Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

MFX decode uitlezen

Gestart door Sjaak zaterdag 27 november 2021, 08:36:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MFX decode uitlezen
Lid sinds: 2008

offline
MFX decode uitlezen
Hallo,
Ik heb een nieuwe marklin lok 39027 gekocht en daarvan wil ik de felle verlichting wat dimmen.
Normaal kan ik met mijn ecos 50200 het profiel van mfx decode uit lezen en wijzigingen doen
Als ik dat met de nieuwe lok met de mfx decode  wil doen krijg ik de melding geen instellingen voorhanden in dit menu voor de geselecteerde decode
Ik heb ook alle andere protocols  in de ecos uit gezet maar dat helpt ook niet.
Alle andere mfx decoder kan ik uitlezen en veranderingen doen.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen.

Gr. Sjaak
Re: MFX decode uitlezen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MFX decode uitlezen
Beste Sjaak,

MFX is door Märklin en Esu samen ontwikkeld en, zoals dat wel vaker gebeurt in "huwelijken", zijn ze gescheiden, ik denk dat Märklin inmiddels zo "zelfstandig" is geworden dat Esu het niet meer wil of kan of mag volgen.

Ik denk dat je moet proberen in je Ecos alles uit te zetten behalve DCC en daarmee moet proberen te bereiken wat je wilt bereiken, ik betwijfel overigens heel sterk of je daarmee de lichten kunt dimmen.

Groet, Anne W
Re: MFX decode uitlezen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: MFX decode uitlezen
Hi Sjaak,

Ik heb bij mijn 39027 het geluid zachter gezet met mijn CS1R en dan op het programmeerspoor via DCC CV instellingen.
Via het mfx "wijzigen lok" menu reageerde de decoder niet op een wijziging (geen zandlopertje tijdens wegschrijven van de nieuwe waarde)
CV 63 staat nu nog op 100, maar hij moet nog zachter.
Re: MFX decode uitlezen
ACTS.zuid
gast

Re: MFX decode uitlezen
 @citaat @citaat

Het eerste is totaal niet relevant en al helemaal geen antwoord op de gestelde vraag.

Het tweede is een beetje lariekoek. Via CV's kun je prima functies dimmen. Het staat in de uitgebreide list DCC CV's van Marklin decoders.

Gr, Ben.
Re: MFX decode uitlezen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MFX decode uitlezen
 @citaat

Natuurlijk ingesneeuwde allesweter.

Groet, Anne W