Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

hoe bocht maken in (auto)weg

Gestart door ramdani maandag 29 november 2021, 16:12:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hoe bocht maken in (auto)weg
Lid sinds: 2012

offline
hoe bocht maken in (auto)weg
hallo,


op welke manier maken jullie bochten in een weg?


mvg,
Michel
Re: hoe bocht maken in (auto)weg
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: hoe bocht maken in (auto)weg
Asfalt of betonwegen maak je met de airbrush. Dus rond afplakken en dan de luchtkwast erover. Klinker of basaltwegen van papier of folie knip of snij je in driehoekjes of trapeziumvorm, afhankelijk van de bochtradius, en plak je dan netjes aan elkaar. Een weg in recht verband is vrij makkelijk maar romaans verband kun je je aardig op verkijken als je dat een beetje passend wil krijgen.
Re: hoe bocht maken in (auto)weg
Hoi Michel,

Citaat van: ramdani op maandag 29 november 2021, 16:12:46
op welke manier maken jullie bochten in een weg?

Waarvan wil je de weg gaan maken? Karton, gips, hout, standaard Faller stratenfolie? Vertel eens wat meer.

Citaat van: Lobomotion69 op maandag 29 november 2021, 16:25:19
Asfalt of betonwegen maak je met de airbrush. Dus rond afplakken en dan de luchtkwast erover.

Daar zijn nog wel andere oplossingen voor dan alleen de airbrush. bijvoorbeeld gips of een mixje van zand, verf en lijm. Er zijn verschillende opties.

Citaat van: Lobomotion69 op maandag 29 november 2021, 16:25:19
Klinker of basaltwegen van papier of folie knip of snij je in driehoekjes of trapeziumvorm, afhankelijk van de bochtradius, en plak je dan netjes aan elkaar.

Een beetje krassen in gips of ondervloerplaten gaat heel goed. Daar kan je mooie wegen mee maken.

Re: hoe bocht maken in (auto)weg
hey Ronald,



ik denk dat ik de wegen ga maken in karton (heb ik in allerlei diktes) of met Heki-schuimplaten (7031), en dan de afwerking met Noch 60820 straatset


de weg op zich maken is geen probleem, alleen hoe ik een (deftige) bocht in zo'n weg moet maken, dat zou ik graag weten hoe anderen dat doen;


mvg,
Michel
Re: hoe bocht maken in (auto)weg
Ik heb als alternatief klei gebruikt voor een asfaltweg. Dun uitgerold op een plank, op breedte snijden en ter plekke neerleggen. Het laat zich eenvoudig in bochten leggen. Daarna afwerken met acryl en/of asfalt strooisel.