw er in zetten werkt het daarna meestal wel. Is er een reden waarom dit niet altijd werkt? En is er een oplossing voor?
Vanuit de treinroutes werkt het wel goed, maar soms vind ik routeren een snellere optie.

Alvast bedankt!
Hans
Re: ITrain en trein verlichting vraag
Waarom stel je deze vraag niet op het iTrain forum ?
Daar is ongetwijfeld meer kennis aanwezig, ook van de makers en testers van dat programma.

Cees
Re: ITrain en trein verlichting vraag
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ITrain en trein verlichting vraag
Routeren is een eenvoudige tijdelijke route, daar zitten niet de opties in zoals bij Treinroutes.
Dat hoef je niet op het iTrain forum te vragen, staat gewoon in de handleiding blz 110 van versie iTrain 4.
Re: ITrain en trein verlichting vraag
Tom,

En ook op pagina 158. Misschien moet ik de vraag duidelijker stellen:
In welke situatie worden de instellingen van trein eigenschappen gebruikt?
Kennelijk dus niet bij routeren, hoewel ik dat niet uit de tekst haal.
Wel bij automatisch rijden zonder gedefinieerde route?

B.v.d. Hans
Re: ITrain en trein verlichting vraag
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ITrain en trein verlichting vraag
 @citaat Bij automatisch rijden zonder route kan je gebruik maken van Acties om oa. geluiden te activeren.