Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Sein op M84

Gestart door reneels zondag 28 november 2021, 13:37:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sein op M84
Lid sinds: 2015

offline
Sein op M84
ik heb een wat ouder "hobby sein"  met een witte en paarse draad. Als ik deze aansluit doet deze niets, als ik de stroom van de baan haal en opnieuw er op zet, dan branden rood en groen gelijk, als ik omschakel is alles uit. Ik neem aan dat er ergens in de omschakeling + naar - iets fout gaat. Heeft iemand een suggestie of is het einde oefening

m vr gr

Rene
Re: Sein op M84
Lid sinds: 2016

offline
Re: Sein op M84
Je moet in je M84 een cv toevoegen. Lichtsterkte staat nl standaard uit.
Je moet hem als ddc lok adres 1 aanmelden en cv38 toevoegen.
cv38=0 licht uit en cv38=10 licht volle sterkte.
Daarna kan hij weer op mm(eventueel)

http://www.rjftrains.com/technical/60841_manual_new.pdf
Re: Sein op M84
Lid sinds: 2015

offline
Re: Sein op M84
Hi Marcel, bedankt voor je suggestie. Ik heb zelf nog nooit met die CV instellingen gewerkt, maar ga het proberen. Weet je toevallig ergens een publicatie die het werken en programmeren van die cv instellingen heel eenvoudig uitlegt, zodat ik weet wat ik doe (en eventueel kan terugzetten)
Re: Sein op M84
Lid sinds: 2016

offline
Re: Sein op M84
Hoi Rene,
Tjek deze link:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73305.0

Als je een beetje naar onderen scrolled zie je plaatjes van hoe het ongeveer gaat.

Grtjes Marcel
Re: Sein op M84
Lid sinds: 2016

offline
Re: Sein op M84
En, is het gelukt?
Re: Sein op M84
Lid sinds: 2015

offline
Re: Sein op M84
Hi Marcel, sorry door omstandigheden ben ik vergeten te reageren. Ja het is gelukt. Wel heb ik zoiets doordat ik te weinig kennis heb v deze materie, dat ik me erg onzeker voel. Ik heb destijds bv voor de cs-2 een manual voor mijzelf gemaakt waarbij ik stapje voor stapje het app ben gaan ontleden mbt gebruik.
Bij het werken met cv waarden MM/DCC zou ik graag een soort boekje of uitleg willen zien als "CV WAARDEN VOOR DUMMIES" zodat ik van scratch uitleg krijg van waarom en hoe.

Iig bedankt voor je hulp

Rene