Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Cc shnitte + accessoires

Gestart door JanV. zaterdag 11 december 2021, 12:29:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cc shnitte + accessoires
Lid sinds: 2021

offline
Cc shnitte + accessoires
Hallo idereen.

Ik heb een cc-shnitte (can digital bahn) besteld, nu ben ik ook aan het het kijken om een s88-n (rosoft) te kopen. Omdat ik graag automatisch wil gaan rijden. De software die ik wil gebruiken is Rocrail. Maar wat moet er dan nog tussen de cc-shnitte en de rosoft ? Of wat raden jullie aan?  Is misschien een domme vraag maar ben een beginneling  :)

Mvg,
Jan
Re: Cc shnitte + accessoires
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Cc shnitte + accessoires
de CC-schnitte werkt met de CAN bus en die kan niet communiceren met de S88 bus.
Re: Cc shnitte + accessoires
Lid sinds: 2020

offline
Re: Cc shnitte + accessoires
Citaat van: RocnetHans op zaterdag 11 december 2021, 15:35:49
de CC-schnitte werkt met de CAN bus en die kan niet communiceren met de S88 bus.
Dat is juist. Ik heb daarvoor een oude Marklin 6022 en interface die ook door Rocrail kan worden aangestuurd als tweede centrale. Er zijn ook modernere oplossingen om de S88 decoders en compatibles direct aan de PC aan te sluiten via USB. Bv de HSI-88-USB. Zolang Rocrail het ondersteund is het geen probleem.
Re: Cc shnitte + accessoires
Al eens gekeken bij LFDT of Uhlenbrock ? Of Loconet by HD ?
Re: Cc shnitte + accessoires
Kan gewoon via de HSI88 of via een LocoNet-Standalone interface, met s88 melder via LocoNet.

Groetjes.
Re: Cc shnitte + accessoires
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cc shnitte + accessoires
Je kan ook:
a) de CCSchnitte via USB naar de PC
b) alle melders op een Arduino Mega met DCCpp BaseStation software, ook via USB naar de PC. Zo heb je tot 61 melders.

In Rocrail maak je dan 2 centrales aan en klaar is Kees.
Goedkoper kan volgens mij niet... ...
Re: Cc shnitte + accessoires
Ik gebruik zelf de HSI88 interface van LDT.
Houd er wel rekening mee dat Rocrail de USB versie niet ondersteunt. Koop dus altijd de seriƫle uitvoering als je met Rocrail wil werken.

En Arduino oplossingen zijn leuk maar vragen, voor zover ik weet, wel iets meer dan alleen een DCCpp centrale en dan bedoel ik vooral hoe je de melders gaat realiseren.
Een mogelijke oplossing vind je hier: https://youtube.com/playlist?list=PLV0HmPHKLZR6Rey6GnF_sW_FqAPShW081