Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Reclame oude stad

Gestart door WimFPU vrijdag 26 november 2021, 16:58:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reclame oude stad
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Reclame oude stad
Beste allen,

Ik ben een klein stadje in vakwerkstijl aan het maken voor op de baan. In de straatjes wil ik graag wat reclameborden in H0 formaat plaatsen.
Na goed zoeken is er best wel het een en ander te vinden aan reclame materiaal maar ik weet niet zo goed hoe die afbeeldingen om te zetten naar H0 formaat. Wie kan mij daarin de weg wijzen.

groet, Wim
Re: Reclame oude stad
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Reclame oude stad
Hallo Wim,
Hier vind je er een aantal kant en klaar:
https://www.floodland.nl/aim/plaatjes/opschriften_6.jpg
Re: Reclame oude stad
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Reclame oude stad
Hoi Ludo,

Bedankt voor je moeite maar deze had ik zelf ook al gevonden. Ik zat eigenlijk te denken aan een paar ronde reclameborden maar als die er niet zijn dan doe ik het hiermee. In H0 formaat zal zo'n reclamebord toch niet veel groter zijn dan een millimeter of 8 a 9 doorsnee dus veel zul je er niet van zien. Zeker niet als ze in een straatje op enige afstand hangen. Misschien is het meer het idee van mij.

groet, Wim
Re: Reclame oude stad
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Reclame oude stad
Hello again, Wim

Even gezocht op " ronde logo's "  :)

Hier staan er een aantal ronde en gratis te downloaden reclamepanelen en patronen waarmee je eventueel zelf aan de slag kan.
https://nl.freepik.com/vrije-vector/vector-gratis-logo-templates_716713.htm#page=1&position=1&from_view=detail#&position=1&from_view=detail

Omschalen naar de gewenste grootte kan m.i. heel eenvoudig met:
- Paint (standaard Wiindows-onderdeel) , vertrekkend van een schermafbeelding (Alt + Prn Scr)
- Microsoft Picture Manager (onderdeel van de meeste MS Office-pakketten).

Ikzelf verkies de gratis beeldeditor GIMP,  maar dat vereist enige basiskennis van beeldbewerking (toevallig 1 van m'n hobby's).

Succes!
Re: Reclame oude stad
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Reclame oude stad
Dank je Ludo,

Ik ga ermee aan de slag.

groet, Wim